More stories

Omzet CM Groep groeit naar 54 miljoen euro

Mobiele dienstverlener CM Groep uit Breda zag de omzet in 2013 met 24 procent stijgen tot 54 miljoen euro. Terwijl mobiele operators nog maar moeizaam geld verdienen met sms laat CM constante groei zien.

Mobile

‘2014 wordt het jaar van Android’

Fabrikanten van telefoons en tablets zullen dit jaar meer dan 1,1 miljard apparaten produceren en verschepen. En er worden steeds meer tablets verkocht ten nadele van de handel in pc’s, aldus onderzoeker Gartner.

Mobile

Jaaromzet Apple App Store: 10 miljard dollar

Consumenten besteedden in 2013 voor iets meer dan 10 miljard dollar aan software bij Apples downloadwinkel App Store.

Mobile

Auto-industrie omarmt Android

Vijf van ‘s werelds grootste autofabrikanten stappen met Google in de Open Automotive Alliance om Android toegankelijk te maken in de auto’s van de toekomst.

Mobile

Eerste ramkraak voor Nederlandse Apple Store

Ongetwijfeld afgekeken van YouTube: Neerlands eerste ramkraak van een Apple Store. De glazen pui aan de net geopende winkel aan de Grote Houtstraat in Haarlem is vanochtend vroeg door een auto geramd. De dieven zijn er op twee scooters met een onbekende buit vandoor gegaan.

Mobile

Trends 2014: Maurice Jongerius van Bol.com over het komende jaar

We geven Maurice Jongerius, Manager Mobile bij bol.com, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. ‘Het ligt voor de hand dat ‘wearables’ (denk aan Google Glass, iWatches), ‘quantified self’ diensten en ‘everything mobile’ over vijf jaar in meer of mindere mate gemeengoed zijn.’

Mobile

Velti in handen van investeerder

Mobielmarketingbedrijf Velti komt in handen van het Amerikaanse private equity-huis Blackstone. Daar vallen ook de Nederlandse activiteiten onder, die net als elders ongehinderd worden voortgezet.

Mobile

Trends 2014: Thomas Brinkman van MyOrder over het volgende jaar

In dit artikel geven we Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. Zijn voorspelling: bestellen en betalen via de smartphones groeit als kool.

Mobile

Mobiele marketing: het kan en moet anders

Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.

Mobile

Mobiel grootste drijver groei mondiale reclamemarkt

Mobiele reclame is goed voor 36 procent van de groei van de wereldwijde reclamemarkt. Televisie is de nummer twee, met 34 procent groeibijdrage. Reclame op mobiele dragers is in 2016 goed voor 7,7 procent van alle mediabestedingen.

Mobile

Open Universiteit test Google Glass in het onderwijs

De Open Universiteit gaat onderzoeken hoe het Google Glass, en vergelijkbare systemen, kan gaan inzetten in het onderwijs. Daartoe zal een onderzoeksgroep speciale apps gaan bouwen.

Mobile

‘Het is wachten op de nieuwe Big Brother’

Als het aan het Amsterdamse bedrijf Ex Machina ligt, wordt het tweede scherm het eerste scherm. Met game-achtige applicaties die de kijker het grote scherm in trekken.

Mobile

HEMA promoot webshop met ‘QR-etalages’

De etalages van de grootste HEMA-winkels hebben deze maand inspirerende, grote raamstickers die de passant met QR-codes naar de webwinkel moet lokken.

Mobile

KPN opent 4G-lab

KPN opent met een aantal innoverende bedrijven een zogeheten 4G-lab. Deze instanties kunnen daar nieuwe gebruiksscenario’s en applicaties uitproberen.

Mobile

Jumbo Supermarkten zoekt NFC-innovaties

Supermarktketen Jumbo wordt sponsor van Startbootcampprogramma NFC & Contactless. Daarmee krijgt het direct toegang tot de ondernemende ‘uitvinders’ die nu bepalen hoe de retail van de toekomst eruit ziet.

Mobile