More stories

Velti in handen van investeerder

Mobielmarketingbedrijf Velti komt in handen van het Amerikaanse private equity-huis Blackstone. Daar vallen ook de Nederlandse activiteiten onder, die net als elders ongehinderd worden voortgezet.

Mobile

Trends 2014: Thomas Brinkman van MyOrder over het volgende jaar

In dit artikel geven we Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. Zijn voorspelling: bestellen en betalen via de smartphones groeit als kool.

Mobile

Mobiele marketing: het kan en moet anders

Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.

Mobile

Mobiel grootste drijver groei mondiale reclamemarkt

Mobiele reclame is goed voor 36 procent van de groei van de wereldwijde reclamemarkt. Televisie is de nummer twee, met 34 procent groeibijdrage. Reclame op mobiele dragers is in 2016 goed voor 7,7 procent van alle mediabestedingen.

Mobile

Open Universiteit test Google Glass in het onderwijs

De Open Universiteit gaat onderzoeken hoe het Google Glass, en vergelijkbare systemen, kan gaan inzetten in het onderwijs. Daartoe zal een onderzoeksgroep speciale apps gaan bouwen.

Mobile

‘Het is wachten op de nieuwe Big Brother’

Als het aan het Amsterdamse bedrijf Ex Machina ligt, wordt het tweede scherm het eerste scherm. Met game-achtige applicaties die de kijker het grote scherm in trekken.

Mobile

HEMA promoot webshop met ‘QR-etalages’

De etalages van de grootste HEMA-winkels hebben deze maand inspirerende, grote raamstickers die de passant met QR-codes naar de webwinkel moet lokken.

Mobile

KPN opent 4G-lab

KPN opent met een aantal innoverende bedrijven een zogeheten 4G-lab. Deze instanties kunnen daar nieuwe gebruiksscenario’s en applicaties uitproberen.

Mobile

Jumbo Supermarkten zoekt NFC-innovaties

Supermarktketen Jumbo wordt sponsor van Startbootcampprogramma NFC & Contactless. Daarmee krijgt het direct toegang tot de ondernemende ‘uitvinders’ die nu bepalen hoe de retail van de toekomst eruit ziet.

Mobile

Mark Klein nieuwe directeur T-Mobile

Mark Klein van Deutsche Telekom komt tijdelijk de Nederlandse mobiele dochter van dat concern leiden.

Mobile

Mirabeau toont iBeacon-app voor Nederlandse retail

Binnenkort krijgt de Nederlandse consument, op basis van zijn locatie in de winkelstraat, een seintje van zijn iPhone dat hij in een nabije winkel korting kan krijgen. Internetbureau Mirabeau ontwikkelde Apples technologie iBeacon door in een eigen demo-applicatie.

Mobile

Meer signalen dat er abonnementen YouTube komen

Een een blik onder de motorkap van YouTubes app voor Android blijkt weer dat Google van plan lijkt om betaalde YouTubediensten te introduceren.

Mobile

Crowdfunding voor eerste implanteerbare NFC-chip

Een Amerikaan met de Nederlandse naam Amal Graafstra wil via het crowdfundingplatform Indiegogo geld inzamelen voor een implanteerbare chip die compatibel is met NFC. Graafstra heeft zelf twee chips in zijn palm laten implementeren.

Mobile

Hoe past mobiel binnen je marketingstrategie?

Marketeers verwachten dat mobiel (deze term verwijst in dit artikel naar smartphones én tablets) ons de komende jaren meer en meer zal bezighouden. Consumenten brengen namelijk steeds meer tijd op hun smartphones en tablets door. Deze ontwikkeling is alom aanwezig maar het door marketeers goed toepassen van deze trend valt nog tegen.

Mobile

Velti van de beurs

Mobielmarketingbedrijf Velti gaat volgende maand van de beurs. Het bedrijf kan of wil niet meer voldoen aan de regels die de Nasdaq hanteert voor zijn leden.

Mobile