Temu en Shein troeven retailers af met reclamebudgetten
Er is Temu en Shein zo veel aan gelegen marktaandeel te pakken, dat ze zelfs Amerika’s grootste retailers eruit bieden op Google.
Er is Temu en Shein zo veel aan gelegen marktaandeel te pakken, dat ze zelfs Amerika’s grootste retailers eruit bieden op Google.
De specialist in online videoreclame ShowHeroes boort een nieuwe databron aan waarmee zaken als kijktijd, betrokkenheid, interacties en advertentiepositie voor connected TV zichtbaar worden.
Buitenreclamebedrijf Clear Channel blijft groeien en voegt Nijmegen toe. Daarmee bestrijkt het netwerk nu ruim 88 procent van de Nederlandse gemeenten.
Hoewel adverteren op Netflix in Nederland binnenkort pas mogelijk wordt, is het in veel landen al een succes.
University of Groningen Business School (UGBS), NIMA Beroepsvereniging en brancheorganisaties DDMA en Data & Insights Network (D&IN) slaan handen ineen voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI strategisch kunnen inzetten voor marketingdoeleinden in een landschap dat onderhevig is aan snelle technologische verandering.
Tweakers gaat het aantal advertenties op zijn site flink uitbreiden, inclusief het forum. ‘Een keuze als deze maken we niet uit luxe. De advertentie-inkomsten van Tweakers zijn de afgelopen drie jaar ruwweg gehalveerd, terwijl de kosten bij Tweakers alleen maar toenemen,’ stelt de techsite, onderdeel van DPG Media.
In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.
In sommige gemeentes in Nederland moeten inwoners expliciet aangeven dat ze reclamedrukwerk willen ontvangen, door een ja-sticker op hun brievenbus te plakken. Zonder sticker mag de bezorger geen drukwerk bezorgen. Uit nieuw onderzoek van Tilburg University blijkt dat het aantal folders hierdoor weliswaar met de helft is afgenomen, maar dat het geen grote invloed heeft op hoe mensen boodschappen doen.
Britse adverteerders investeren fors in reclame op internet in het vierde kwartaal. De budgetten voor tv-reclame dalen in de feestmaand echter met vier procent.
Reddit wint terrein als opkomend advertentieplatform. De volumes van Reddit in het gehele social advertisinglandschap zijn nog relatief laag (0,5% marktaandeel), maar bij een jaar-op-jaar-vergelijking is een opvallende CPM-stijging te zien wat een duidelijke indicator is van de toenemende concurrentie op het platform.
Candid lanceert een nieuw label, RLVNT, waarmee het zich op de markt van programmatic advertising begeeft.
De meeste adverteerders stoppen met third party cookies in hun reclamecampagnes of gaan dat doen. Dat deze functie ondersteund blijft in Google Chrome maakt hen niet uit. Cookies verdwijnen.
Webwinkels en merken trekken binnenkort grof de portemonnee om aandacht van de consument te kopen voor Black Friday en Sinterklaas. ‘Niet heel slim’, stelt AI-marketingbedrijf Billy Grace, ‘want vaak veel te duur’.
De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.
Al is Amazon een webwinkel, het zijn niet de retailactiviten die het hardst groeien. In tegendeel. E-commerce groeit slechts 7 procent. Advertising en AWS daarentegen groeiden dit kwartaal met 19 procent.