More stories

(DML!) Helft nieuwe Videoland-klanten heeft ‘reclame-abo’

De digitale mediaconsument wil wel Videoland, maar wil daar niet de volle mep voor betalen. Dat verklaart de trend waarbij bijna de helft van de nieuwe abonnees er het goedkopere abonnement mét reclameblokken kiest.

Marketing
Premium

DPG Media lanceert als eerste Nederlandse uitgever een PMP Portal voor programmatic advertising

DPG Media introduceert als eerste en enige Nederlandse uitgever de PMP Portal: een innovatieve tool waarmee adverteerders en mediabureaus zelfstandig en razendsnel deals kunnen opzetten en beheren binnen de Private Marketplace (PMP).

Online advertising

Broadsign met volledig geautomatiseerde directe inkoop van buitenreclame

De Canadese outdoorreus Broadsign begint in Nederland de uitrol van een dienst om geautomatiseerde reclameruimte in te kopen bij statische en digitale outdoorkanalen.

Marketing

Slimmer bieden in een geautomatiseerde wereld

Automatiseringen bij Google en Meta zorgen ervoor dat campagnes grotendeels door algoritmes worden aangestuurd op een tCPA- of een tROAS-biedstrategie. Hoe verbeter je de biedstrategie?

Online advertising

Emerce TV: Mobiel is veel meer dan alleen een extra verkoopkanaal

In 2025 verwachten consumenten meer dan ooit gemak en personalisatie. Omnichannel marketing biedt merken de kans om klantloyaliteit te versterken door een consistente, gepersonaliseerde ervaring te creëren over alle touchpoints heen — online, in-app, in de winkel en via sociale media. Zegt Coen Doolaard van Apadmi in de videocollectie Digital commerce: trends en uitdagingen.

Online marketing

Talpa Media krijgt verkoop programmatic Podimo-labels

Talpa Media gaat de verkoop van programmatic audio-advertenties en run of network-campagnes verzorgen van de podcasts van Dag & Nacht Media en Tonny Media. De dochterbedrijven van Podimo sluiten zich bovendien aan bij de bereiksmetingen.

Media
Premium

Reddit rolt dynamische advertenties wereldwijd uit

Reddit heeft zijn advertentieplatform uitgebreid met de wereldwijde introductie van Dynamic Product Ads (DPA), een nieuwe manier van adverteren waarmee merken automatisch relevante advertenties kunnen genereren op basis van hun eigen productcatalogus

Online advertising

Photoroom doet eerste overname

De eerste overname van de populaire fotobewerkingsapp Photoroom helpt marketeers en webwinkels om sneller, makkelijker beeld te maken voor hun online reclamecampagnes.

Venture
Premium

Europese adverteerders besteedden 119 miljard aan internetreclame (+16%)

De grootste stijging in jaren van online reclamebudgetten rapporteert IAB Europe over het jaar 2024. Adverteerders gaven 118,9 miljard euro uit, waarvan een kwart naar socialmedia ging.

Marketing

Nederlandse Politie introduceert eerste merkgeluid met Sonicbrand

De Nederlandse politie heeft voor het eerst een officieel merkgeluid ontwikkeld, in samenwerking met sonic brandingbureau Sonicbrand. Dit geluid wordt ingezet in alle mediaproducties van het korps om de herkenbaarheid en het vertrouwen te vergroten.

Online marketing
Premium

Belgisch Hof bevestigt: huidig systeem achter online advertenties is in strijd met Europese privacywet

Het Belgisch Hof van Beroep heeft woensdag geoordeeld dat het Transparency and Consent Framework (TCF), de standaard waarop het merendeel van online advertenties momenteel is gebaseerd, in strijd is met de Europese wetgeving. Daarmee bevestigt het hof het eerdere besluit van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit uit 2022, waarin werd vastgesteld dat de technologie achter gepersonaliseerde advertenties verschillende principes van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) schendt — de Europese privacywet die sinds 2018 van kracht is.

Online advertising
Premium

‘Vijf procent Nederlands reclamegeld naar TikTok’

Vijf procent van de reclamebudgetten van webwinkels en B2C-bedrijven wordt uitgegeven bij TikTok.

Attributie
Premium

Snapchat kondigt nieuwe advertentie-oplossingen aan

Snapchat heeft een reeks nieuwe initiatieven aangekondigd. Het bedrijf lanceert onder meer een locatiegerichte merkcampagne, nieuwe AI-gestuurde advertentie-oplossingen, updates voor adverteerders en makers, én een live muziekserie in eigen huis.

Online advertising

Meta breidt advertentiemogelijkheden uit op Reels, Facebook, Instagram en Threads

Meta heeft een reeks nieuwe advertentie- en creatorsfuncties aangekondigd op onder meer Reels, Facebook, Instagram en Threads.

Facebook Advertising

Ad Alliance start met testen van Vertical Video-advertenties

Ad Alliance, een samenwerking tussen verschillende mediapartijen, waaronder RTL Nederland, Adfactor, BrandDeli en Triade Media, start vanaf juni met het testen van Vertical Video-advertenties onder de vlag van Team Early.

Online advertising