Havas met overnames dieper in e-commerce en retailmedia
Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.
Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.
“Het gaat bij AI niet om de algoritmes maar in essentie om de data. Europa moet met alle data binnen zijn grenzen soevereiniteit effectueren. Alleen dan wordt het een machtsfactor richting de VS en China.”
Meta Platforms gaat eindelijk beginnen met het testen van advertenties op zijn sociale mediaplatform Threads, aanvankelijk met een paar merken in de VS en Japan.
De Engelse markttoezichthouder neemt Google Search en Advertising beter onder de loep. “Een concurrerende markt kan reclamekosten bij zoekmachines doen dalen ter waarde van 600 euro per huishouden”.
De Ster kan in korte tijd tientallen miljoenen euro’s extra verdienen voor de publieke omroepen, maar dan moet er wel een wetswijziging plaatsvinden.
Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau
Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij de advertentieverkoop in podcast. Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde ‘run of network’ campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast.
Talon, een expert op het gebied van Out of Home (OOH) adverteren, neemt Out of Home Master over, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland.
Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.
Ogilvy kondigt vandaag nieuw leiderschap aan in Nederland. De huidige CEO, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland.
Michael Komasinski wordt op 15 februari de nieuwe algemeen directeur van reclamebedrijf Criteo. Komasinski stapt over van reclamegigant Dentsu.
Wildstone, eigenaar van buitenreclame-infrastructuur, kondigt de benoeming van Eric Kip aan als managing director Europa. Kip gaat de lokale infrastructuur uitbreiden.
De Amerikaanse tak van T-Mobile doet met Vistar Media een verrassende overname, omdat telecombedrijf zijn interesse hiermee verbreedt naar het domein van de buitenreclame.
Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.