More stories

Havas met overnames dieper in e-commerce en retailmedia

Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.

Venture
Premium

‘Data en privacywetten zijn Europa’s machtsfactoren’

“Het gaat bij AI niet om de algoritmes maar in essentie om de data. Europa moet met alle data binnen zijn grenzen soevereiniteit effectueren. Alleen dan wordt het een machtsfactor richting de VS en China.”

Marketing
Premium

Meta test advertenties op Threads

Meta Platforms gaat eindelijk beginnen met het testen van advertenties op zijn sociale mediaplatform Threads, aanvankelijk met een paar merken in de VS en Japan.

Social

‘Meer Google-concurrentie bespaart huishoudens 600 euro’

De Engelse markttoezichthouder neemt Google Search en Advertising beter onder de loep. “Een concurrerende markt kan reclamekosten bij zoekmachines doen dalen ter waarde van 600 euro per huishouden”.

Legal
Premium

Ster: Met wetswijziging tientallen miljoenen extra internetomzet

De Ster kan in korte tijd tientallen miljoenen euro’s extra verdienen voor de publieke omroepen, maar dan moet er wel een wetswijziging plaatsvinden.

Online advertising

Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau

Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau

Online advertising

Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis voor podcasts

Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij de advertentieverkoop in podcast. Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde ‘run of network’ campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast.

Online advertising

Talon vergroot bereik met overname Out of Home Masters

Talon, een expert op het gebied van Out of Home (OOH) adverteren, neemt Out of Home Master over, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland.

Online advertising

Kieskeurig.nl verandert van CPC- naar CPS-model

Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop.

Online advertising
Premium

Ksa pakt overtredingen reclameregels aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.

Online advertising

Anneke Schogt nieuwe CEO van Ogilvy Nederland

Ogilvy kondigt vandaag nieuw leiderschap aan in Nederland. De huidige CEO, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland.

Online advertising

Topman Dentsu wordt CEO Criteo

Michael Komasinski wordt op 15 februari de nieuwe algemeen directeur van reclamebedrijf Criteo. Komasinski stapt over van reclamegigant Dentsu.

Online advertising

Eric Kip leidt Europese tak OOH-specialist Wildstone

Wildstone, eigenaar van buitenreclame-infrastructuur, kondigt de benoeming van Eric Kip aan als managing director Europa. Kip gaat de lokale infrastructuur uitbreiden.

Marketing

T-Mobile VS koopt OOH-specialist Vistar Media

De Amerikaanse tak van T-Mobile doet met Vistar Media een verrassende overname, omdat telecombedrijf zijn interesse hiermee verbreedt naar het domein van de buitenreclame.

Online advertising

Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.

Marketing