More stories

Premium

Bestedingen digitaal adverteren in 2023 naar 3,7 miljard, groei van 5 procent

Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023. Dat blijkt uit de Ad Spend Study 2023 die Deloitte in opdracht van branchevereniging VIA uitvoerde.

Online advertising

Meerderheid Tweede Kamer wil ook verbod op online reclames voor gokken

Een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer heeft een motie ondersteund om online reclames ter promotie van gokken te verbieden. Ook online kansspellen met een ‘aantoonbaar zeer hoog risico’ moeten verboden worden.

Online advertising
Premium

Thuiswinkel.org steunt onderzoek naar Temu

Duitse consumentenorganisaties en politici zijn voor een onderzoek naar misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu. Thuiswinkel.org zou zoiets in Nederland steunen.

Legal

Blue Dragon Groep koopt Webton

Webton uit Hengelo, een bureau gespecialiseerd in webdesign en online marketing, sluit zich aan bij Blue Dragon uit Den Bosch.

Digital Agencies

Hostingaanbieder moet dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stopzetten

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt hostingaanbieder DigitalOcean een bindende aanwijzing op. Met deze aanwijzing wordt het bedrijf opgedragen haar dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stop te zetten.

Online marketing

Geen alcoholreclame meer op digitale reclameborden Deventer

Op digitale reclameborden van de gemeente Deventer is binnenkort geen alcoholreclame meer toegestaan. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten.

Marketing

Hootsuite koopt nieuwe ‘oren’ voor socialmedia

Socialmediamanagementplatform Hootsuite koopt Talkwalker uit Luxemburg om beter te luisteren op socialmedia en kordaat te reageren na AI-analyse.

Social
Premium

WPP sluit AI-pact voor marketing met Google

Media- en marketingreus WPP sluit een AI-deal met Google Cloud vanwege diens GPT-variant. Het concern wil internationale mediaproductie gaan automatiseren.

Artificial Intelligence

Alphabet overweegt overname HubSpot

Alphabet, moederbedrijf van Google, overweegt de overname van HubSpot, een bedrijf met een marktwaarde van 35 miljard dollar. Er zou gesproken zijn met adviseurs van Morgan Stanley, want grote overnames als deze liggen tegenwoordig gevoelig.

Online marketing

Nieuwe CMO voor Hellofresh Benelux

Ralph Rijks start 2 april als nieuwe CMO van HelloFresh Benelux en volgt hiermee Lydi Siebers op, die aan het commerciële roer van het bedrijf stond tot eind 2023.

Online marketing
Premium

Odido: Marketing-KPI’s hoger na rebranding

De rebranding van T-Mobile naar Odido pakt goed uit voor het telecombedrijf. De merk-KPI’s liggen hoger en het bedrijf heeft er meer klanten door gekregen.

Marketing

Jort Kelder wint hoger beroep tegen Google over nepadvertenties

Tv maker Jort Kelder heeft in hoger beroep een tegen Google gewonnen. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelt dat Google te weinig heeft gedaan om nepadvertenties met de beeltenis van Kelder te weren.

Online advertising

Viktor van der Wijk nieuwe managing director UM

Viktor van der Wijk start per 2 april als managing director bij mediabureau UM. Hij volgt daarmee Carolien van ’t […]

Digital Agencies
Premium

Emerce Retail: ‘Webwinkels, stop met SEO. Maak je eigen content’

Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”

Online marketing

OOH platform Sage+Archer gaat verder als Vistar Media

Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.

Online marketing