Duitse online marketingbranche: 20 miljard euro
In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.
In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.
Maaike Preuninger en Jasper Boon treden toe tot de directie van WUBBE / Creative Digital Agency. Daarmee is de leiding van het bureau in handen van drie partners.
Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.
Kortingscodes blijven populair onder Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. De populairste webshop categorieën om te besparen zijn fashion, eten en dagjes uit. Zalando is de absolute nummer 1 als het gaat om kopen met korting. Maandelijks zijn er bijna 50.000 zoekopdrachten naar kortingscodes voor de kledinggigant.
Het wordt tijd dat adverteerders hun reclamepraktijk duurzamer gaan benaderen. Koersen op ROAS levert enkele snelle winstjes op. Branding daarentegen is langetermijngericht maar krijgt online nog te weinig aandacht.
Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.
Benelux’ grootste hostingpartij Total Webhosting Solutions sluit een samenwerking met het WordPress-cloudplatform WPCS. Hierdoor kunnen bureaus compleet uitgewerkte Wordpress-sites installeren, publiceren en updaten voor meerdere klanten tegelijk. Hosters breiden er hun portfolio mee uit.
Onderzoekbureau Blauw Research lanceert een nieuw label, yourUX, voor User Experience (UX) onderzoek. De afgelopen jaren voerden de experts van Blauw al veel UX-onderzoeken uit voor opdrachtgevers als ANWB, Bol.com, CZ, Rabobank en diverse overheden. Ook is een aantal ervaren UX-onderzoekers aangetrokken om yourUX vanaf de lancering een vliegende start te geven.
Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO).
Sander Tacx is sinds deze week de nieuwe managing director van Wayne Parker Kent. Hij vult daarmee de plek in die vrijkwam na het vertrek van Daan Zoetmulder eind vorig jaar. Tacx heeft meer dan 20 jaar bureauervaring.
Nederlandse adverteerders hebben 4,9 euro miljard uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in dagbladen, magazines, buiten- en bioscoopreclame. Dat is een stijging van 2,3 procent ten opzichte van 2021. Dit blijkt uit cijfers van mediamonitoring bedrijf Adfact.
Tweakers gaat op veler verzoek eigen merchandise verkopen. De nieuwssite heeft een aparte merchandisewinkel ingericht waar gebruikers kleding en accessoires met het Tweakers logo kunnen vinden.
Protesten tegen Black Friday hadden geen meetbaar negatief effect voor de bruto reclamebestedingen in de maand november. De uitgaven zijn met 9,1 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar naar 43,2 miljoen euro. In 2021 was dit nog zo’n 39,6 miljoen en in 2020 iets meer dan 32 miljoen.
Een op de vijf mensen gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketing-campagne. Dat blijkt uit de eerste editie van de DDMA Telemarketing Benchmark, een onafhankelijk initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten minder en goedkoper inkopen doen en zich laten inspireren op YouTube tijdens dit hoogseizoen voor veel retailers.