Klarna bespaart met genAI 10 miljoen op marketingkosten
Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.
Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.
Webbureau RUMAG en moederbedrijf Just Another Media Company zijn dinsdag failliet verklaard. Het platform is vooral bekend van opvallende teksten met tussen de woorden spaties.
Klanten van Odido kunnen via hun provider series en films gaan kijken bij Apple TV.
Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop voor SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global.
De KB, de nationale bibliotheek, heeft drie bureaus geselecteerd om mee samen te werken op het gebied van merk, marketing en media-inkoop. True Ideas en GH+O gaan campagnes ontwikkelen voor het merk KB, openbare bibliotheekprogramma’s en de online Bibliotheek. Traffic Builders is geselecteerd voor mediastrategie en – inkoop.
Uitgever Mediahuis zet AI in om te kunnen voorspellen wanneer klanten hun abonnementen opzeggen of juist afsluiten. Dat vertelt Trui Lanckriet in de videoserie Customer Data.
RetailMedia.One introduceert NORM, een onafhankelijk retailmedia intelligenceplatform dat consumentengedrag bij winkels en tankstations structureel vertaalt naar waardevolle inzichten.
Het Nederlandse inkoopplatform voor digitale buitenreclame OutMoove, eigenaar van een DSP, valt in handen van de Canadese outdoorreus Broadsign.
ING wil het gebruik van zijn app komende drie jaar verdubbelen en de functie veranderen van passage naar favoriete eindbestemming.
Sophie van Balen, bedenker en eigenaar van parfummerk mmoire, ging zonder het te weten een uitdaging aan waar grote concerns over struikelen. Een offline experience-product online verkopen.
Spotler Group kondigt de overname aan van Momice, ontwikkelaar van event registratie software. Het toevoegen van Momice aan het portfolio van Spotler Group past in de strategie van de groep om klanten te ondersteunen bij het inzetten en verbinden van diverse datagedreven marketingplatformen, zo stellen de beide bedrijven.
Hillenaar Outdoor voegt een nieuwe locatie toe aan haar portfolio: Beverwijk A9, de eerste locatie op de snelweg A9.
Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.
De totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken is met 10 procent gestegen. Dit blijkt uit het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024 rapport. Met een totale waarde van bijna $80 miljard in het afgelopen jaar blijven Nederlandse merken boven verwachting presteren als het gaat om het genereren van merkwaarde. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van 40 procent naar 16 miljard dollar.
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.