Emerce TV: App wordt ING’s prominentste winkelpui
ING wil het gebruik van zijn app komende drie jaar verdubbelen en de functie veranderen van passage naar favoriete eindbestemming.
ING wil het gebruik van zijn app komende drie jaar verdubbelen en de functie veranderen van passage naar favoriete eindbestemming.
Sophie van Balen, bedenker en eigenaar van parfummerk mmoire, ging zonder het te weten een uitdaging aan waar grote concerns over struikelen. Een offline experience-product online verkopen.
Spotler Group kondigt de overname aan van Momice, ontwikkelaar van event registratie software. Het toevoegen van Momice aan het portfolio van Spotler Group past in de strategie van de groep om klanten te ondersteunen bij het inzetten en verbinden van diverse datagedreven marketingplatformen, zo stellen de beide bedrijven.
Hillenaar Outdoor voegt een nieuwe locatie toe aan haar portfolio: Beverwijk A9, de eerste locatie op de snelweg A9.
Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.
De totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken is met 10 procent gestegen. Dit blijkt uit het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024 rapport. Met een totale waarde van bijna $80 miljard in het afgelopen jaar blijven Nederlandse merken boven verwachting presteren als het gaat om het genereren van merkwaarde. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van 40 procent naar 16 miljard dollar.
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.
E-commercebureau Xsarus lanceert in de vorm van Facticx een nieuw label dat zich specialiseert in digitale marketing.
Marketing- en reclameconcern WPP Group ziet een kleine omzetgroei in west-Europa, maar Amerika en Azië drukken het concernresultaat.
Na ruim zeven jaar in functie treedt de eerste chief marketing officer van Just Eat Takeaway, Maurine Alma, terug.
Minister Micky Adriaansens (Economische Zaken en Klimaat) gaat onderdelen van haar Consumentenagenda op het gebied van telemarketing en deurverkoop wettelijk uitwerken. Telefonische verkoop van bijvoorbeeld energiecontracten wordt straks verder beperkt. Aanbieders mogen ook niet meer bellen met een aanbod als een persoon of bedrijf klant is of klant is geweest. In de praktijk is telemarketing dan alleen nog maar mogelijk als je zelf expliciet toestemming geeft om gebeld te worden door een aanbieder.
Nederlander Jochen Koedijk wordt Chief Marketing Officer van online reisorganisatie Expedia.
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase fuseren. Ze bundelen hun krachten om samen te werken aan een leidende rol op het gebied van data- en performancemarketing op de Europese markt.
Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023. Dat blijkt uit de Ad Spend Study 2023 die Deloitte in opdracht van branchevereniging VIA uitvoerde.
Een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer heeft een motie ondersteund om online reclames ter promotie van gokken te verbieden. Ook online kansspellen met een ‘aantoonbaar zeer hoog risico’ moeten verboden worden.