More stories

Omzet CM.com naar 69 miljoen (+18%)

De kwartaalomzet van CM.com stijgt tot 69 miljoen euro en steeds meer, nu bijna de helft, daarvan is jaarlijks terugkerend. De Brabanders zien economische aarzeling in de markt.

Venture

MediaMarkt lanceert eerste Europese merkcampagne Let’s Go!

Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.

Online marketing

Charelle Akihary (Heijmans) nieuwe voorzitter Platform Innovatie in Marketing

Op 1 november start Charelle Akihary (Heijmans) als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nassar op, die de functie ruim vijf jaar vervulde.

Online marketing

EDAY 2022 – ‘Pad naar conversie is nachtmerrie’

De wereld voor luxe modemerken is chaotisch en enkel een strikte strategie biedt houvast. Gucci richt zich op media, marketing en prospects.

E-commerce

Nike brengt zijn ledenprogramma naar Zalando

Klanten van Zalando krijgen binnenkort toegang tot producten die zijn weggelegd voor Nike members.

Fashion

Hoe zet je als food-merk een sterke online branding neer?

Scherpe, creatieve digital assets of campagnes kunnen grote impact op je merk hebben als het gaat om beleving en bereik. Maar hoe zet je zo’n een sterke online branding neer?

Online marketing

DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Online advertising

Klarna: ‘We worden een shoppingbestemming’

De app van Klarna breidt binnenkort uit met e-commerce. De Zweden bouwen een bestemming om te shoppen, betalen en financiën te beheren. “Het moet een shoppingbestemming worden met een complete featureset. Daartoe zullen we binnenkort als eerste de overgenomen diensten van Pricerunner integreren en die gefaseerd internationaal uitrollen.”

E-commerce

EDAY 2022: ‘De klanterervaring moet naadloos en inspirerend zijn’

Sinds december 2021 is Maria von Scheel-Plessen als directeur EMEA bij Gucci in Milaan verantwoordelijk voor de e-commerce verkoop in 37 markten, evenals de mediastrategie. In deze nieuwe rol spreekt ze op Emerce EDAY op 6 oktober.

Marketing

Wonderbox informeert voortaan duidelijker over partners cadeaukaart na actie ACM

Wonderbox, uitgever van verschillende cadeaukaarten zoals GiftforYou, informeert consumenten voortaan duidelijker over de bedrijven waar zij hun kaart kunnen inleveren. Deze informatie is aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf hierop had aangesproken.

Online marketing

bGenius verandert naam in Kinesso

Technologiebedrijf bGenius uit Groningen, onderdeel van het Amerikaanse IPG, verandert zijn naam in Kinesso.

Marketing

Hillenaar Outdoor opent nieuwe locatie in Rotterdam

Opnieuw uitbreiding bij Out-of-home organisatie Hillenaar Outdoor, dit keer aan de A15 in Rotterdam. Langs deze locatie komen bijna 800.000 passanten per week voorbij.

Online marketing

DDMA: Marketeers ontkennen impact verdwijnen cookiedata

De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.

Marketing

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.

Online marketing

Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.

Customer Loyalty