More stories

Vet Digital gaat op in Bright Digital

Na het samengaan eind vorig jaar gaat Vet Digital op in Bright Digital om verder te bouwen aan een online marketinghuis met HubSpot-expertise.

Marketing

Bigshopper neemt Conversify over

Bigshopper kondigt de overname aan van Conversify, een maker van software waarmee webwinkels hun conversie en omzet kunnen verhogen.

Venture

Apple eerste biljoenenmerk volgens Kantar

Apple is het eerste biljoenenmerk ter wereld volgens het nieuw uitgebrachte Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024. Apple behoudt de nummer 1-positie voor het derde opeenvolgende jaar en wordt aan de top van de ranglijst vergezeld door Google, Microsoft en Amazon.

Online marketing

Digital Marketing Live!: de foto’s

Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!

Marketing
Premium

‘Echte creatieven worden door AI weer waardevol’

Als er één ding zeker is, is het dat generatieve AI door een stortvloed aan nieuwe content gaat zorgen. “Dus ga verrassen, marketeer. Echte creatieven worden weer waardevol.”

Online marketing

Sponsorcontract tussen Ajax en cryptoplatfom Coinmerce

Ajax gaat samenwerken met cryptoplatfom Coinmerce om beleggen in crypte meer bekendheid te geven. Het contract geldt tot en met 2027.

Online marketing

Instagram overweegt reclames die niet kunnen worden weggedrukt

Instagram van Meta test een functie genaamd Ad Break, waarbij advertenties niet kunnen worden overgeslagen. De verplichte advertenties hebben een aftelprocedure die 3 tot 5 seconden duurt.

Online advertising

Digital Marketing Live: Maak je merk digitaal sterk

Digitale marketing heeft een te grote focus op de korte termijn gekregen. Alles lijkt met een druk op de knop te regelen, ook hoe klanten naar een bedrijf kijken. Maar digitale bedrijven ondergraven zo hun eigen merkkracht. Hun merken worden één pot nat, kunnen niet meer buiten conversiecampagnes en concurreren steeds meer op prijs.

Online marketing

(Emerce TV) Ook bol is al negen jaar retailmedia

Bol heeft nog geen plannen om zijn retail media activiteiten uit te breiden naar de winkels van moeder Ahold, waaronder Albert Heijn. “We zien zeker relevante kansen, maar voorlopig beperken we ons tot de site van bol zelf,” zegt Joshua Thiel, hoofd Retail Media, in de videocollectie Retail Media.

Online marketing
Premium

Klarna bespaart met genAI 10 miljoen op marketingkosten

Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Webbureau RUMAG failliet

Webbureau RUMAG en moederbedrijf Just Another Media Company zijn dinsdag failliet verklaard. Het platform is vooral bekend van opvallende teksten met tussen de woorden spaties.

Online marketing

Apple One in Odido’s portfolio streamingdiensten

Klanten van Odido kunnen via hun provider series en films gaan kijken bij Apple TV.

Marketing

Ad Alliance regelt advertentieverkoop SkyShowtime

Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop voor SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global.

Online advertising

KB kiest nieuwe bureaus voor marketing-, campagne – en mediastrategie

De KB, de nationale bibliotheek, heeft drie bureaus geselecteerd om mee samen te werken op het gebied van merk, marketing en media-inkoop. True Ideas en GH+O gaan campagnes ontwikkelen voor het merk KB, openbare bibliotheekprogramma’s en de online Bibliotheek. Traffic Builders is geselecteerd voor mediastrategie en – inkoop.

Marketing

(Emerce TV): ‘Kracht van AI wordt onderschat’

Uitgever Mediahuis zet AI in om te kunnen voorspellen wanneer klanten hun abonnementen opzeggen of juist afsluiten. Dat vertelt Trui Lanckriet in de videoserie Customer Data.

Artificial Intelligence