More stories

Digital Marketing TV: ‘Open source marketing niet tegen te houden’

De opkomst van open source marketing, via AI-modellen, is niet te stuiten en zal het marketingvak naar een nieuwe realiteit tillen.

Marketing

Fingerspitz wint twee IAB Europe MIXX Awards

Marketingbureau Fingerspitz heeft deze week in Madrid twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale reclameprijs.

Marketing

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2023 geopend

Op 30 november tijdens DDMA Next worden voor de zeventiende keer de DDMA Customer Data Awards uitgereikt. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol toepassen, vallen in de prijzen. Organisaties kunnen vanaf vandaag een case indienen.

Online marketing

Dutch Search Awards 2023 met nieuwe categorieën en juryvoorzitters

De organisatie voegt zeven nieuwe categorieën toe aan de Dutch Search Awards, die op 1 december 2023 worden uitgereikt.

Marketing

Genomineerden voor de DDMA EMAS Awards 2023 zijn bekend

De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2023 is eruit. De jury nomineert Thermen Resorts, Lucardi en De Kennemer Duincampings in de categorie Personalization. In de categorie Design gaan Zwitserleven, Koninklijk Theater Carré en T-Mobile Ondernemen met elkaar de strijd aan.

Online marketing

DML!: Zijn chatbots de toekomst?

Sinds 2016 ben je ze veel vaker tegen gaan komen, digitale assistenten die simpele vragen kunnen beantwoorden waarvoor je niet direct een medewerker hoeft te spreken. De meningen zijn verdeeld over of ze echt behulpzaam zijn of dat ze simpelweg een middel voor bedrijven zijn om geld te besparen op de customer service.

Online marketing

Peroni kiest Somention voor social media-strategie

Na Grolsch en Viper Hard Seltzer, kiest ook Peroni voor Somention als nieuw social media bureau. Somention wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de social media-strategieën, always-on content creaties en campagnes van de bierfabrikant in Nederland.

Online marketing

DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation verder als Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation (CRO) gaat onder een nieuwe naam verder: de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation. De Commissie richt zich op de waarde van datagedreven experimenteren als middel voor een gefundeerde besluitvorming binnen organisaties.

Marketing

Emerce Digital Marketing Live!: OHRA een geautomatiseerd verzekeringsbedrijf?

Binnen nu en vijf jaar zou OHRA een volledig digitaal en daarmee geautomatiseerd verzekeringsbedrijf kunnen runnen, zonder tussenkomst van mensen. Maar is dat wel zo’n goed idee? Wat Maikel Egging betreft is het ideale verzekeringsbedrijf zo eenvoudig mogelijk, waardoor verzekeren echt als duidelijk en makkelijk ervaren wordt. Digitalisering is een belangrijk middel om het voor de klant zo simpel mogelijk te maken, maar zeker geen doel op zich; OHRA houdt dan ook vast aan klant first in plaats van app first. Uiteraard spelen nieuwe digitale ontwikkelingen, zoals ChatGPT, wel een belangrijke rol in het klantcontact. Ze helpen om de klant de beste digitale ervaring te bieden.

Marketing

Google Bard gaat advertentiecampagnes maken

Googles AI hulpje Bard kan straks worden gebruikt om advertentiecampagnes te maken. De technologie wordt onderdeel van Performance Max, een programma dat adverteerders ondersteunt met behulp van algoritmen.

Online advertising

Omzet Vivendi stijgt naar 2,29 miljard euro in eerste kwartaal

De omzet van het Franse mediabedrijf Vivendi steeg naar 2,2 miljard euro in het eerste kwartaal, in lijn met de verwachtingen. De groei werd vooral gerealiseerd door de Canal+ Group, waaronder Studiocanal. Daar bedroeg de omzet 1,4 miljoen.

Online marketing

Emerce Conversion: ‘Weg met oude KPI’s, alleen winst telt’

Ondernemers in e-commerce zijn verslaafd geraakt om focus op omzet, maar die tijd is sinds corona voorbij. Vanaf nu moet winst de boventoon voeren.

E-commerce

Jurgen Surstedt van Interpolis Beste Brabantse Marketeer

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 19 april in Parktheater in Eindhoven zijn er drie zogenoemde bakstenen voor de beste Brabantse marketeers uitgedeeld. Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.

Marketing

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion

NPO benoemt Directeur Strategie en nieuwe Directeur Publiek & Marketing

Charelle Akihary begint op 1 mei als de nieuwe Directeur Publiek & Marketing bij de NPO. Ezra Eeman start per 1 juni als Directeur Strategie, een nieuwe functie binnen NPO.

Online marketing