More stories

Kaartje2go start b2b-lijn

Kaartje2go zoekt met een nieuw, apart team samenwerkingsverbanden op de zakelijke markt in Nederland en Duitsland.

Marketing

Dentsu wint MediaMarkt media pitch

MediaMarkt heeft na een pitchproces gekozen voor een samenwerking met mediabureau dentsu. Vanaf mei wordt dentsu verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop.

Online marketing

[Emerce TV] ‘Je zit in het hart van de passie’

De markt voor e-sports is vergelijkbaar met YouTube rond 2010. Als sponsor kun je rekenen op volle aandacht, zegt Corné Dubelaar, oprichter Team Gullit, Triple & Team Gullit bij Emerce TV.

Marketing

[Emerce TV] ‘OPPO derde smartphonemerk door sportsponsoring’

Het Chinese merk OPPO besloot vijf jaar geleden om de Europese markt op te gaan, een uitdaging die niet makkelijk leek met gevestigde namen als Apple en Samsung. Door zich te verbinden aan grote sportevenementen als het grand slam tennistoernooi Roland Garros of een voetbalclub als FC Barcelona wist het merk zijn naamsbekendheid te vergroten. “We zijn nu de derde speler in Nederland,” vertelt verkoopdirecteur Marc Van Den Dool bij Emerce TV.

Marketing

[Emerce TV] Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Toen de Nederlandse wielerploeg supermarkt Jumbo naast Visma als sponsor binnenhaalde, moeten ze zich niet gerealiseerd hebben dat er een probleem zou ontstaan bij de organisatie van de Tour de France. Die was niet erg gecharmeerd van de gele shirts waarin de wielerploeg zich had gestoken. “Er werd ons vriendelijk verzocht een ander shirt aan te trekken vanwege de gelijkenissen met de Gele Trui,’ zegt Jasper Saeijs, Marketing Manager, Team Jumbo-Visma, bij Emerce TV.

Online marketing

Meer geld naar gokreclames in aanloop naar verbod

Online gokbedrijven geven in aanloop naar een reclameverbod fors meer geld uit aan reclames, ondanks beloftes om het aantal reclames te matigen. De afgelopen vier maanden is er een derde meer uitgegeven aan reclame dan een jaar eerder. Het komt neer op bijna 15 miljoen euro extra, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen waarover de NOS vanochtend schrijft.

Online advertising

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes

Ex-Greenhouse Group-ondernemers online succesvol met kindermeubel

Een aantal e-commerce- en marketingspecialisten van Greenhouse Group zet hun expertise in voor de internationale lancering van een kindermeubel. De kickstartercampagne was binnen vier uur al overtekend.

E-commerce

Happy Horizon op internationaal groeipad met overname AdBirds

De horizon van de Eindhovense groep Happy Horizon verandert in een klap met de overname van AdBirds uit Amsterdam van een Nederlandse organisatie naar een met lokale activiteiten in zestig landen.

Venture

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing

Snapchat lanceert verkiezingslens

Snapchat ontwikkelde in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een online campagne om jongeren te motiveren te gaan stemmen bij de provinciale staten- en waterschapsverkiezingen op 15 maart 2023. De campagne bestaat uit een Augmented Reality-lens en diverse filters en stickers.

Online marketing

Derde partijen goed voor 36% Zalando-handel

Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.

Marketplaces

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing

Bain in alliantie met OpenAI, Coca-Cola eerste klant

Bain & Company sluit een strategische alliantie met OpenAI. Het Amerikaanse adviesbureau gaat zijn klanten helpen om de modellen van het AI-lab te implementeren in dagelijkse praktijk. Coca-Cola is de eerste.

Tech

Tonnen investering voor marketingdataplatform Eyk

Marketingdataplatform Eyk uit Rotterdam haalt 650.000 euro groeigeld op. Het bedrijf haalt geheel geautomatiseerd data op uit bronnen waar marketeers vaak mee werken.

Venture