More stories

Ad Alliance en Disney+ starten exclusieve samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland

Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.

Online advertising

YouTube-video met gokreclame verwijderd na waarschuwing Ksa

Twee Nederlandse influencers hebben een YouTube-video met daarin reclame voor een illegale kansspelaanbieder verwijderd na een waarschuwing van de Kansspelautoriteit (Ksa). In de video werd reclame gemaakt voor een illegale goksite, en gaven de influencers aan zelf ook weleens op de website te spelen. Het is in Nederland verboden om deelname aan illegale kansspelen te bevorderen.

Online advertising

Erik de Koning nieuwe e-commercemanager bij Amac

Erik de Koning is in dienst getreden als nieuwe marketing- en e-commercemanager van Apple-specialist Amac. De Koning (36) werkte de afgelopen jaren bij Van Dal mannenmode als Head of Commerce. Daarvoor was hij werkzaam bij onder meer Scotch & Soda, Mensquare en Calucci.

Online marketing

Kansspelautoriteit roept Dutch Grand Prix op geen illegale kansspelen te promoten tijdens Formule 1 in Zandvoort

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de organisatie van de Formule 1 in Zandvoort, Dutch Grand Prix, en race team Sauber gesommeerd geen reclame te maken voor illegale kansspelaanbieder Stake tijdens de races in Zandvoort.

Online marketing

Google stopt advertentieprogramma’s in Rusland

Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.

Online advertising

Cannes Lions en Effie Awards komen onder een dak

Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.

Creative

Eredivisieclubs wijzen geld voor anti-gokcampagne af

Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.

Online marketing

Hoe je als merk gamers voor je kunt winnen

Moderne consumenten zijn getraind in het ontwijken van reclameboodschappen. Het is dus belangrijk om nieuwe manieren te vinden om je doelgroep te bereiken.

Online marketing

Global breidt Retail Media netwerk uit met digitale schermen van HEMA

Global Media & Entertainment breidt zijn Digital Out-of-Home portfolio uit met het HEMA-netwerk van meer dan 300 digitale schermen. Hiermee heeft Global in totaal 1700 schermen.

Retailmedia

Infographic: Pinterest Marketing Tips

Pinterest is met 518 miljoen gebruikers vooral populair bij jongeren en de plek om nieuwe visuele trends te ontdekken. Het […]

Online marketing
Premium

Reclamecookies blijven toch in Chrome

Van uitstel komt afstel: Google ziet definitief af van zijn plan om de ondersteuning van third party cookies, oftewel reclamecookies, uit Chrome te verwijderen.

Online advertising
Premium

‘Bestedingen impressiekanalen Facebook, TikTok en YouTube groeien het meest’

Het afgelopen kwartaal groeide het advertentiebudget dat Nederlandse bedrijven investeren in TikTok, Pinterest, Facebook en YouTube het meest. Dat signaleert Billy Grace, een onafhankelijk platform voor het beheer van online advertentiebestedingen. Volgens Mitch Voskuilen, CEO van Billy Grace, blijken deze impressiekanalen belangrijker voor online marketing dan vaak gedacht.

Online marketing

Nieuw reclamebureau voor Centraal Beheer

Centraal Beheer heeft reclamebureau TBWA\NEBOKO gekozen als nieuwe lead agency. De belangrijkste opdracht: het verstevigen van de merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar effectieve en spraakmakende campagnes, waaronder de welbekende Even Apeldoorn bellen-commercials.

Online marketing

Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans

Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans nu een aantal merkrechten is verkocht. Moederbedrijf Just Another Media Company en RUMAG ging eind mei failliet en laat verliezen tot 10 miljoen euro achter, meldt RTLZ.

Online marketing

Mariska van der Burg naar Perfectly Basics

E-commercemanager van het Jaar Mariska van der Burg is gestopt bij Geisha Fashion om bij kledingwinkel Perfectly Basics te beginnen als manager E-commerce.

Fashion