Google stopt advertentieprogramma’s in Rusland
Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.
Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.
Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.
Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.
Moderne consumenten zijn getraind in het ontwijken van reclameboodschappen. Het is dus belangrijk om nieuwe manieren te vinden om je doelgroep te bereiken.
Global Media & Entertainment breidt zijn Digital Out-of-Home portfolio uit met het HEMA-netwerk van meer dan 300 digitale schermen. Hiermee heeft Global in totaal 1700 schermen.
Pinterest is met 518 miljoen gebruikers vooral populair bij jongeren en de plek om nieuwe visuele trends te ontdekken. Het […]
Van uitstel komt afstel: Google ziet definitief af van zijn plan om de ondersteuning van third party cookies, oftewel reclamecookies, uit Chrome te verwijderen.
Het afgelopen kwartaal groeide het advertentiebudget dat Nederlandse bedrijven investeren in TikTok, Pinterest, Facebook en YouTube het meest. Dat signaleert Billy Grace, een onafhankelijk platform voor het beheer van online advertentiebestedingen. Volgens Mitch Voskuilen, CEO van Billy Grace, blijken deze impressiekanalen belangrijker voor online marketing dan vaak gedacht.
Centraal Beheer heeft reclamebureau TBWA\NEBOKO gekozen als nieuwe lead agency. De belangrijkste opdracht: het verstevigen van de merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar effectieve en spraakmakende campagnes, waaronder de welbekende Even Apeldoorn bellen-commercials.
Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans nu een aantal merkrechten is verkocht. Moederbedrijf Just Another Media Company en RUMAG ging eind mei failliet en laat verliezen tot 10 miljoen euro achter, meldt RTLZ.
E-commercemanager van het Jaar Mariska van der Burg is gestopt bij Geisha Fashion om bij kledingwinkel Perfectly Basics te beginnen als manager E-commerce.
De boutique thoughtleader in CRO Online Dialogue is sinds vorige week onderdeel van de Belgische marketinggroep Customer Collective.
Duurzaam energieplatform Vandebron kiest voor zowel de digitale als de creatieve pitch, waar uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s aan meededen, twee keer voor Springbok.
Marketingbedrijf Criteo heeft eerder dit jaar een gevoelige nederlaag geleden rond de plaatsing van tracking cookies, zo blijkt uit een vonnis van de rechtbank Amsterdam dat maandag is gepubliceerd. Het moet alsnog stoppen met de plaatsing van cookies op computers en mobiele apparaten.
bvA-directeur Henriette van Swinderen is benoemd als nieuwe voorzitter van de National Associations Council (NAC) van de World Federation of Advertisers (WFA). Van Swinderen was al lid van het Executive Committtee van WFA en zal deze nieuwe rol vervullen naast haar huidige functie bij bvA.