More stories

Premium

Madurodam kiest Somention als social media bureau

Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.

Online marketing
Premium

Gezonde groei voor Publicis

Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.

Online advertising
Premium

Yellowgrape zet AI-marketingtool apart, duizenden gebruikers

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, verzilvert het succes van zijn GPT4 AI-marketingtool. De marketing, techniek en het team worden aparte gezet naast de organisatie voor gefocuste doorontwikkeling.

Artificial Intelligence
Premium

Google trekt stekker uit Universal Analytics

Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g

Analytics
Premium

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement
Premium

Motivaction neemt Bureau RMC over

Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.

Online marketing
Premium

Jorieke de Vries weg bij Lidl

Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.

Online marketing
Premium

‘Inhousing marketing loont, rol bureaus verandert’

De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.

Online marketing
Premium

Nike in meerjarig pact met Fortnite

Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.

Online marketing
Premium

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing
Premium

Talpa eCommerce versterkt lokale positie met overname van RegioDeals

Talpa eCommerce, eigenaar van onder andere de platformen ActievandeDag en VakantieVeilingen, neemt RegioDeals over. RegioDeals is gespecialiseerd in lokale aanbiedingen en kortingsacties. Met deze strategische overname versterkt Talpa eCommerce naar eigen zeggen haar lokale positie en ontstaan nieuwe mogelijkheden voor groei en samenwerkingen.

Online marketing
Premium

‘Zeventig procent van werkers kan helft taken automatiseren’

Kunstmatige intelligentie gaat komende jaren en decennia het werk van miljarden mensen veranderen. Adviesbureau McKinsey denkt dat 70 procent van werknemers de helft van zijn taken kan laten automatiseren. Zeker marketeers moeten hun borst nat maken, retailers juist niet.

Tech
Premium

GroupM verkoopt Conversational aan start-up Neople

Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.

Start-ups
Premium

Digital Marketing Live!: de foto’s

Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!

Marketing
Premium

Digital Marketing Live! ‘Door AI gaan we anders werken’

Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.

Marketing