More stories

Premium

Peroni kiest Somention voor social media-strategie

Na Grolsch en Viper Hard Seltzer, kiest ook Peroni voor Somention als nieuw social media bureau. Somention wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de social media-strategieën, always-on content creaties en campagnes van de bierfabrikant in Nederland.

Online marketing
Premium

DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation verder als Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation (CRO) gaat onder een nieuwe naam verder: de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation. De Commissie richt zich op de waarde van datagedreven experimenteren als middel voor een gefundeerde besluitvorming binnen organisaties.

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing Live!: OHRA een geautomatiseerd verzekeringsbedrijf?

Binnen nu en vijf jaar zou OHRA een volledig digitaal en daarmee geautomatiseerd verzekeringsbedrijf kunnen runnen, zonder tussenkomst van mensen. Maar is dat wel zo’n goed idee? Wat Maikel Egging betreft is het ideale verzekeringsbedrijf zo eenvoudig mogelijk, waardoor verzekeren echt als duidelijk en makkelijk ervaren wordt. Digitalisering is een belangrijk middel om het voor de klant zo simpel mogelijk te maken, maar zeker geen doel op zich; OHRA houdt dan ook vast aan klant first in plaats van app first. Uiteraard spelen nieuwe digitale ontwikkelingen, zoals ChatGPT, wel een belangrijke rol in het klantcontact. Ze helpen om de klant de beste digitale ervaring te bieden.

Marketing
Premium

Google Bard gaat advertentiecampagnes maken

Googles AI hulpje Bard kan straks worden gebruikt om advertentiecampagnes te maken. De technologie wordt onderdeel van Performance Max, een programma dat adverteerders ondersteunt met behulp van algoritmen.

Online advertising
Premium

Omzet Vivendi stijgt naar 2,29 miljard euro in eerste kwartaal

De omzet van het Franse mediabedrijf Vivendi steeg naar 2,2 miljard euro in het eerste kwartaal, in lijn met de verwachtingen. De groei werd vooral gerealiseerd door de Canal+ Group, waaronder Studiocanal. Daar bedroeg de omzet 1,4 miljoen.

Online marketing
Premium

Emerce Conversion: ‘Weg met oude KPI’s, alleen winst telt’

Ondernemers in e-commerce zijn verslaafd geraakt om focus op omzet, maar die tijd is sinds corona voorbij. Vanaf nu moet winst de boventoon voeren.

E-commerce
Premium

Jurgen Surstedt van Interpolis Beste Brabantse Marketeer

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 19 april in Parktheater in Eindhoven zijn er drie zogenoemde bakstenen voor de beste Brabantse marketeers uitgedeeld. Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.

Marketing
Premium

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion
Premium

NPO benoemt Directeur Strategie en nieuwe Directeur Publiek & Marketing

Charelle Akihary begint op 1 mei als de nieuwe Directeur Publiek & Marketing bij de NPO. Ezra Eeman start per 1 juni als Directeur Strategie, een nieuwe functie binnen NPO.

Online marketing
Premium

‘Meeste marketeers onzeker over hun bureaurelatie’

Het gebrek aan kennis over data, techniek en toolings is bij marketeers in de top 250 van adverterend Nederland zo groot dat miljoenen euro’s aan mediabudget worden verspild.

Marketing

Embassy of Dutch Creativity opnieuw naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar voor de zevende keer aanwezig tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. De gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie betrekt dit jaar een statige villa en wordt daarmee een echte ambassade voor Nederlandse creativiteit. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal het dé plek zijn voor internationale promotie.

Online marketing
Premium

Kaartje2go start b2b-lijn

Kaartje2go zoekt met een nieuw, apart team samenwerkingsverbanden op de zakelijke markt in Nederland en Duitsland.

Marketing
Premium

Dentsu wint MediaMarkt media pitch

MediaMarkt heeft na een pitchproces gekozen voor een samenwerking met mediabureau dentsu. Vanaf mei wordt dentsu verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop.

Online marketing
Premium

[Emerce TV] ‘Je zit in het hart van de passie’

De markt voor e-sports is vergelijkbaar met YouTube rond 2010. Als sponsor kun je rekenen op volle aandacht, zegt Corné Dubelaar, oprichter Team Gullit, Triple & Team Gullit bij Emerce TV.

Marketing
Premium

[Emerce TV] ‘OPPO derde smartphonemerk door sportsponsoring’

Het Chinese merk OPPO besloot vijf jaar geleden om de Europese markt op te gaan, een uitdaging die niet makkelijk leek met gevestigde namen als Apple en Samsung. Door zich te verbinden aan grote sportevenementen als het grand slam tennistoernooi Roland Garros of een voetbalclub als FC Barcelona wist het merk zijn naamsbekendheid te vergroten. “We zijn nu de derde speler in Nederland,” vertelt verkoopdirecteur Marc Van Den Dool bij Emerce TV.

Marketing