More stories

Hoe je succesvolle Performance-Max-campagnes opzet

Performance Max wordt soms gezien als iets voor ‘luie’ marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een ‘reguliere’ campagne.

Campagnes
Premium

X stopt met volgadverenties

X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.

Online advertising
Premium

Albert Heijn komt met Bonusfolder via WhatsApp

Albert Heijn biedt klanten vanaf deze zomer de mogelijkheid om de Bonusfolder te ontvangen via WhatsApp. De eerste klanten konden zich al vanaf 19 juli aanmelden en nu is de dienst landelijk aangekondigd. Daarmee is Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland die de wekelijkse aanbiedingen via WhatsApp verspreidt.

Online marketing
Premium

‘Amerikaanse techbedrijven adverteren minder’

Amerikaanse techbedrijven houden de hand op de knip wat hun marketing- en reclameuitgaven betreft. Bureaugroep WPP ondervindt daar de gevolgen van: een lager dan verwachte kwartaalomzet.

Digital Agencies
Premium

Prijzen Salesforce cloud flink duurder

Salesforce zal de prijzen voor sommige van zijn cloud- en marketingtools vanaf augustus met gemiddeld 9 procent verhogen.

Online marketing
Premium

Madurodam kiest Somention als social media bureau

Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.

Online marketing
Premium

Gezonde groei voor Publicis

Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.

Online advertising
Premium

Yellowgrape zet AI-marketingtool apart, duizenden gebruikers

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, verzilvert het succes van zijn GPT4 AI-marketingtool. De marketing, techniek en het team worden aparte gezet naast de organisatie voor gefocuste doorontwikkeling.

Artificial Intelligence
Premium

Google trekt stekker uit Universal Analytics

Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g

Analytics
Premium

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement
Premium

Motivaction neemt Bureau RMC over

Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.

Online marketing
Premium

Jorieke de Vries weg bij Lidl

Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.

Online marketing
Premium

‘Inhousing marketing loont, rol bureaus verandert’

De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.

Online marketing
Premium

Nike in meerjarig pact met Fortnite

Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.

Online marketing
Premium

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing