More stories

Roamler met Androidapp voor groei

De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”

Logistics

Marc de Vries wordt directeur Twitter in Nederland

Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.

Online marketing

Google wil meer interieurfoto’s MKB in Europa

Nu het de buitenwereld al aardig in kaart heeft, wil Google ook meer foto’s van de binnenkant van Europese bedrijven verzamelen. Het roept Europese MKB’ers op het interieur van hun zaken te laten fotograferen, voor toevoeging aan Maps.

Online marketing

Google Enhanced Campaigns: update

Begin dit jaar introduceerde Google Enhanced Campaigns voor AdWords. Dit bracht grote veranderingen voor SEA marketeers. Dit is de eerste van 3 updates: Upgraded Ad Extensions.

Online marketing

Sunweb opent eigen online reisgemeenschap

Reisorganisatie Sunweb opent een discussieforum om zijn klanten tot merkambassadeurs te maken maar ook om de eigen helpdesk te ontlasten.

Online marketing
Premium

Unilever: Geen optimaal bereik zonder multiscreen advertising

“Als we alle consumenten in een week willen bereiken, moeten we adverteren op meer dan een scherm”. Geoff Seeley van Unilever Global ziet de rol van zijn bedrijf in de communicatieketen fundamenteel veranderen, vertelt hij op het Europese IAB-congres Interact.

Online marketing

2Organize wint Europese Mixx Award

Online marketingbedrijf 2Organize uit Rotterdam heeft gisterenavond een Mixx Award gewonnen, een prijs voor het onderscheidende CRM-werk dat voor Kruidvat.

Online marketing

Ads: van persuasion naar participation

Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.

E-commerce

Adverteren op Twitter: mogelijkheden, targeting en resultaten

Sinds enige maanden is het ook in Nederland mogelijk om te adverteren op het populaire sociale netwerk Twitter. Met meer dan 3,2 miljoen gebruikers in Nederland en het real-time karakter is Twitter voor veel adverteerders een aantrekkelijk platform om hun doelgroep te bereiken.

Online marketing

Nieuwe update Google-index komt eraan

Google bereidt zich voor op een ingrijpende update van de zoekindex, aangeduid met Penguin 2.0. “Dit zal een grotere impact hebben dan de eerste Penguin”, aldus hoofd webspam Matt Cutts.

Online marketing

Online video als conversieverbeteraar: feit of fictie?

Online video lijkt dit jaar wel een van de ultieme middelen om conversieverbetering te generen. Zo introduceerde Wehkamp onlangs video’s op haar productpagina’s. Ook lijkt sinds januari 2013 het aantal blogs over online video exponentieel toe te nemen. Online video, is het te mooi om waar te zijn?

Conversie

Nieuwe Nederlandse tool voor lokale SEO-praktijken

Scoort de lokale bakker beter met zijn SEO Ranking ten opzichte van zijn buurman, de landelijke keten? Die vraag is sinds kort met een nieuwe tool te beantwoorden.

Online marketing

Mobile Tulip koopt zakelijke sms-klanten van Lumata

SMS-dienstverlener Mobile Tulip neemt de zakelijke sms-tak van branchegenoot Lumata Nederland over. Het gaat om meer dan honderd klanten die aan het portfolio van MKB-label MessageBird worden toegevoegd.

Mobile

Europa tempert resultaten Omnicom

Communicatie- en reclamebureaunetwerk Omnicom boekt een magere omzetgroei omdat adverteerders in Europa terughoudend zijn met hun bestedingen. Dat laten de kwartaalcijfers van de nummer twee in dit segment zien.

Online marketing

‘Google troeft Facebook af met socialmediamarketing’

Google zal Facebook binnen enkele jaren aftroeven omdat de profielensite onvoldoende gebruikerskennis heeft om de nieuwe groep adverteerders te bedienen. Brand advertisers zoeken data over affiniteit niet over intenties, stelt Forrester Research.

Online marketing