Publicis en Omnicom fuseren
Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.
Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.
De app is er al, de nieuwe catalogus verschijnt volgende maand. Klanten van IKEA kunnen dan al turend door hun mobieltje letterlijk zien hoe nieuwe kasten, stoelen of bedden in hun huis zouden staan.
In het overweldigende aanbod van digitale marketingmiddelen zijn webwinkeliers het er over eens wat het beste werkt: e-mail. Meer dan 95 procent investeert dit jaar even veel of meer van zijn budget in dit kanaal.
Uitgeverij Axel Springer verkoopt een groot deel van zijn nationale titels aan Funke Mediengruppe. Zonder de ‘papieren bagage’ wil het zich volledig op zijn digitale strategie kunnen richten.
Lexus Amerika geeft de term ‘crowdsourcing’ een heel aparte betekenis. De fabrikant nodigde 212 fanatieke Instagrammers uit om de commercial te schieten van de nieuwe Lexus IS, foto voor foto voor foto.
De overgang naar Enhanced Campaigns (geoptimaliseerde campagnes) is in zicht. Vandaag (22 juli) worden alle Google AdWordscampagnes overgezet. In dit artikel worden enkele tips gegeven die handig zijn voor en na de overgang van Enhanced Campaigns.
Location based marketing is lange tijd doorgegaan voor buzzwoord en daarmee als term verpest. Althans, dat vinden Paul Everts en Menno Kolkert van Plot. “Als een billboard op een gerichte plek is geplaatst, noemt men dat tegenwoordig al op locatie gebaseerd.”
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
Mascha Driessen gaf vorige maand haar functie bij YouTube Benelux op om met startup youtooglobal in te haken op de vraag naar strategisch advies op het gebied van digital. En om met online marketingbureau AdBirds de YouTube Division op te richten vanwege de sterke groei van online video.
Een kwart van de kleinere bedrijven in het MKB heeft een website die ouder is dan vier jaar. En 28 procent heeft helemaal geen website. DTG, voorheen De Telefoongids, signaleert dat deze digitale verstekelingen omzetpotentieel links laten liggen.
Onder de naam Mobext opent mediabureau Havas een mobiel label. Het bedrijf speelt daarmee in op de groeiende vraag naar mobiele expertise bij klanten, doorgaans grotere merkadverteerders.
Het management van marketingtechnologiebedrijf IgnitionOne neemt samen met investeerder ABS Capital Partners alle aandelen van de onderneming over.
E-mailmarketingspecialist webpower stelt een chief marketing officer aan om de internationale groei in goede banen te leiden.
Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.
Adobe legt 600 miljoen dollar op tafel om het Franse marketingtechnologiebedrijf Neolane te kopen. Hiermee vervolledigt het zijn portfolio marketingdiensten. De laatste aankoop brengt Adobe in cross-channel en direct marketing en het actief managen van mediacampagnes.