Nieuwe Nederlandse tool voor lokale SEO-praktijken
Scoort de lokale bakker beter met zijn SEO Ranking ten opzichte van zijn buurman, de landelijke keten? Die vraag is sinds kort met een nieuwe tool te beantwoorden.
Scoort de lokale bakker beter met zijn SEO Ranking ten opzichte van zijn buurman, de landelijke keten? Die vraag is sinds kort met een nieuwe tool te beantwoorden.
SMS-dienstverlener Mobile Tulip neemt de zakelijke sms-tak van branchegenoot Lumata Nederland over. Het gaat om meer dan honderd klanten die aan het portfolio van MKB-label MessageBird worden toegevoegd.
Communicatie- en reclamebureaunetwerk Omnicom boekt een magere omzetgroei omdat adverteerders in Europa terughoudend zijn met hun bestedingen. Dat laten de kwartaalcijfers van de nummer twee in dit segment zien.
Google zal Facebook binnen enkele jaren aftroeven omdat de profielensite onvoldoende gebruikerskennis heeft om de nieuwe groep adverteerders te bedienen. Brand advertisers zoeken data over affiniteit niet over intenties, stelt Forrester Research.
Het commerciële team van Shazam is bezig de grote adverteerders in Europa voor zich te winnen. De mobiele app wil dé verbindende commerciële schakel worden tussen tv-reclame en mobiel internet.
KLM wijst zijn passagiers sinds kort tijdens alle vluchten op zijn socialmediakanalen. De purser vertelt de reizigers dat ze daar na de vlucht terecht kunnen met hun vragen, commentaren en suggesties.
Misschien vraagt u zich bij de kop al af: “Bing Webmaster Tools?” Jazeker, ook Bing helpt website eigenaren graag op weg. Veel functies komen overeen met Google Webmaster Tools, maar in dit artikel wijzen wij u graag op een aantal functies die Bing Webmaster Tools wellicht de moeite waard maken.
Als event organisator wil je zo snel mogelijk break-even bereiken, of liever nog, winst maken. Uit onderzoek en ervaring blijkt dat in het algemeen de kaartverkoop pas vanaf 4 weken voor aanvang van het evenement begint te lopen. Het is dus vrij lastig om een vroege Return on Investment (ROI) te bereiken.
Redcoon is de launching partner van een nieuw loyaliteitsprogramma van TDRCompany. Bezoekers van die site worden doorverwezen naar ‘bevriende shops’ waar ze, door te winkelen, geld verdienen om bij Redcoon te besteden. “Een regelrechte aanval op affiliatemarketing”, aldus de partijen.
LECTRIC Groep verkoopt na vier jaar zijn meerderheidsbelang in NR6 terug aan diens oprichter Paul Arts. Hij verlaat de directie van LECTRIC Groep en keert terug naar zijn interactief communicatiebureau.
Veel artikelen beschrijven de toekomst van marketing. Heel vaak doen de theorieën mij terugdenken aan sommige bestseller marketing boeken uit de jaren ’80 en ’90. In de toekomst van marketing speelt data en direct marketing bijvoorbeeld een onmiskenbare rol.
Online marketingbureau Clansman zoekt een nieuwe strategisch partner, een investeerder, om zijn activiteiten in Nederland, België en Duitsland op te schalen.
Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.
Fastmovers zijn van oudsher big spenders als het gaat om advertentiegelden. Volgens het IAB wordt er online echter nog te weinig gespendeerd in verhouding tot de tijd die de consument aan digitale media besteed. Hoe zien FMCG-merken dat zelf? Een gesprek met de verantwoordelijke directors van Procter & Gamble, Nespresso en L’Oréal over online marketing anno nu en de nabije toekomst.
Irene Valens wordt de algemeen directeur van Traffic4u Groep en oprichter Gert-Jan Munneke gaat zich meer richten op product- en bedrijfsontwikkeling.