Pak uit in de customer journey
Uitpakmomenten zijn bij uitstek geschikt om te excelleren in de customer journey. Klanten zijn bij dit moment namelijk zeer aandachtig betrokken. Maak hier dus optimaal gebruik van.
Uitpakmomenten zijn bij uitstek geschikt om te excelleren in de customer journey. Klanten zijn bij dit moment namelijk zeer aandachtig betrokken. Maak hier dus optimaal gebruik van.
In 2012 hebben verschillende grote sites zoals Microsoft, Flickr en PayPal een redesign aangekondigd of hebben dit inmiddels geïmplementeerd. Maar ook gebruikers en specialisten nemen vrijwillig hun favoriete website of platform onder handen met zogenaamde ‘onofficiële redesigns’.
Om commerciële doelstellingen te realiseren moet invulling gegeven worden aan vier kernfuncties binnen de commerciële strategie, namelijk: merk, product, verkoop en service. Hoe kunnen social media binnen elk van de kernfuncties waarde toevoegen voor de organisatie?
Meer dan tien jaar na de opkomst van internet worstelen marketeers en bureaus nog steeds met de vraag hoe je online optimaal benut. Met de opkomst van social media is daar nog een aantal grote uitdagingen bijgekomen. Marketing wordt driedimensionaal. Een kans waar nog maar weinig merken invulling aan kunnen geven.
Consumenten dwingen bedrijven zich te onderscheiden via de klantbeleving: ze verwachten meer en delen meer. Een goede klantervaring zorgt voor meer verkoop en vergroot het vertrouwen.
Dankzij digitaal is elk merk tegenwoordig een dienstverlener. Marketing zal in de toekomst daarom grotendeels om diensten draaien. Want voor digitale merken zijn diensten de basis, voor fysieke producten een nieuwe kans.
Onder invloed van social media verandert de relatie tussen mensen onderling, maar ook tussen merk en mens. De deur naar een transitie van reclame naar dialoog lijkt steeds verder open te staan. Maar voordat dit echt gebeurt, dient nog een aantal hindernissen genomen te worden.