Helft millennials shopt via smartphone
Ruim eenderde van de Nederlandse consumenten geeft de voorkeur aan de mobiele telefoon als voornaamste apparaat om op te shoppen. Bij millennials, de groep tot 35 jaar, ligt dat zelfs op 48 procent.
Ruim eenderde van de Nederlandse consumenten geeft de voorkeur aan de mobiele telefoon als voornaamste apparaat om op te shoppen. Bij millennials, de groep tot 35 jaar, ligt dat zelfs op 48 procent.
In dit whitepaper lees je waarom klanten over de hele wereld gebruik maken van “Buy now, pay later”. Ook komen strategieën aan bod om deze doelgroep aan te trekken en het aantal conversies en inkomsten te verhogen.
IKEA rolt in Vlaanderen Scan & Go uit via de smartphone na een proeftraject in Hasselt. Voor de zomervakantie moet de betaalmethode beschikbaar zijn in alle Belgische winkels.
Hoe groot is de dreiging van kwantumcomputers voor de Ethereum-blockchain? Wat is een oplossing? En hoe lang duurt het voordat er concreet problemen komen?
Tien restaurants en winkels in de Japanse stad Niigata testen sinds kort een biometrische betalingdienst waarbij klanten ook met masker op worden herkend.
Het wordt binnenkort mogelijk om Android-telefoons en -tablets te gebruiken als ambulante kassa of als terminal in winkels. Hiertoe brengt PayPlaza een SDK uit.
Om een soepele gebruikservaring te bieden, is het essentieel dat klanten de gewenste betaalmethode kunnen kiezen. Hoe kies je wat het meest geschikt is?
Ook nu de fysieke winkels weer open zijn, groeit online winkelen gewoon door. Europese consumenten zijn niet minder gaan shoppen bij apps en webwinkels.
Vanaf 1 juli zal iedere handelszaak in België verplicht ten minste één vorm van elektronisch betalen moeten aanbieden. Onder huidig minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) was dat al langer een grote wens.
De Franse fintech Alma haalt 210 miljoen euro groeigeld uit de markt. Daarmee wil het verder internationaal uitbreiden. In de loop van dit jaar leren ook Nederlandse webwinkels dit bedrijf kennen met diens betaaldiensten.
De dag van de liefde wordt nu de horeca weer open is door veel mensen gevierd met een romantisch etentje. Minder romantisch is het betaalmoment. Twee op de drie Nederlanders (65 procent) vindt het moment waarop bepaald wordt wie de rekening betaalt ongemakkelijk.
Een optimale betaalstrategie is onlosmakelijk met e-commerce verbonden. Ook op dat gebied tekenen zich de contouren van de (nabije) toekomst af.
Na de groeispurt van iDEAL-betalingen in het eerste coronajaar 2020 (34 procent meer betalingen dan in 2019), bleef het online betaalmiddel records breken in 2021.
Betaalsysteem iDEAL werd in 2021 voor 21 procent gebruikt voor onderlinge betaalverzoeken vanuit bankenapps en Tikkie-achtige diensten. Omgerekend gaat dat om twintig miljard euro.
De Amsterdamse start-up in fintech Biller is voor enkele tientallen miljoenen euro’s overgenomen door het Deense Banking Circle.