More stories

Zo creëer je een eenvoudig een schaalbare betaalervaring

Zo creëer je een eenvoudig een schaalbare betaalervaring

Payment

Emerce Payment & Checkout: nooit meer langs de kassa

Websuper Picnic wil dat hun klanten in de toekomst nooit meer op de betaalknop hoeven te drukken. Dat vertelt Jelmer Borst van Picnic bij Emerce Payment & Checkout.

Payment

PayPal breekt nieuw record

PayPal verwerkte in het eerste kwartaal niet minder dan 285 miljard dollar, waarmee een nieuw record werd gebroken. De omzet kwam uit op ruim 6 miljard dollar, vergeleken met 4,6 miljard een jaar geleden. De nettowinst bedraagt 1,1 miljard dollar.

Payment

De mogelijkheden van open finance voor customer centricity

PSD2 is een nieuwe de wet die het betalingsverkeer tussen consumenten en bedrijven regelt. Wat voegt het toe en hoe stimuleert het innovatie?

E-commerce

Mollie stelt Chief Product Officer aan

Betaalbedrijf Mollie stelt Rogier Schoute aan als Chief Product Officer. Schoute was eerder werkzaam bij Booking.com en Klarna.

Tech

‘Bestelfraude via Afterpay kinderlijk eenvoudig’

Online shoppen en de rekening naar iemand anders sturen, blijkt kinderlijk eenvoudig met Afterpay. Dat constateert de Consumentenbond, die de beveiliging van de achterafbetaaldienst heeft onderzocht.

Payment

CEO Keyware uit functie ontheven

CEO Stéphane Vandervelde van het Belgische Keyware Technolgies wordt aan de kant gezet nu waakhond FSMA dossier over verdachte geldstromen heeft overhandigd aan het gerecht.

Venture

Payment trends en ontwikkelingen voor meer conversie

In dit webinar spreken we Floris Jochemsen van Adyen. We hebben het over dé payment trends en ontwikkelingen in 2021, zoals contextual commerce, checkout optimalisatie en meer.

Payment

OVpay: in- en uitchecken met je contactloze betaalpas

Met de nieuwe OV-chipkaart kun je ook inchecken met je bankpas of mobiel. De basis ervoor is een brede samenwerking tussen financials en OV-bedrijven.

Payment

We betalen steeds vaker met betaalpas, smartphone of wearable

In 2020 hebben consumenten in Nederland 79 procent van hun aankopen in winkels, horeca en dergelijke gepind met hun betaalpas, smartphone of wearable. Dit is een forse stijging ten opzichte van 2019. Door deze forse verschuivingen in betaalgedrag hebben consumenten in 2020 voor het eerst in alle branches vaker met pin betaald dan met contant geld, zo blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.

Payment

Stefan de Groot (Petje.af): ‘Het wordt steeds normaler om te betalen voor content’

Het zat Nederlanders niet in het bloed: betalen voor content. Maar de laatste jaren komt daar verandering in. Het Nederlandse platform Petje.af steunt de makers daarin. Het platform biedt een eenvoudige manier om betalingen te ontvangen. 95 procent daarvan komt binnen via IDEAL, waarmee Petje.af zich onderscheid van veel buitenlandse platforms. ‘Mensen betalen een paar euro per maand en zo krijgen ze toegang tot exclusieve content. Naast podcasters hebben we youtubers, bloggers, vloggers en tegenwoordig ook artiesten’, aldus oprichter Stefan de Groot.

Payment

Welke impact heeft de lockdown op de woon- en tuinbranche?

Woonwinkels en tuincentra moesten door de lockdowns hun bedrijfsmodel aanpassen. Bijvoorbeeld door een makkelijk online betaalproces en Augmented Reality.

Payment

Facebook test betaalfunctie met QR codes

Facebook experimenteert momenteel met een nieuwe dienst waarbij gebruikers geld kunnen overmaken via persoonlijke QR-codes in de app. Een soort Tikkie dus, maar dan met codes.

Innovatie

Criminelen gebruiken software Bunq voor misbruik

Criminelen blijken relatief eenvoudig de software van de Bunq bank te kunnen gebruiken om een nepboete te incasseren. Dat gaat gewoon via iDEAL, zo bleek zaterdag in het consumentenprogramma Kassa.

Payment

ABN AMRO breidt betaalassortiment uit met Google Pay

In het tweede kwartaal van dit jaar zal het betaalassortiment van ABN AMRO worden uitgebreid met Google Pay.

Payment