More stories

Premium

Infographic: betaalmoment tijdens date ‘ongemakkelijk’

De dag van de liefde wordt nu de horeca weer open is door veel mensen gevierd met een romantisch etentje. Minder romantisch is het betaalmoment. Twee op de drie Nederlanders (65 procent) vindt het moment waarop bepaald wordt wie de rekening betaalt ongemakkelijk.

Payment

E-commerce nu: blijvende groei en nieuwe ontwikkelingen rond betalingen

Een optimale betaalstrategie is onlosmakelijk met e-commerce verbonden. Ook op dat gebied tekenen zich de contouren van de (nabije) toekomst af.

Payment
Premium

Infographic: 1,143 miljard iDEAL betalingen in 2021

Na de groeispurt van iDEAL-betalingen in het eerste coronajaar 2020 (34 procent meer betalingen dan in 2019), bleef het online betaalmiddel records breken in 2021.

Payment
Premium

Onderlinge betaalverzoeken: 21 miljard euro in 2021

Betaalsysteem iDEAL werd in 2021 voor 21 procent gebruikt voor onderlinge betaalverzoeken vanuit bankenapps en Tikkie-achtige diensten. Omgerekend gaat dat om twintig miljard euro.

Payment
Premium

Start-up Biller na overname Deens Banking Circle versneld Europa in

De Amsterdamse start-up in fintech Biller is voor enkele tientallen miljoenen euro’s overgenomen door het Deense Banking Circle.

Venture

Zorgvuldigheid bij privacy en klantgegevens: absoluut vereiste voor banken

Mensen vinden gegevensbescherming steeds belangrijker. Voor financiële gegevens geldt dat nog meer. Banken moeten daarom extra voorzichtig zijn.

Privacy
Premium

Apple maakt iPhones tot mobiele kassa’s

Kleine en ambulante bedrijven kunnen binnenkort betalingen van klanten ontvangen via hun iPhone zonder extra andere hardware.

Tech

Joost Diepenmaat (Moneybird): ‘Als je rust in je kop hebt kun je mooie dingen doen’

Joost Diepenmaat begon Moneybird met een eigen filosofie: “Een mooi bedrijf bouwen voor de lange termijn waar je overal ter wereld aan kunt werken.”

Venture
Premium

Aantal betalingen aan de winkelkassa nog altijd het tienvoudige van het aantal online betalingen

Het aantal betalingen aan de winkelkassa is nog altijd het tienvoudige van het aantal online betalingen in webwinkels. Het verschil in de bestedingen is minder groot: aan de fysieke kassa is de omzet ruim drie keer zo hoog als online, zo blijkt uit cijfers van de Betaalvereniging.

Payment
Premium

YoungOnes en ABN AMRO introduceren betaling binnen één minuut voor freelancers

Online freelanceplatform YoungOnes maakt samen met ABN directe betalingen beschikbaar voor al hun platformgebruikers. Freelancers ontvangen, na goedkeuring van de gewerkte uren door de opdrachtgever, binnen één minuut de betaling op hun rekening.

Payment
Premium

Klarna voert achteraf gespreid betalen in

In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten.

Payment
Premium

Adyen lanceert Android point of sale (POS) terminals

Betaalbedrijf Adyen lanceert Android point of sale (POS) terminals in de EU, het VK en de Verenigde Staten. De apparaten vertegenwoordigen volgens Adyen een fundamentele verandering in de rol van de betaalterminal, waardoor er geen aparte kassa’s, barcodescanners en klantgerichte displays meer nodig zijn.

Payment

Disruptieve technologie katalysator voor ‘next big thing’ in platformeconomie

Digitalisering blijft belangrijk en in de wereld van platformen en marktplaatsen ontstaan interessante innovaties. Wat zijn de trends voor 2022?

Disruptie
Premium

Nieuw jaarrecord voor Tikkie

In totaal is er dit jaar voor ruim 4,2 miljard euro aan Tikkies verrekend. Het record van vorig jaar, 3,4 miljard euro, is daarmee ruim gesneuveld. Het totale bedrag dat in de afgelopen 5,5 jaar via Tikkie is betaald, komt daarmee op ruim 11 miljard.

Payment
Premium

iDEAL-betalingen schieten vlak voor Kerstmis omhoog

Na zondag 19 december, het begin van de nieuwe lockdown, zijn het volume en de omzet van iDEAL-betalingen (voor aankopen in webwinkels) in de aanloop naar Kerstmis sterk gestegen. Dat meldt Currence. Het aantal iDEAL-betalingen per dag lag tot 55 procent hoger dan op een overeenkomstige normale weekdag. De bijbehorende geschatte dagomzet lag tot 80 procent hoger dan normaal.

Payment