More stories

Toegang banken tot NFC technologie kan niet makkelijk worden afgedwongen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijkt Apple niet tot de orde te kunnen roepen wat betreft de toegang voor betaalapps tot NFC-technologie. Met deze technologie kunnen consumenten in winkels contactloos betalen.

E-commerce

Kiosk voor contactloos bestellen en betalen

Samsung brengt deze maand de Samsung Kiosk op de Nederlandse markt. De alles-in-één oplossing maakt contactloos bestellen en betalen in winkels mogelijk.

Tech

Afterpay past beveiliging aan na vingertik Consumentenbond

Afterpay zegt de beveiliging van zijn betaaldienst te hebben aangepast, maar de Consumentenbond blijft een oogje in het zeil houden.

Payment

Achter de schermen bij de ABN AMRO-apps: Het succesverhaal van Tikkie (1/3)

Bankieren met een app is gemeengoed, maar wat gebeurt er achter de schermen? Een video-interview met Roland Booijen van ABN AMRO’s Tikkie.

Financials

Wehkamp en kredietverstrekker Tinka gaan uit elkaar

Wehkamp en Tinka, aanbieder van uitgestelde betalingen en krediet, gaan als twee zelfstandige bedrijven verder. Beide ondernemingen hebben een groter groeipotentieel wanneer zij onafhankelijk opereren.

Payment

7 miljoen gebruikers voor Tikkie

De Tikkie app heeft deze maand het aantal van 7 miljoen gebruikers bereikt. Ook is deze maand het totaalbedrag van 10 miljard euro bereikt dat sinds de start via Tikkie is verrekend.

Payment

Mollie haalt 665 miljoen euro groeigeld op

Betaalprovider voor het mkb Mollie haalt 665 miljoen euro nieuw groeigeld op bij een groep internationale investeerders. Het Nederlandse bedrijf gaat het nieuwe geld gebruiken om internationaal sneller te groeien en door te werken aan productontwikkeling.

Venture

De operationele impact van D2C voor de groothandel: Finance en automatisering (3/3)

Veel groothandels denken na over directe verkoop aan consumenten. Wat is de operationele impact? Deel 3: de financiën, van debiteuren tot de margeketen.

E-commerce

Adyen krijgt Amerikaanse bankvergunning

Betaaldienst Adyen heeft een Amerikaanse bankvergunning gekregen, waardoor het bedrijf zijn Amerikaanse activiteiten kan opschalen en meer diensten aan verkopers kan aanbieden.

Payment

De uitdagingen van Brexit voor e-commerce-ondernemers

Brexit: verkopen brengt nieuwe beperkingen en extra intraregionale kosten. De gevolgen en vijf strategieën om met de nieuwe maatregelen om te gaan. 

Cross Border

Emerce E-Commerce: ‘Bied zoveel mogelijk betaalmethoden aan’

Bied klanten zo veel mogelijk betaalmethoden aan. Dat is de boodschap van Stefanie Richheimer, VP West-Europa bij Mollie, en Michiel Kroeks, CEO van digital agency 4NG bij Emerce E-Commerce. Ze komen met tips die je vandaag nog kunt toepassen voor online betalingen.

Payment

Nieuwe investeerders dansen om Klarna, Mollie

De digitale betaalbedrijven Klarna en Mollie staan naar verluidt op het punt om honderden miljoenen euro’s nieuwe venture capital aan te trekken.

Venture

iDEAL en iDIN sterk in opmars in coronajaar 2020

Het gebruik van de digitale betaalmethode iDEAL en identificatiedienst iDIN is in 2020 sterk toegenomen, mede als gevolg van de strenge corona lockdowns. Dat blijkt uit het jaarverslag van merk- en producteigenaar Currence.

Payment

Genereer explosieve groei met je betalingen

Ook met je betaalpartner kan je de klantervaring verbeteren en bedrijfsgroei stimuleren. Dit whitepaper biedt inspiratie en bruikbare suggesties.

Payment

Ease2pay wil parkeeractiviteiten van Monotch kopen

Betaalbedrijf Ease2pay wil de parkeerdata diensten, het parkeergarage reserveringsplatform en de website prettigparkeren.nl van Monotch per 2 augustus overnemen. Daartoe is een voorlopige overeenkomst getekend.

Payment