More stories

Zorgvuldigheid bij privacy en klantgegevens: absoluut vereiste voor banken

Mensen vinden gegevensbescherming steeds belangrijker. Voor financiële gegevens geldt dat nog meer. Banken moeten daarom extra voorzichtig zijn.

Privacy
Premium

Apple maakt iPhones tot mobiele kassa’s

Kleine en ambulante bedrijven kunnen binnenkort betalingen van klanten ontvangen via hun iPhone zonder extra andere hardware.

Tech

Joost Diepenmaat (Moneybird): ‘Als je rust in je kop hebt kun je mooie dingen doen’

Joost Diepenmaat begon Moneybird met een eigen filosofie: “Een mooi bedrijf bouwen voor de lange termijn waar je overal ter wereld aan kunt werken.”

Venture
Premium

Aantal betalingen aan de winkelkassa nog altijd het tienvoudige van het aantal online betalingen

Het aantal betalingen aan de winkelkassa is nog altijd het tienvoudige van het aantal online betalingen in webwinkels. Het verschil in de bestedingen is minder groot: aan de fysieke kassa is de omzet ruim drie keer zo hoog als online, zo blijkt uit cijfers van de Betaalvereniging.

Payment
Premium

YoungOnes en ABN AMRO introduceren betaling binnen één minuut voor freelancers

Online freelanceplatform YoungOnes maakt samen met ABN directe betalingen beschikbaar voor al hun platformgebruikers. Freelancers ontvangen, na goedkeuring van de gewerkte uren door de opdrachtgever, binnen één minuut de betaling op hun rekening.

Payment
Premium

Klarna voert achteraf gespreid betalen in

In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten.

Payment
Premium

Adyen lanceert Android point of sale (POS) terminals

Betaalbedrijf Adyen lanceert Android point of sale (POS) terminals in de EU, het VK en de Verenigde Staten. De apparaten vertegenwoordigen volgens Adyen een fundamentele verandering in de rol van de betaalterminal, waardoor er geen aparte kassa’s, barcodescanners en klantgerichte displays meer nodig zijn.

Payment

Disruptieve technologie katalysator voor ‘next big thing’ in platformeconomie

Digitalisering blijft belangrijk en in de wereld van platformen en marktplaatsen ontstaan interessante innovaties. Wat zijn de trends voor 2022?

Disruptie
Premium

Nieuw jaarrecord voor Tikkie

In totaal is er dit jaar voor ruim 4,2 miljard euro aan Tikkies verrekend. Het record van vorig jaar, 3,4 miljard euro, is daarmee ruim gesneuveld. Het totale bedrag dat in de afgelopen 5,5 jaar via Tikkie is betaald, komt daarmee op ruim 11 miljard.

Payment
Premium

iDEAL-betalingen schieten vlak voor Kerstmis omhoog

Na zondag 19 december, het begin van de nieuwe lockdown, zijn het volume en de omzet van iDEAL-betalingen (voor aankopen in webwinkels) in de aanloop naar Kerstmis sterk gestegen. Dat meldt Currence. Het aantal iDEAL-betalingen per dag lag tot 55 procent hoger dan op een overeenkomstige normale weekdag. De bijbehorende geschatte dagomzet lag tot 80 procent hoger dan normaal.

Payment
Premium

Mollie vestigt fintech Centre of Excellence in Maastricht

Betaalverwerker Mollie vestigt een nieuw fintech Centre of Excellence in Maastricht. De locatie wordt een uitbreiding van het hoofdkantoor van Mollie in Amsterdam en zal onderdak bieden aan nieuwe medewerkers die werkzaam zijn op het gebied van ontwikkeling, operations en customer experience.

Payment
Premium

Google Pay app arriveert in Nederland

Google brengt vandaag de Google Pay-app uit in Nederland. Tot nu toe was Google Pay alleen beschikbaar als dienst via de app van sommige banken.

Payment
Premium

‘Buckaroo verkocht aan Franse investeerder’ (update)

Buckaroo wisselt van eigenaar. De ene Franse investeerder neemt het over van de andere en zou daar tussen de 100 à 150 miljoen euro voor betalen.

Venture
Premium

Mollie start groeifonds voor eigen ecosysteem

Betaalverwerker Mollie opent vandaag een groeifonds ter waarde van 1 miljoen euro om de ontwikkeling van nieuwe integraties en add-on producten voor zijn platform te ondersteunen.

Venture
Premium

Achteraf betalen populair op Black Friday

Online betalingen die gebruik maken van ‘achteraf betalen’ zijn van 2019 tot 2020 meer dan verdubbeld. Dit jaar steeg het gebruik hiervan met 51 procent voor online aankopen. Dat meldt betaalverwerker Mollie.

Payment