Flinke investering voor Channable
Het Nederlandse feedmanagement bedrijf Channable haalt 750.000 euro op bij investeringsfonds Peak Capital. Daarmee wil het verder groeien in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Het Nederlandse feedmanagement bedrijf Channable haalt 750.000 euro op bij investeringsfonds Peak Capital. Daarmee wil het verder groeien in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Klanten van Albert Heijn vinden voortaan op verschillende varkensvleesproducten een QR-code waarmee zij via hun smartphone informatie kunnen vinden over de herkomst van het vlees. De code leidt naar een pagina op ah.nl waar uitgebreid staat beschreven hoe het varkensvlees van de stal in het schap komt.
Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.
Travix is een proef gestart met Routehappy Hub zodat er meer informatie dan alleen prijs en beschikbaarheid kan worden getoond wanneer iemand een vlucht zoekt op bijvoorbeeld CheapTickets.nl.
Aandacht voor de evolutionair ontwikkelde denkfouten van de mens neemt toe. Zo’n zogenoemde cognitieve bias blijkt namelijk in e-commerce heel goed bruikbaar. Speelt de verkoper met de juiste verleidingstechnieken in op iemands zwakke plek dan neemt de conversie toe. Kan een e-commercebedrijf met de juiste content de consument zijn koopknop indrukken?
Investeerder Axivate neemt voor anderhalf miljoen euro een belang in techstarter Mews. Het bedrijf, dat van Tsjechië naar Amsterdam verhuisde, levert zogeheten propertymanagement-systemen voor digitalisering van hotels, hostels en Airbnb’s.
Al jaren zijn er technieken beschikbaar om een visuele productconfigurator op te nemen in de productpagina. Maar die technieken kennen wat betreft schaalbaarheid een hoop beperkingen. Dat zorgt ervoor dat ‘productconfiguratie’ nog niet de rol heeft die het zou kunnen vervullen. ‘Het is namelijk niet alleen een marketingtooltje, maar kan van strategische waarde zijn voor een bedrijf’.
Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier bij nationale en internationale webwinkels, gaat naar de beurs. Vandaag begint de inschrijving op certificaten op de aandelen. Directeur Martijn Hoogeveen wil tien miljoen euro ophalen op MKB-beurs NPEX.
Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.
In de retail draait alles om persoonlijke ervaringen en dat is niet per definitie hetzelfde als personalisatie. De grote uitdaging van de Nederlandse (e-)winkeliers is om online en offline verkoopkanalen dusdanig op elkaar af te stemmen, dat ze elkaar versterken. Zo kun je de beste klantbeleving bieden. Maar er speelt nog veel meer in retailland.
Modemerk JOSH V werkt sinds een jaar actief aan de retourreductie – het terugdringen van het aantal pakketjes dat na de online bestelling weer terug wordt gestuurd richting magazijn. Dat doet het bedrijf met concreet resultaat.
Nog geen tien procent van de belangrijkste online retailers heeft op dit moment voor een goede integratie van het e-commerceplatform met tools voor personalisatie gezorgd. En dat terwijl personalisatie belangrijker lijkt te worden.
Hoe vaak koop je een broek, gadget of cadeau al meteen bij de eerste keer dat je het product ergens in een webshop ziet? Als webshophouder krijg je vaak een tweede kans om je bezoeker alsnog te laten converteren. Eén van de manieren waarop je dat kunt bereiken, is met dynamische productlijsten.
De online verkoop van luxe merken en goederen gaat de komende jaren flink toenemen. Wat is er te leren van bedrijven die zich nu al begeven op dit terrein?
De standaard zoekfunctie van menig e-commerceplatform is erg beperkt in zijn mogelijkheden. Krijgen klanten zoekresultaten voorgeschoteld dan zijn die vaak irrelevant of producten zijn gewoonweg onvindbaar.