More stories

Axivate Capital investeert in hoteltechnologie

Investeerder Axivate neemt voor anderhalf miljoen euro een belang in techstarter Mews. Het bedrijf, dat van Tsjechië naar Amsterdam verhuisde, levert zogeheten propertymanagement-systemen voor digitalisering van hotels, hostels en Airbnb’s.

PIM

‘Online en 3D productconfigurator meer dan een marketingtooltje’

Al jaren zijn er technieken beschikbaar om een visuele productconfigurator op te nemen in de productpagina. Maar die technieken kennen wat betreft schaalbaarheid een hoop beperkingen. Dat zorgt ervoor dat ‘productconfiguratie’ nog niet de rol heeft die het zou kunnen vervullen. ‘Het is namelijk niet alleen een marketingtooltje, maar kan van strategische waarde zijn voor een bedrijf’.

PIM

Icecat naar de beurs in Amsterdam

Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier bij nationale en internationale webwinkels, gaat naar de beurs. Vandaag begint de inschrijving op certificaten op de aandelen. Directeur Martijn Hoogeveen wil tien miljoen euro ophalen op MKB-beurs NPEX.

PIM

3Dabout.me: wie de schoen perfect past, hoeft hem niet terug te sturen

Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.

Fulfillment

Onderzoek: Nederlandse retail worstelt met on- en offline synergie

In de retail draait alles om persoonlijke ervaringen en dat is niet per definitie hetzelfde als personalisatie. De grote uitdaging van de Nederlandse (e-)winkeliers is om online en offline verkoopkanalen dusdanig op elkaar af te stemmen, dat ze elkaar versterken. Zo kun je de beste klantbeleving bieden. Maar er speelt nog veel meer in retailland.

Retail

Retourreductie bij modemerk JOSH V: ‘neem het op in DNA’

Modemerk JOSH V werkt sinds een jaar actief aan de retourreductie – het terugdringen van het aantal pakketjes dat na de online bestelling weer terug wordt gestuurd richting magazijn. Dat doet het bedrijf met concreet resultaat.

Fulfillment

Personalisatie e-commerce inmiddels plug and play

Nog geen tien procent van de belangrijkste online retailers heeft op dit moment voor een goede integratie van het e-commerceplatform met tools voor personalisatie gezorgd. En dat terwijl personalisatie belangrijker lijkt te worden.

E-commerce platforms

Dynamische content voor een terugkerende gebruiker

Hoe vaak koop je een broek, gadget of cadeau al meteen bij de eerste keer dat je het product ergens in een webshop ziet? Als webshophouder krijg je vaak een tweede kans om je bezoeker alsnog te laten converteren. Eén van de manieren waarop je dat kunt bereiken, is met dynamische productlijsten.

Conversie

E-commerce voor luxemerken: hoe doen bekende bedrijven dat?

De online verkoop van luxe merken en goederen gaat de komende jaren flink toenemen. Wat is er te leren van bedrijven die zich nu al begeven op dit terrein?

PIM

Zoekfunctie van webwinkels kan en moet veel slimmer

De standaard zoekfunctie van menig e-commerceplatform is erg beperkt in zijn mogelijkheden. Krijgen klanten zoekresultaten voorgeschoteld dan zijn die vaak irrelevant of producten zijn gewoonweg onvindbaar.

PIM

KLM maakt recensies onderdeel van de boeking

Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor.

Travel

Productpagina’s Booking.com door de tijd heen

Over Booking.com bestaat er een bijzondere mythe. Namelijk dat de kans dat je een pagina bekijkt waar géén A/B test op draait enorm klein is. In dit artikel wordt de focus gelegd hoe Booking.com haar product-(of accommodatie-) pagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld.

Conversie

Bol.com helpt speelgoedfabrikanten de digitale wereld in

Fun.be en bol.com passen een nieuwe techniek toe die speelgoedfabrikanten betere aansluiting geven tot handel in het digitale domein.

PIM

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital

Alternatief voor maatwerk retail app: integratie met een PaaS

De ontwikkeling en het onderhoud van een app kan nogal in de papieren lopen. Diverse bedrijven kiezen er daarom voor hun e-commerceplatform te integreren met een Platform-as-a-Service (PaaS). Zo’n platform biedt een raamwerk waarmee de app is te ontwikkelen, voor de technische basis en het onderhoud daarvan wordt gezorgd.

Mobile