More stories

Binnen vier maanden uitgebreide datapool voor moderetailers

GS1 Nederland en Icecat gaan gezamenlijk een datapool inrichten die wordt gevuld met gestructureerde artikeldata van moderetailers. Het initiatief wordt ondersteund door Inretail en Modint, brancheorganisatie in retail non-food en mode.

PIM

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

Waarom standaardisatie van productclassificaties een goed idee is

Voor wie echt toegevoegde waarde wil halen uit het PIM-systeem, zijn productclassificatiestandaarden een interessante ontwikkeling. Deze vorm van standaardisatie maakt dat productinformatie eenvoudiger uitwisselbaar is door de hele keten, wat tijd bespaart en fouten voorkomt.

PIM

Omzet Icecat naar 7 miljoen euro

De omzet van dataleverancier Icecat steeg in 2017 met zeventien procent tot zeven miljoen euro.

Online marketing

bol.com wil universele database duurzame producten

bol.com maakt zich sterk voor een universele database van bekende duurzaamheidskenmerken als Max Havelaar, Fairtrade NL en Global Organic Textile Standard (GOTS). Klanten kunnen bij bol.com al filteren op een duurzaam kenmerk, maar de informatie moet nu nog handmatig worden ingevoerd.

PIM

Spotify crowdsourcet muziekkennis bij fans

Spotify gaat zijn gebruikers vragen om metadata over muziek te geven, aanvullen of verfijnen. Met Line-In wil het muziekbedrijf de kern van het bedrijf, muziek en data daarover, laten corrigeren en verbeteren.

Tech

Google Shopping sluit API voor Magento: wat te doen?

Over drie weken verdwijnt de API waarmee onder meer Magento-gebruikers hun webwinkel direct integreren met Google Shopping. Wat is het alternatief?

Magento

ATPCO neemt Routehappy over

ATPCO, het bedrijf dat ervoor zorgt dat tarieven van vluchten en de bijbehorende voorwaarden worden geladen in de reserveringssystemen, heeft Routehappy overgenomen. Routehappy is een platform dat inzichtelijk maakt welke extra’s airlines bieden en rekenen. Het wordt onder andere gebruikt door Travix.

Travel

Icecat lanceert eigen cryptomunt

Icecat, aanbieder van productinformatie in de e-commercemarkt, gaat een eigen cryptomunt ICURY lanceren. De Icecat CryptocURrencY moet een rol gaan spelen bij betalingen en contentcreatie binnen Icecats bestaande ecosysteem.

PIM

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Omzet Icecat groeit 22 procent tot 3,4 miljoen

Dataleverancier voor e-commercepartijen Icecat heeft de omzet en winst over het eerste halfjaar van 2017 zien groeien. Klanten als Amazon, Media Markt en Walmart halen de banden met de Nederlanders aan en die profiteren daar financieel van.

E-commerce

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

Productinformatie cruciaal in B2B digital commerce

Content is ook in B2B king. De B2B-klant is immers doelgericht op zoek naar dat ene artikel of onderdeel en wil daarvan alle details kennen om 100 procent zeker te zijn van zijn beslissing. Een verkeerde keuze kan grote directe of indirecte gevolgen hebben, zoals stagnatie van een productieproces, ontevreden klanten of het breken van compliance-regels. De aankoop wordt dan ook vaak gedaan bij de leverancier die de productcontent voor alle fasen van de customer journey het best op orde heeft.

B2B Digital

Speelgoed snelste groeier in e-commerce

Speelgoed, verlichting en vrouwenkleding zijn de snelst groeiende productgroepen wereldwijd in e-commerce. Zo laat nieuwe marktinformatie van Icecat zien.

PIM

Beheren van datafeeds: drie experts over hun tools en ervaringen

Verkoopt een webwinkeleigenaar op meer plekken dan alleen de eigen shop dan kan hij bijna niet om het gebruik van datafeeds heen. Welke tools gebruiken Magento-experts voor het aanmaken en beheer ervan? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord.

Magento