More stories

Sacha voert grote veranderingen door in e-commerce en technologie

In 2012 had Sacha één webwinkel – gericht op de Nederlandse markt. Niet lang daarna legde het bedrijf de focus op e-commerce en werden er shops geopend in België, Luxemburg, Frankrijk, en Duitsland. Maar het bedrijf liep tegen beperkingen aan van systemen, vertelt Anouk Nelissen – manager e-commerce bij het bedrijf.

PIM

Nieuwe Benelux-baas voor DataFeedWatch

DataFeedWatch heeft René Bisschop als zijn eerste Country Manager, in dit geval voor thuismarkt Benelux. Oprichter Jacques van der Wilt ziet in e-commerce naast Google en marktplaatsen ook Facebook opkomen als een belangrijke speler.

PIM
Premium

‘E-commerce vraagt om ander datafundament’

Deze zomer gaat SphereMall live, zo werd recent bekend. Het online warenhuis gebruikt producten en data uit onder meer Amazon en belooft vervolgens alleen de voor jou relevante items te tonen. Christian van Someren – oprichter en voormalig eigenaar van de online supermarkt truus.nl – is ervan overtuigd dat we anders om moeten gaan met klant- en productdata. E-commerce vraagt om een ander fundament.

E-commerce platforms

Productweergave als ‘experience’: 3D als voorbeeld

Een productpagina herken je uit duizenden. Links een afbeelding, rechts de prijs en wat regels productomschrijving. Kan dat ook anders? Ja. Een expert over wat hij vernieuwende productweergave vindt.

PIM

Prijsbewust of niet, productcontent bepalend voor aankoopoverweging

Hoe prijsbewust de online consument vandaag de dag ook is, de weergave van – of het gebrek aan – productcontent bepaalt uiteindelijk of iemand over gaat tot een aankoop. Hoe groot dat effect is, blijkt uit een onderzoek van Salsify.

PIM

Investering van miljoen euro voor eCom Pro

eCom Pro, een zogeheten technische integrator van big data voor webwinkels, ontvangt een investering van een miljoen euro. Investeerder iMerge verwerft een belang van 25 procent in het acht jaar oude bedrijf.

PIM

Retailers moeten datafeeds optimaliseren en verrijken

In een tijd van omnichannel retail zorgen de datafeeds er meestal voor dat ieder verkoopkanaal is gevuld met de juiste productinformatie. Of de consument nu de winkelzoekfunctie van Google gebruikt of een marktplaats van bol.com, Amazon of eBay bezoekt, producten moeten er vindbaar zijn en dus voorzien van de juiste content.

PIM

Swipen om te kopen: webwinkels nemen design van Tinder over

Het succes van datingapp Tinder laat ook zijn sporen na in e-commerce. Winkeliers laten klanten door de collectie browsen met een eenvoudige veeg naar links (‘nee, dat is niks’) of rechts (‘leuk, voeg maar aan mijn winkelwagen toe’). Goed voor de gebruiksvriendelijkheid van de winkel, maar het heeft ook zijn effecten op de productcontent.

PIM
Premium

Strategische investering Zalando in B2B-dienstverlener

Zalando heeft een minderbeheidsbelang genomen in een bedrijf dat fabrikanten helpt hun assortiment in online te krijgen.

E-commerce platforms

Retailers gaan artikelgegevens uit datapool gebruiken

Bol.com, Intergamma, Maxeda, Nextail en Wehkamp hebben afspraken gemaakt over het gebruik van zogenoemde GS1 Data Source. De vijf retailers gaan de artikelgegevens uit de datapool gebruiken voor hun administratieve, logistieke en vooral e-commerceprocessen.

PIM

Workshop: meer business dankzij PIM

Product Informatie Management is belangrijk om online succesvol te kunnen ondernemen. Hoe kan je als organisatie slim omgaan met de snelgroeiende vraag naar gedetailleerde productinformatie? En wat kan een PIM-systeem nog meer voor je betekenen? Workshop zet het voor je op een rij.

PIM

Klantcontent uit online community voor steeds meer doelen ingezet

Zowel een online klantenservice via sociale media als eigen community hebben één belangrijk voordeel: contact is niet meer één-op-één. In tegenstelling tot de serviceverlening via een gesloten chat, lezen anderen die mogelijk met dezelfde vragen zitten mee. Maar beantwoord je als bedrijf een vraag op bijvoorbeeld Twitter of Facebook dan verdwijnt het antwoord na korte tijd uit de timeline en is de content zo goed als onvindbaar. En dat is niet bepaald efficiënt.

Customer Service

Micro-momenten vragen om andere kijk op productinformatie

Googles ‘Zero Moment of Truth’ is doorontwikkeld tot het denken over ‘micro-momenten’. Een nieuwe kijk op consumentengedrag. Wat betekent dat voor verkopers en de manier waarop zij met (product)informatie omgaan?

PIM
Premium

Machine Translation neemt taalbarrière e-commerce weg

Bedrijven die via een eigen e-commerce-omgeving of marktplaats internationaal gaan, stuiten al gauw op de uitdaging van lokalisatie. Laat je content door locals vertalen, of zet je machines in? De rol van die laatste wordt daarin steeds groter.

E-commerce platforms

Assortiment webwinkels wereldwijd steeds breder

Webwinkels nemen steeds meer producten op in hun schappen en worden daardoor steeds vollediger. De snelstgroeiende productgroepen wereldwijd zijn Doe-Het-Zelf, Speelgoed, FMCG, Fashion en Health & Beauty. De ‘gewone’ dingen, niet meer overwegend reizen en elektronica.

PIM