More stories

Investering van miljoen euro voor eCom Pro

eCom Pro, een zogeheten technische integrator van big data voor webwinkels, ontvangt een investering van een miljoen euro. Investeerder iMerge verwerft een belang van 25 procent in het acht jaar oude bedrijf.

PIM

Retailers moeten datafeeds optimaliseren en verrijken

In een tijd van omnichannel retail zorgen de datafeeds er meestal voor dat ieder verkoopkanaal is gevuld met de juiste productinformatie. Of de consument nu de winkelzoekfunctie van Google gebruikt of een marktplaats van bol.com, Amazon of eBay bezoekt, producten moeten er vindbaar zijn en dus voorzien van de juiste content.

PIM

Swipen om te kopen: webwinkels nemen design van Tinder over

Het succes van datingapp Tinder laat ook zijn sporen na in e-commerce. Winkeliers laten klanten door de collectie browsen met een eenvoudige veeg naar links (‘nee, dat is niks’) of rechts (‘leuk, voeg maar aan mijn winkelwagen toe’). Goed voor de gebruiksvriendelijkheid van de winkel, maar het heeft ook zijn effecten op de productcontent.

PIM

Strategische investering Zalando in B2B-dienstverlener

Zalando heeft een minderbeheidsbelang genomen in een bedrijf dat fabrikanten helpt hun assortiment in online te krijgen.

E-commerce platforms

Retailers gaan artikelgegevens uit datapool gebruiken

Bol.com, Intergamma, Maxeda, Nextail en Wehkamp hebben afspraken gemaakt over het gebruik van zogenoemde GS1 Data Source. De vijf retailers gaan de artikelgegevens uit de datapool gebruiken voor hun administratieve, logistieke en vooral e-commerceprocessen.

PIM

Workshop: meer business dankzij PIM

Product Informatie Management is belangrijk om online succesvol te kunnen ondernemen. Hoe kan je als organisatie slim omgaan met de snelgroeiende vraag naar gedetailleerde productinformatie? En wat kan een PIM-systeem nog meer voor je betekenen? Workshop zet het voor je op een rij.

PIM

Klantcontent uit online community voor steeds meer doelen ingezet

Zowel een online klantenservice via sociale media als eigen community hebben één belangrijk voordeel: contact is niet meer één-op-één. In tegenstelling tot de serviceverlening via een gesloten chat, lezen anderen die mogelijk met dezelfde vragen zitten mee. Maar beantwoord je als bedrijf een vraag op bijvoorbeeld Twitter of Facebook dan verdwijnt het antwoord na korte tijd uit de timeline en is de content zo goed als onvindbaar. En dat is niet bepaald efficiënt.

Customer Service

Micro-momenten vragen om andere kijk op productinformatie

Googles ‘Zero Moment of Truth’ is doorontwikkeld tot het denken over ‘micro-momenten’. Een nieuwe kijk op consumentengedrag. Wat betekent dat voor verkopers en de manier waarop zij met (product)informatie omgaan?

PIM

Machine Translation neemt taalbarrière e-commerce weg

Bedrijven die via een eigen e-commerce-omgeving of marktplaats internationaal gaan, stuiten al gauw op de uitdaging van lokalisatie. Laat je content door locals vertalen, of zet je machines in? De rol van die laatste wordt daarin steeds groter.

E-commerce platforms

Assortiment webwinkels wereldwijd steeds breder

Webwinkels nemen steeds meer producten op in hun schappen en worden daardoor steeds vollediger. De snelstgroeiende productgroepen wereldwijd zijn Doe-Het-Zelf, Speelgoed, FMCG, Fashion en Health & Beauty. De ‘gewone’ dingen, niet meer overwegend reizen en elektronica.

PIM

Verbeter de SEO van je webwinkel met categoriepagina’s

Je bent de trotse eigenaar van een webwinkel en hebt je website gevuld met honderden producten. Je bent klaar om echt van start te gaan en je wilt je webwinkel gaan optimaliseren voor de zoekmachines. maar wat als je een webwinkel hebt met honderden, al dan niet duizenden producten? Alleen al metadescriptions schrijven voor al deze pagina’s zou weken in beslag nemen, laat staan dat je voor elke pagina unieke content kunt creëren! Gelukkig is er een redelijk simpele oplossing: categoriepagina’s.

Search

‘Opkomst mega-marktplaatsen probleem voor veel retailers’

De consolidatie in e-commerce en de opkomst van mega-marktplaatsen dwingt retailers na te denken over een separaat Product Information Management systeem (PIM). Dat zegt Bram Hoekman, CTO van XSARUS – ontwikkelaar van e-commerceomgevingen.

PIM

Relevantie in-store communicatie neemt toe door interactieve technieken

Winkeliers omarmen interactieve technologieën. Die zijn namelijk goed voor de ‘winkelbeleving’. Maar een koppeling van digitale kanalen en winkelvloer maakt het bovenal mogelijk relevanter te communiceren. Productinformatie is zo steeds makkelijker in te zetten voor bijvoorbeeld ‘in-store’ promotie of andere communicatiedoelen.

PIM

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger

Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.

PIM