More stories

Omzet Icecat groeit 10,3 procent tot 6 miljoen euro

Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier voor nationale en internationale webwinkels, zag zijn omzet vorig jaar met 10,3 procent groeien tot 6 miljoen euro. Het gebruik van haar productdatabase door e-commercebedrijven nam toe met 29 procent.

PIM

ATPCO en Routehappy bundelen kennis

ATPCO en Routehappy gaan samenwerken om de prijzen van betaalde opties bij vluchten te tonen. Hierdoor wordt het voor airlines gemakkelijker om te laten zien hoe hun product in elkaar steekt en wat dat moet kosten.

PIM

‘De regel voor datafeeds: hoe meer informatie, hoe beter’

Peak Capital investeerde 750 duizend euro in Channable, een bedrijf dat een managementtool voor datafeeds heeft ontwikkeld. Wat doet deze Nederlandse onderneming en hoe belangrijk zijn zulke feeds tegenwoordig?

PIM

Icecat haalt 4,4 miljoen euro op met beursgang

De Nederlandse, internationaal werkende dataleverancier Icecat heeft vanmiddag met een beursgang 4,4 miljoen euro opgehaald.

PIM

Hopper brengt verborgen vliegkosten in kaart

Het kost gemiddeld 287 dollar om een internationale vlucht te annuleren. Aan het wijzigen van een vliegticket naar een buitenlandse bestemming hangt een prijskaartje van 247 dollar. Dit blijkt uit onderzoek van Hopper.

Travel

Fabrikanten ‘Doe Het Zelf’-items snelste groeiers

Fabrikanten van Doe Het Zelf-merken als Bison, Stanley en Rittal behoren internationaal tot de bedrijven die hun online verkopen het hardst zien groeien.

PIM

E-commercegiganten roepen op tot accurate productinformatie

Wie wil verkopen via kanalen als bol.com, Google en Alibaba stuit op een zeker moment op de eis van GS1 codes, ook wel bekend als EAN’s of GTIN. De bedrijven riepen de afgelopen tijd stuk voor stuk op tot meer gestandaardiseerde data.

PIM

Wat Fitbits productpagina’s zo goed maakt

Fitbit lanceerde niet zo lang geleden de ‘Charge 2’. Bij dit nieuwe product hoort ook een nieuwe productpagina. Een blik op die pagina en welke weg het bedrijf heeft afgelegd.

PIM

iMerge hevelt Iceshop over naar Icecat

Icecat neemt webshop-integrator Iceshop van investeerder iMerge over voor 3,1 miljoen euro, kort voor de voorgenomen beursgang van Icecat in februari.

PIM

Rich snippets, SEO en structured data: wat zijn het en wat kan ik er mee?

SEO gaat niet alleen over keywords, links en autoriteit. Techniek is ook een belangrijk onderdeel. Een stukje techniek dat ik […]

PIM

Flinke investering voor Channable

Het Nederlandse feedmanagement bedrijf Channable haalt 750.000 euro op bij investeringsfonds Peak Capital. Daarmee wil het verder groeien in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

PIM

QR-code geeft meer zicht op herkomst varkensvlees

Klanten van Albert Heijn vinden voortaan op verschillende varkensvleesproducten een QR-code waarmee zij via hun smartphone informatie kunnen vinden over de herkomst van het vlees. De code leidt naar een pagina op ah.nl waar uitgebreid staat beschreven hoe het varkensvlees van de stal in het schap komt.

Food

Loyaliteit neemt af, speel in op de vier micro-momenten

Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.

PIM

Travix toont productinformatie airlines tijdens het winkelen

Travix is een proef gestart met Routehappy Hub zodat er meer informatie dan alleen prijs en beschikbaarheid kan worden getoond wanneer iemand een vlucht zoekt op bijvoorbeeld CheapTickets.nl.

Travel

‘Verleidingstechnieken? Liever meer merk en propositie in e-commerce’

Aandacht voor de evolutionair ontwikkelde denkfouten van de mens neemt toe. Zo’n zogenoemde cognitieve bias blijkt namelijk in e-commerce heel goed bruikbaar. Speelt de verkoper met de juiste verleidingstechnieken in op iemands zwakke plek dan neemt de conversie toe. Kan een e-commercebedrijf met de juiste content de consument zijn koopknop indrukken?

PIM