More stories

KLM maakt recensies onderdeel van de boeking

Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor.

Travel

Productpagina’s Booking.com door de tijd heen

Over Booking.com bestaat er een bijzondere mythe. Namelijk dat de kans dat je een pagina bekijkt waar géén A/B test op draait enorm klein is. In dit artikel wordt de focus gelegd hoe Booking.com haar product-(of accommodatie-) pagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld.

Conversie

Bol.com helpt speelgoedfabrikanten de digitale wereld in

Fun.be en bol.com passen een nieuwe techniek toe die speelgoedfabrikanten betere aansluiting geven tot handel in het digitale domein.

PIM

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital

Alternatief voor maatwerk retail app: integratie met een PaaS

De ontwikkeling en het onderhoud van een app kan nogal in de papieren lopen. Diverse bedrijven kiezen er daarom voor hun e-commerceplatform te integreren met een Platform-as-a-Service (PaaS). Zo’n platform biedt een raamwerk waarmee de app is te ontwikkelen, voor de technische basis en het onderhoud daarvan wordt gezorgd.

Mobile

De virtuele spiegel als oplossing voor online en offline winkelen

Een beperking van het online kopen van veel producten is dat fysieke inspectie vooraf niet mogelijk is. Hierdoor kunnen consumenten minder goed inschatten wat de kwaliteit van producten is en of een product echt goed (bij ze) past. Recente ontwikkelingen in productpresentatietechnologie lijken echter voor een omslag te gaan zorgen. Hierbij is er voor zowel de online als de offline retail voordeel te behalen.

PIM

Wat is de status van personalisatie in B2B e-commerce?

In 2014 kwamen onderzoekers van Gartner met een klinkende voorspelling: in 2018 zal 70 procent van de B2B e-commercesites ten minste voor een deel zijn gepersonaliseerd. Het content management systeem of e-commerceplatform is dan geïntegreerd met technologie die functies of content in de site afstemt op het individu. Waarom zouden B2B-bedrijven hiervoor kiezen? En hoe ver zijn ze inmiddels?

CMS

Vernieuwende productweergave: een blik op Fitbit en Adidas

Het gros van de productpagina’s ziet er hetzelfde uit. Toch zijn er online ook inspirerender voorbeelden te vinden, vindt ook […]

PIM

QR-code herleidt vlees van bord naar bio-boer

Nederlandse consumenten kunnen voortaan precies zien waar het stuk vlees op hun bord vandaan komt. Commandeur Eko lanceert een QR-code waarmee consumenten het vlees voor het eerst helemaal kunnen traceren tot aan de biologische boer die het geleverd heeft.

PIM

Uit Netflix’ data: dit doen productafbeeldingen met een bezoeker

Netflix weet als geen ander dat online bezoekers in een fractie van een seconde bepalen of zij een product afnemen, of het aanbod weer wegklikken. Maar op basis waarvan? Welke informatie overtuigt en wat kunnen anderen hiervan leren?

PIM

Denken over loyaliteit moet anders, focus op micro-momenten

Alle moeite ten spijt, maar met de huidige manier van denken over loyaliteit gaan bedrijven het niet redden. Het draait inmiddels om het micro-moment. Althans, dat is wat Google al enkele maanden vertelt. Wat betekent dit concreet voor de marketing?

Customer Loyalty

Investering en nieuwe directeur voor Autheos

Autheos, een grote dataleverancier voor webwinkels, krijgt een substantiële investering van Holland Venture en Guy Bradley. Daarnaast trekt het bedrijf de COO van Peerby aan, Christina Caljé, om bij haar nieuwe werkgever dezelfde functie te bekleden als bij de vorige.

PIM
Premium

eBay koopt pricingspecialist

eBay koopt het Israelische bedrijf Salespredict als onderdeel van de strategie om betere prijs- en productinformatie te geven.

E-commerce platforms

Productpagina’s Coolblue door de tijd heen

Webwinkel Coolblue zag haar omzet in 2015 stijgen naar maar liefst 555 miljoen euro versus 168 miljoen in 2012. Een groei van 230 procent welke de organisatie wist te realiseren door veel nieuwe klanten te bereiken, maar ook door de terugkomst van bestaande klanten. In dit blog staan we stil bij hoe Coolblue haar productdetailpagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld om haar immense omzet groei te bewerkstelligen.

PIM

Amazon SEO: de factoren die meewegen in de productranking

Wat maakt dat het ene product op Amazon als eerste zoekresultaat wordt getoond en een ander onderaan pagina vijftien bungelt? Welke factoren Amazon exact laat meewegen in haar algoritme is niet volledig bekend. Een e-commercebedrijf heeft nu een poging gedaan die knoop te ontrafelen.

PIM