More stories

De virtuele spiegel als oplossing voor online en offline winkelen

Een beperking van het online kopen van veel producten is dat fysieke inspectie vooraf niet mogelijk is. Hierdoor kunnen consumenten minder goed inschatten wat de kwaliteit van producten is en of een product echt goed (bij ze) past. Recente ontwikkelingen in productpresentatietechnologie lijken echter voor een omslag te gaan zorgen. Hierbij is er voor zowel de online als de offline retail voordeel te behalen.

PIM

Wat is de status van personalisatie in B2B e-commerce?

In 2014 kwamen onderzoekers van Gartner met een klinkende voorspelling: in 2018 zal 70 procent van de B2B e-commercesites ten minste voor een deel zijn gepersonaliseerd. Het content management systeem of e-commerceplatform is dan geïntegreerd met technologie die functies of content in de site afstemt op het individu. Waarom zouden B2B-bedrijven hiervoor kiezen? En hoe ver zijn ze inmiddels?

CMS

Vernieuwende productweergave: een blik op Fitbit en Adidas

Het gros van de productpagina’s ziet er hetzelfde uit. Toch zijn er online ook inspirerender voorbeelden te vinden, vindt ook […]

PIM

QR-code herleidt vlees van bord naar bio-boer

Nederlandse consumenten kunnen voortaan precies zien waar het stuk vlees op hun bord vandaan komt. Commandeur Eko lanceert een QR-code waarmee consumenten het vlees voor het eerst helemaal kunnen traceren tot aan de biologische boer die het geleverd heeft.

PIM

Uit Netflix’ data: dit doen productafbeeldingen met een bezoeker

Netflix weet als geen ander dat online bezoekers in een fractie van een seconde bepalen of zij een product afnemen, of het aanbod weer wegklikken. Maar op basis waarvan? Welke informatie overtuigt en wat kunnen anderen hiervan leren?

PIM

Denken over loyaliteit moet anders, focus op micro-momenten

Alle moeite ten spijt, maar met de huidige manier van denken over loyaliteit gaan bedrijven het niet redden. Het draait inmiddels om het micro-moment. Althans, dat is wat Google al enkele maanden vertelt. Wat betekent dit concreet voor de marketing?

Customer Loyalty

Investering en nieuwe directeur voor Autheos

Autheos, een grote dataleverancier voor webwinkels, krijgt een substantiële investering van Holland Venture en Guy Bradley. Daarnaast trekt het bedrijf de COO van Peerby aan, Christina Caljé, om bij haar nieuwe werkgever dezelfde functie te bekleden als bij de vorige.

PIM

eBay koopt pricingspecialist

eBay koopt het Israelische bedrijf Salespredict als onderdeel van de strategie om betere prijs- en productinformatie te geven.

E-commerce platforms

Productpagina’s Coolblue door de tijd heen

Webwinkel Coolblue zag haar omzet in 2015 stijgen naar maar liefst 555 miljoen euro versus 168 miljoen in 2012. Een groei van 230 procent welke de organisatie wist te realiseren door veel nieuwe klanten te bereiken, maar ook door de terugkomst van bestaande klanten. In dit blog staan we stil bij hoe Coolblue haar productdetailpagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld om haar immense omzet groei te bewerkstelligen.

PIM

Amazon SEO: de factoren die meewegen in de productranking

Wat maakt dat het ene product op Amazon als eerste zoekresultaat wordt getoond en een ander onderaan pagina vijftien bungelt? Welke factoren Amazon exact laat meewegen in haar algoritme is niet volledig bekend. Een e-commercebedrijf heeft nu een poging gedaan die knoop te ontrafelen.

PIM

Sacha voert grote veranderingen door in e-commerce en technologie

In 2012 had Sacha één webwinkel – gericht op de Nederlandse markt. Niet lang daarna legde het bedrijf de focus op e-commerce en werden er shops geopend in België, Luxemburg, Frankrijk, en Duitsland. Maar het bedrijf liep tegen beperkingen aan van systemen, vertelt Anouk Nelissen – manager e-commerce bij het bedrijf.

PIM

Nieuwe Benelux-baas voor DataFeedWatch

DataFeedWatch heeft René Bisschop als zijn eerste Country Manager, in dit geval voor thuismarkt Benelux. Oprichter Jacques van der Wilt ziet in e-commerce naast Google en marktplaatsen ook Facebook opkomen als een belangrijke speler.

PIM

‘E-commerce vraagt om ander datafundament’

Deze zomer gaat SphereMall live, zo werd recent bekend. Het online warenhuis gebruikt producten en data uit onder meer Amazon en belooft vervolgens alleen de voor jou relevante items te tonen. Christian van Someren – oprichter en voormalig eigenaar van de online supermarkt truus.nl – is ervan overtuigd dat we anders om moeten gaan met klant- en productdata. E-commerce vraagt om een ander fundament.

E-commerce platforms

Productweergave als ‘experience’: 3D als voorbeeld

Een productpagina herken je uit duizenden. Links een afbeelding, rechts de prijs en wat regels productomschrijving. Kan dat ook anders? Ja. Een expert over wat hij vernieuwende productweergave vindt.

PIM

Prijsbewust of niet, productcontent bepalend voor aankoopoverweging

Hoe prijsbewust de online consument vandaag de dag ook is, de weergave van – of het gebrek aan – productcontent bepaalt uiteindelijk of iemand over gaat tot een aankoop. Hoe groot dat effect is, blijkt uit een onderzoek van Salsify.

PIM