More stories

‘Opkomst mega-marktplaatsen probleem voor veel retailers’

De consolidatie in e-commerce en de opkomst van mega-marktplaatsen dwingt retailers na te denken over een separaat Product Information Management systeem (PIM). Dat zegt Bram Hoekman, CTO van XSARUS – ontwikkelaar van e-commerceomgevingen.

PIM

Relevantie in-store communicatie neemt toe door interactieve technieken

Winkeliers omarmen interactieve technologieën. Die zijn namelijk goed voor de ‘winkelbeleving’. Maar een koppeling van digitale kanalen en winkelvloer maakt het bovenal mogelijk relevanter te communiceren. Productinformatie is zo steeds makkelijker in te zetten voor bijvoorbeeld ‘in-store’ promotie of andere communicatiedoelen.

PIM

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger

Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.

PIM

Gazelle zet in op verbeterslag management productinformatie

Fietsenproducent Koninklijke Gazelle lanceerde recent een nieuwe website. Opvallend is de nadruk die het bedrijf in de ontwikkeling legde op verbetering van het management van productinformatie.

PIM

Arvato integreert fotostudio in distributiecentrum

Zakelijk dienstverlener Arvato sluit een samenwerking met modefotograaf Fashot om fotostudio’s naar opslag- en distributiecentra te brengen.

Fulfillment

Koop nu-knop sociale media vereist goed productinformatiesysteem

Staan retailers aan de vooravond van de doorbraak van de koop nu-knop? Google en diverse sociale media proberen winkeliers te overtuigen van wel. Voor hen geldt in ieder geval dat de productinformatie nog belangrijker wordt.

PIM

L’Oréal deelt producinformatie met PIM van Icecat

L’Oréal gaat samen met het Nederlandse Icecat productinformatie van beauty- en verzorgingsproducten delen met haar e-commercepartners. Icecat zet hiervoor de nieuwe online productinformatiemanagement-dienst (PIM-As-A-Service) in.

PIM

Productinformatie vaak ondermaats

Wie online shopt wil vooraf goed geïnformeerd worden. Maar al te vaak is de info echter niet op orde en blijkt het product bij aflevering anders dan gedacht. Soit? Nee, aldus bijna 87 procent van de kopers.

PIM

‘Openbreken online doe-het-zelfmarkt afhankelijk van productinformatie’

Bijna niets zo conservatief als de wereld van doe-het-zelf, verf en behang. Toch zijn er die de verkoop ervan naar e-commerce proberen te tillen. Of dat slaagt hangt af van één ding: productinformatie.

PIM

De ultieme PIM test (infographic)

Is Product Information Management (PIM) iets voor jouw webwinkel? PIM heeft raakvlakken met Product Data Management en Supply Chain Management. Het verschil zit hem in de detaillering van de aangeboden informatie en de ontwikkelstatus van het product. Om te weten of ze PIM echt nodig hebt,zou je deze infographictest kunnen volgen.

PIM

‘Niet investeren in productdata is bedrijfsrisico’

Het is voor fabrikanten een helder bedrijfsrisico geworden als ze beslissen niet te investeren in de kwaliteit van te publiceren productdata. Dat leidt tot slechte online zichtbaarheid en daarmee achterblijvende verkoopcijfers.

PIM

‘Product Information Management overklast oplossingen databeheer’

Nu organisaties te maken krijgen met consumenten, leveranciers en partners die productinformatie via diverse kanalen tot zich nemen, maar ook weer aanleveren ontstaat een nieuwe uitdaging: hoe zijn al die informatie, data en attributen vanuit talloze bronnen te stroomlijnen?

PIM

Tahzoo wil Adnovate overnemen

Tahzoo wil concurrent Adnovate uit Maarssen overnemen. Tot die tijd worden de banden al aangehaald op het gebied van Product Information Management (PIM) en retailoplossingen.

PIM

Komt de papieren catalogus weer terug?

Afgelopen voorjaar bracht de retailer J.C. Penney weer een papieren catalogus uit. Opmerkelijk, want de keten was er in 2012 nog mee gestopt. Zelfs in e-commerce zou het een welkome aanvulling zijn op de winkel. Komt de catalogus weer terug?

PIM