More stories

Sanoma tekent Improve Digital

Sanoma Media in Nederland gaat zijn online reclameruimte exploiteren met de technologie van Improve Digital.

Programmatic

Zalando koopt online reclamespecialist

Deutsche Post kocht en verkoopt het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de specialist in reclametechnologie Nugg.ad over.

Online advertising

GroupM neemt expert programmatic marketing over

WPP’s GroupM heeft The Exchange Lab overgenomen, een expert op het gebied van programmatic marketing. De technologie wordt geïntegreerd in het Connect platform van GroupM.

Marketing

Nieuwe CEO voor Criteo

De operationeel eindverantwoordelijke, Eric Eichmann, wordt de nieuwe CEO van reclametechnologiebedrijf Criteo. Oprichter Jean-Baptiste Rudelle wordt voorzitter van de Raad van Bestuur.

Online advertising

De toekomst van programmatic (video)

Programmatic was ook in 2015 niet van de agenda te krijgen, maar er is nog altijd ruimte voor verbetering. 78 procent van de advertenties die geautomatiseerd worden verkocht, zijn niet gepersonaliseerd. Kfir Moyal, CEO van AdClarity, blikte op Ad Tech Londen vooruit op programmatic in 2016.

Programmatic

De Persgroep maakt programmatic campagnes met gegarandeerde impressies mogelijk

De Persgroep biedt adverteerders de mogelijkheid om geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies in te kopen. Daarmee is deze uitgever de eerste in zijn branche in de Benelux met deze optie.

Programmatic
Premium

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising

Meeste reclamegeld vanaf 2018 naar mobiel

Adverteerders geven vanaf 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op mobiele dragers dan welk ander digitaal kanaal ook, voorspelt ZenithOptimedia.

Online advertising

22 miljoen dollar groeigeld voor Adform

Reclameplatform Adform krijgt een lening van 21,5 miljoen dollar om zijn internationale groei te financieren.

Programmatic

MediaMarkt.nl open voor reclame van derden

MediaMarkt Nederland sluit een samenwerking met Triad Retail Media. De retailer wil daarmee behalve op de trademarketingbudgetten ook aanspraak kunnen maken op de mediabudgetten.

Marc Verschoor COO van ZenithOptimedia

Marc Verschoor is Chief Operating Officer (COO) geworden van ZenithOptimedia. Door deze aanstelling zal de focus van Linda Boks meer naar klanten en extern gaan. Joost de Bruijn blijft als CFO het derde directielid.

Marketing

Vijf miljoen groeigeld voor Platform161

Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.

Programmatic

IAB Nederland zoekt voorzitter taskforce Programmatic

IAB Nederland zoekt een nieuwe voorzitter voor zijn taskforce Programmatic. Voorzitter Kick Zandbergen heeft besloten zijn voorzittersrol bij de volgende algemene ledenvergadering over te dragen.

Marketing

IAB: mobiele reclame niet groter dan 100 KB

Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.

Campagnes

Google met nieuw spamfilter in DoubleClick

Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.

Online advertising