GroupM neemt expert programmatic marketing over
WPP’s GroupM heeft The Exchange Lab overgenomen, een expert op het gebied van programmatic marketing. De technologie wordt geïntegreerd in het Connect platform van GroupM.
WPP’s GroupM heeft The Exchange Lab overgenomen, een expert op het gebied van programmatic marketing. De technologie wordt geïntegreerd in het Connect platform van GroupM.
De operationeel eindverantwoordelijke, Eric Eichmann, wordt de nieuwe CEO van reclametechnologiebedrijf Criteo. Oprichter Jean-Baptiste Rudelle wordt voorzitter van de Raad van Bestuur.
Programmatic was ook in 2015 niet van de agenda te krijgen, maar er is nog altijd ruimte voor verbetering. 78 procent van de advertenties die geautomatiseerd worden verkocht, zijn niet gepersonaliseerd. Kfir Moyal, CEO van AdClarity, blikte op Ad Tech Londen vooruit op programmatic in 2016.
De Persgroep biedt adverteerders de mogelijkheid om geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies in te kopen. Daarmee is deze uitgever de eerste in zijn branche in de Benelux met deze optie.
Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.
Adverteerders geven vanaf 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op mobiele dragers dan welk ander digitaal kanaal ook, voorspelt ZenithOptimedia.
Reclameplatform Adform krijgt een lening van 21,5 miljoen dollar om zijn internationale groei te financieren.
MediaMarkt Nederland sluit een samenwerking met Triad Retail Media. De retailer wil daarmee behalve op de trademarketingbudgetten ook aanspraak kunnen maken op de mediabudgetten.
Marc Verschoor is Chief Operating Officer (COO) geworden van ZenithOptimedia. Door deze aanstelling zal de focus van Linda Boks meer naar klanten en extern gaan. Joost de Bruijn blijft als CFO het derde directielid.
Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.
IAB Nederland zoekt een nieuwe voorzitter voor zijn taskforce Programmatic. Voorzitter Kick Zandbergen heeft besloten zijn voorzittersrol bij de volgende algemene ledenvergadering over te dragen.
Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.
Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.
De binnen de Persgroep verenigde Nederlandse media liepen afgelopen jaren niet voorop op het gebied van digitale advertentiemogelijkheden. Een intensieve inhaalsprint bracht het bedrijf recent echt on par met de markt, stelt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment. De eigen Trading Desk ADoptimize is hiervan een belangrijke exponent, het MKB een belangrijke doelgroep.
Europese inkomsten uit programmatisch inkopen van video-ads door media-eigenaren bereiken dit jaar de 375 miljoen euro. Een flink bedrag, maar het is een schijntje in vergelijking met de stand in 2020: ruim 1,9 miljard euro.