More stories

Programmatic tv sterk in de lift

Geautomatiseerde advertentieverkoop voor lineaire televisie neemt de komende jaren een hoge vlucht. Dat verwacht IDC. De markt groeit naar 17,3 miljard dollar in 2019. Vorig jaar was dat nog maar 69 miljoen.

Marketing

Rich media marktplaats Justpremium steekt de oceaan over

De marktplaats voor rich media Justpremium, enkele jaren terug opgezet door het Nederlandse AdRepublic, opent eind deze week haar eerste kantoor in New York. Eerder waren er al vestigingen in Londen, Hamburg, Madrid en Dubai.

Marketing

Verlies voor ad tech-bedrijf Rubicon Project

Rubicon Project, een van de grotere spelers op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, maakte in het afgelopen kwartaal 11,9 miljoen dollar verlies op een omzet van 53 miljoen dollar. Dat is een stijging van 88 procent ten opzichte van vorig jaar.

Marketing

Improve Digital opent kantoor in België

Improve Digital opent een nieuw kantoor, in België, om de lokale uitgeversmarkt beter te kunnen bedienen met zijn reclametechnologie.

Marketing

Markt programmatic naar 30 miljard dollar

De markt voor geprogrammeerde inkoop en verkoop van advertenties gaat van 9 miljard dollar dit jaar naar 30 miljard in 2019. Dat verwacht The Boston Consulting Group. Tegelijkertijd constateert het adviesbureau dat nog lang niet het onderste uit de kan wordt gehaald.

Marketing

Display advertising blijft online advertentiemarkt boosten

De uitgaven aan online advertenties nemen toe. Zowel mobiel (49 procent) en sociale platforms (43 procent) als programmatic (40 procent) en online video (26 procent) laten in het eerste kwartaal van dit jaar dubbele groeicijfers zien. Maar de totale groei (8,9 procent) is volgens uitgevers wel minder dan vorig jaar.

OpenRTB overbrugt programmatic en native advertising

De samensmelting van native advertising en geautomatiseerde advertentieverkoop is niet ver meer weg. Mede dankzij een nieuwe specificatie van branche-organisatie Interactive Advertising Bureau. IAB’s OpenRTB 2.3 is wat de twee werelden bij elkaar moet brengen.

‘Programmatic’ in vijf stappen

Geautomatiseerd advertenties in- en verkopen, het lijkt simpel, maar je zult toch nog aardig wat stappen moeten ondernemen om het ook zelf te kunnen doen. Marketing Land adviseert vijf stappen.

Programmatic goed voor tweederde mobiele reclamemarkt

Programmatic buying is in Engeland goed voor tweederde van de media-inkoop op mobiel internet, aldus een rapport van het lokale IAB over het jaar 2014.

Marketing

Smartclip brengt programmatic buying naar televisie

Technologiebedrijf Smartclip brengt een systeem op de markt waarmee adverteerder op een soort internetveiling real time reclameruimte op televisie kunnen inkopen. De techniek loopt vooruit op de nog kleine vraag van de markt.

Programmatic

Geautomatiseerde verkoop mobiele advertenties stijgt sterk

Mobiel maakt nu meer dan 20 procent uit van de bestedingen aan geautomatiseerde advertentieverkoop. Dat concludeert het bedrijf Rubicon Project op basis van gegevens van zijn eigen platform.

Marketing

Criteo opensourcet klikdatabase voor onderzoek

Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.

Online advertising

Marktplaats AppNexus breidt uit met video

Via de bekende marktplaats AppNexus kan voortaan ook geprogrammeerd video wordt ingekocht. Hiermee komt het bedrijf terug om zijn besluit om niet in die markt te stappen.

Marketing

Alle video op VI.nl programmatic verkocht

Voetbal Internationaal gaat de reclameruimte bij al zijn online video’s verhandelen via een marktplaats van vraag en aanbod, in jargon: programmatic trading.

Remmert Oosterling manager Digital Trading bij RTL

Remmert Oosterling wordt de nieuwe manager Digital Trading bij RTL Nederland, een functie die vacant werd tot Elwin Gastelaars naar de programmatic video-dochter SpotXchange vertrok.