Nu ook native advertising bij Yahoos BrightRoll
Yahoo biedt nu ook native advertenties aan via het geautomatiseerde platform BrightRoll Exchange. Dat weer gekoppeld is aan zeker honderd DSP’s en een bereik heeft van duizenden sites.
Yahoo biedt nu ook native advertenties aan via het geautomatiseerde platform BrightRoll Exchange. Dat weer gekoppeld is aan zeker honderd DSP’s en een bereik heeft van duizenden sites.
Adverteerders verliezen dit jaar wereldwijd naar schatting 7,2 miljard dollar aan advertentiefraude. Vooral geautomatiseerde advertentieverkoop is daar debet aan, zo blijkt uit een studie van de Association of National Advertisers (ANA) en White Ops.
De geruchten gingen al langer, maar werden afgelopen week nog eens bevestigd: Snapchap wil een belangrijke adtechspeler worden. Al een maand of zes is het bedrijf op het overnamepad. De belangstelling gaat vooral uit naar ‘programmatic’.
Nieuwe technologie van Improve Digital geeft uitgevers de mogelijkheid om gegarandeerde afspraken te maken met adverteerders. Het maakt niet uit of dat op web, mobiel of video is.
Apples advertentieplatform iAd wordt mogelijk volledig geautomatiseerd. Het bedrijf zou het huidige verkoopteam nog deze week willen ontbinden, schrijft Buzzfeed.
Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.
Warner Brothers gaat meer doen met geautomatiseerde advertentieverkoop. Het is een samenwerking aangegaan met het supply side platform Tremor Video voor de verkoop van advertenties op zijn diverse videosites.
ExchangeWire organiseerde najaar 2015 een congres in New York over trends in de markt voor geautomatiseerde advertentieverkoop. Diverse presentaties staan inmiddels online, onder meer een lezing van Brian Stempeck (The Trade Desk) over ‘programmatic tv’, een interview met Michael Rubenstein van adtechbedrijf AppNexus, een gesprek met Tim Cadogan van Open X over open versus gesloten marktplaatsen, en een panel over de relatie tussen merken en geautomatiseerde verkoop.
Adtechbedrijf AppNexus heeft het afgelopen half jaar overeenkomsten getekend met niet minder dan zestig uitgevers, waaronder Axel Springer, Foursquare, Groupon, Hearst en NASDAQ. Daarmee wordt het bedrijf een belangrijke concurrent van Googles Doubleclick.
Met een groei van 46 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2014 wordt nu al meer dan een derde van alle display advertenties geautomatiseerd verhandeld. In totaal komt de Nederlandse programmatic-markt inmiddels uit op een omzet van 47 miljoen euro.
Video-advertenties zorgen met 35 procent groei voor een steeds groter aandeel binnen de display advertentiemarkt, terwijl de omzet op rich media-formaten een forse daling laat zien van 16 procent. Dat is een van de uitkomsten in de kwartaalupdate van Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
Sanoma Media in Nederland gaat zijn online reclameruimte exploiteren met de technologie van Improve Digital.
Deutsche Post kocht en verkoopt het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de specialist in reclametechnologie Nugg.ad over.
WPP’s GroupM heeft The Exchange Lab overgenomen, een expert op het gebied van programmatic marketing. De technologie wordt geïntegreerd in het Connect platform van GroupM.
De operationeel eindverantwoordelijke, Eric Eichmann, wordt de nieuwe CEO van reclametechnologiebedrijf Criteo. Oprichter Jean-Baptiste Rudelle wordt voorzitter van de Raad van Bestuur.