More stories

De toekomst van programmatic (video)

Programmatic was ook in 2015 niet van de agenda te krijgen, maar er is nog altijd ruimte voor verbetering. 78 procent van de advertenties die geautomatiseerd worden verkocht, zijn niet gepersonaliseerd. Kfir Moyal, CEO van AdClarity, blikte op Ad Tech Londen vooruit op programmatic in 2016.

Programmatic

De Persgroep maakt programmatic campagnes met gegarandeerde impressies mogelijk

De Persgroep biedt adverteerders de mogelijkheid om geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies in te kopen. Daarmee is deze uitgever de eerste in zijn branche in de Benelux met deze optie.

Programmatic

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising

Meeste reclamegeld vanaf 2018 naar mobiel

Adverteerders geven vanaf 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op mobiele dragers dan welk ander digitaal kanaal ook, voorspelt ZenithOptimedia.

Online advertising

22 miljoen dollar groeigeld voor Adform

Reclameplatform Adform krijgt een lening van 21,5 miljoen dollar om zijn internationale groei te financieren.

Programmatic

MediaMarkt.nl open voor reclame van derden

MediaMarkt Nederland sluit een samenwerking met Triad Retail Media. De retailer wil daarmee behalve op de trademarketingbudgetten ook aanspraak kunnen maken op de mediabudgetten.

Marc Verschoor COO van ZenithOptimedia

Marc Verschoor is Chief Operating Officer (COO) geworden van ZenithOptimedia. Door deze aanstelling zal de focus van Linda Boks meer naar klanten en extern gaan. Joost de Bruijn blijft als CFO het derde directielid.

Marketing

Vijf miljoen groeigeld voor Platform161

Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.

Programmatic

IAB Nederland zoekt voorzitter taskforce Programmatic

IAB Nederland zoekt een nieuwe voorzitter voor zijn taskforce Programmatic. Voorzitter Kick Zandbergen heeft besloten zijn voorzittersrol bij de volgende algemene ledenvergadering over te dragen.

Marketing

IAB: mobiele reclame niet groter dan 100 KB

Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.

Campagnes

Google met nieuw spamfilter in DoubleClick

Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.

Online advertising

Inhaalslag Persgroep Nederland programmatic adverteren

De binnen de Persgroep verenigde Nederlandse media liepen afgelopen jaren niet voorop op het gebied van digitale advertentiemogelijkheden. Een intensieve inhaalsprint bracht het bedrijf recent echt on par met de markt, stelt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment. De eigen Trading Desk ADoptimize is hiervan een belangrijke exponent, het MKB een belangrijke doelgroep.

Programmatic

2020: 1,9 miljard naar programmatic video-ads

Europese inkomsten uit programmatisch inkopen van video-ads door media-eigenaren bereiken dit jaar de 375 miljoen euro. Een flink bedrag, maar het is een schijntje in vergelijking met de stand in 2020: ruim 1,9 miljard euro.

Programmatic

Programmatic bij DailyMail (video)

De meeste uitgevers hebben het geatomatiseerd inkopen van advertenties inmiddels omarmd, maar het gaat nog niet overal van een leien dakje. Sommige uitgevers hebben wel het juiste publiek, maar niet het juiste volume. Anderen hebben moeite om de doelgroep te bereiken. Brian Morrissey, hoofdredacteur van Digiday, in gesprek over programmatic met Matt Wheatland van de Amerikaanse tak van DailyMail.

Programmatic

McDonald’s: Helft displayreclame programmatic gekocht

De helft van McDonald’s’ Europese online displaybudget wordt programmatic ingekocht, een percentage dat alleen maar zal toenemen. De snackwinkel wil strategisch meer met first party data gaan werken, mogelijk leidend tot een eigen datamanagementplatform.

Analytics