More stories

IAB Europe publiceert 1.0-standaard in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

Replatforming: zo krijg je buy-in van de hele organisatie

Hier lees je hoe je de hele organisatie betrekt om je replatforming-traject succesvol te laten verlopen.

E-commerce platforms

The Platform Group koopt Chronext

De online handelssite voor luxe horloges Chronext valt in handen van The Platform Group.

Venture

Europese wetgeving rond digitale weerbaarheid: wat is op wie van toepassing?

De EU heeft wet- en regelgeving aangenomen om Europa veiliger te maken. Maar wat houden deze wetten precies in, wie vallen eronder, en hoe werken ze samen?

Legal

Makelaars zien herstel winkelvastgoedmarkt

Makelaars hebben ruim 1,39 miljoen vierkante meter – wat overeenkomt met ruim 4.500 winkelruimten – aan winkelruimte beschikbaar. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Makelaars.

Retail

Retrieval-Augmented Generation en AI: hoe werkt het precies?

Een van de toepassingsproblemen bij LLM’s is het gebrek aan accurate en gedetailleerde informatie. Dat is oplosbaar met Retrieval-Augmented Generation.

Artificial Intelligence

‘Composable commerce’: alleen zinvol als het waarde toevoegt aan je business

Composable commerce geeft je traject sneller een goede start. Voor elke organisatie die dit overweegt zou het altijd business first moeten zijn. 

Composable Commerce

Lidl start met zelfscankassa’s in Belgische winkels

Lidl start met zelfscankassa’s in al haar nieuwe winkels in België. In de komende jaren moeten in elk geval alle Belgische filialen met zo’n systeem uitgerust worden, meldt de detailsite Gondola.

Retail
Premium

35% consumenten koopt dit jaar meer op Black Friday

Het aandeel consumenten dat van plan is een aankoop te doen, stijgt van 39 procent in 2022 naar een verwachte 59 procent in 2024. Ruim tweederde van de ondervraagden geeft even veel of zelfs meer (35%) uit dan vorig jaar.

E-commerce

Lucardi’s digitale transformatie naar een schaalbaar e-commerce platform

Lucardi had een stabiel platform nodig dat schaalbaar was en eenvoudig ingezet kon worden voor continuous testing en realtime verbeteringen.

Digital Transformation

(Emerce TV): ‘We proberen de intentie van de klant te achterhalen’

‘We proberen de klant steeds beter te profileren.’ Dat zegt Tom Cornelisse in Emerce TV. Drie jaar geleden begon hij als Performance Marketing Manager bij Hunkemöller, waar hij de strategieën voor het aantrekken van verkeer naar de webshop leidt. Samen met zijn team ontwikkelt hij innovatieve plannen om de online aanwezigheid van Hunkemöller naar een hoger niveau te tillen.

Retail

Google’s Product Grids: waarom Merchant Listings belangrijk zijn voor retail succes

Google’s evolutie van e-commerce SERP’s naar interactieve Product Grids vertegenwoordigt een grote verschuiving in digitale marketing.

Search
Premium

KPN opent allereerste GenZ store in Den Helder

‘Digital first, human assisted’ is het motto van de nieuwste KPN-winkel die vrijdag is geopend. In Den Helder kunnen klanten terecht voor de nieuwste producten en de ‘beste service’ van KPN. Klanten kunnen hun zaken zelf regelen in de winkel met hulp van een medewerker op afstand.

Retail

Onderzoek: terugkeer van fysieke winkels en ‘gecomprimeerde’ klantreis

Onderzoek onder 31.500 consumenten uit twintig landen laat zien dat er een verschuiving plaatsvindt naar een meer gebalanceerd retaillandschap.

E-commerce

Wat maakt een digitaal platform succesvol?

Met een sterk digitaal platform bied je een gebruikerservaring die naadloos aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen. Hoe maakt je platform écht het verschil?

Digital Experience Platform