Grip op je marketingresultaten: track zelf en haal het maximale uit je online marketingdata
Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.
Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.
Vier op de Nederlanders betalen weleens achteraf bij webshop, maar de meerderheid wil dat niet in fysieke winkels, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 31.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel.
In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.
Franke Media, de uitgever achter kortingswebsites zoals Acties.nl en sinds kort Couponplus.com, gaat een exclusieve samenwerking aan met De Huishoudbeurs. Ze lanceren binnenkort een kortingsplatform met exclusieve deals.
Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.
Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?
De gezamenlijke Europese detail- en groothandelaren roepen de Europese Unie en Raad op met concrete maatregelen te komen tegen niet-Europese partijen die onze regels schenden. Meer specifiek gaat het hen om Aziatische online marktplaatsen.
AI? Misschien zie je als retailer de concrete mogelijkheden nog niet direct, maar andere doen al van alles waardoor je je kunt laten inspireren.
Vandaag opent Le Creuset de deuren van zijn eerste Signature Gifting Boutique in de Store, Adyens pop-up ruimte voor klanten op het Amsterdamse Rokin. Hier biedt de betaalverwerker haar klanten voor korte perioden een winkelruimte om nieuwe concepten en betaalinnovaties te testen.
E-mail is minder populair onder marketeers. Vooral wanneer ze jonge consumenten willen bereiken. De vraag is dan ook: heeft e-mail nog wel een toekomst?
Klantverwachtingen veranderen en de uitdaging is hierin mee te gaan met je e-commerceplatform. Raak niet overdonderd door al de best-of-breed-keuzes.
De helft van de Nederlandse consument wil gaan shoppen tijdens de komende Black Friday-periode en daar weer de helft van stelt gewenste aankopen nu uit om pas dan toe te slaan.
Online supermarkt Picnic doet wekelijks dertig tot vijftig experimenten richting zijn klanten om nieuwigheden uit te proberen.
Tappr faciliteert kledinglabels via QR-codes met digitale productpaspoorten: transparantie voor consumenten en data en engagement voor producenten.
De onlineomzet was in augustus 5,7 procent hoger dan in augustus 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 10,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent lager, zo blijkt uit cijfers van CBS.