More stories

Grip op je marketingresultaten: track zelf en haal het maximale uit je online marketingdata

Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.

Analytics
Premium

Weinig animo voor achteraf betalen in de winkel

Vier op de Nederlanders betalen weleens achteraf bij webshop, maar de meerderheid wil dat niet in fysieke winkels, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 31.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel.

Retail

Van ‘exclusion’ naar ‘inclusion’: benut het volledige potentieel van YouTube-campagnes

In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.

Online advertising
Premium

Huishoudbeurs online krijgt besloten shopomgeving

Franke Media, de uitgever achter kortingswebsites zoals Acties.nl en sinds kort Couponplus.com, gaat een exclusieve samenwerking aan met De Huishoudbeurs. Ze lanceren binnenkort een kortingsplatform met exclusieve deals.

E-commerce

Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie



Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.

Data

Het juiste retailmediaplatform voor je merk

Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?

Retailmedia
Premium

Europese MKB en groothandel: ‘Stop de Aziatische marktplaatsen’

De gezamenlijke Europese detail- en groothandelaren roepen de Europese Unie en Raad op met concrete maatregelen te komen tegen niet-Europese partijen die onze regels schenden. Meer specifiek gaat het hen om Aziatische online marktplaatsen.

Marketplaces

De eerste retailtoepassingen hebben zich bewezen: AI is een blijvertje, dus stap nu in

AI? Misschien zie je als retailer de concrete mogelijkheden nog niet direct, maar andere doen al van alles waardoor je je kunt laten inspireren.

Artificial Intelligence

Le Creuset en Adyen openen pop-up cadeauwinkel in Amsterdam

Vandaag opent Le Creuset de deuren van zijn eerste Signature Gifting Boutique in de Store, Adyens pop-up ruimte voor klanten op het Amsterdamse Rokin. Hier biedt de betaalverwerker haar klanten voor korte perioden een winkelruimte om nieuwe concepten en betaalinnovaties te testen.

Retail

De jeugd heeft de toekomst, maar heeft de e-mailmarketeer ook de jeugd?

E-mail is minder populair onder marketeers. Vooral wanneer ze jonge consumenten willen bereiken. De vraag is dan ook: heeft e-mail nog wel een toekomst?

E-mailmarketing

Slim replatformen: van focus op onderhoud naar continue innovatie

Klantverwachtingen veranderen en de uitdaging is hierin mee te gaan met je e-commerceplatform. Raak niet overdonderd door al de best-of-breed-keuzes.

E-commerce platforms

Kwart consumenten zit te wachten op Black Friday

De helft van de Nederlandse consument wil gaan shoppen tijdens de komende Black Friday-periode en daar weer de helft van stelt gewenste aankopen nu uit om pas dan toe te slaan.

E-commerce
Premium

EDAY: Picnic doet 30 tot 50 experimenten per week

Online supermarkt Picnic doet wekelijks dertig tot vijftig experimenten richting zijn klanten om nieuwigheden uit te proberen.

Tech

Startup Tappr: digitaal productpaspoort met informatie voor producent en consument

Tappr faciliteert kledinglabels via QR-codes met digitale productpaspoorten: transparantie voor consumenten en data en engagement voor producenten.

Digital Transformation

Online 5,7 procent meer omgezet in augustus

De onlineomzet was in augustus 5,7 procent hoger dan in augustus 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 10,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent lager, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail