More stories

Hoe silo’s effectieve klantervaringsstrategieën in de weg staan

Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.

Customer Experience

Duits e-commerce: marketplaces blijven terrein winnen

Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.

E-commerce

‘Slechts 11 procent van de Nederlandse retail scoort top op alle fronten’

De onrust in de Nederlandse winkelstraat houdt aan. Onder druk van dalende volumes, stijgende kosten en veranderend consumentengedrag staan retailers voor grote uitdagingen. Uit de Retail Ranking 2025 van Q&A Retail blijkt dat slechts 11 procent van de retailers door consumenten op alle fronten goed wordt beoordeeld. Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase, waarmee hun toekomstbestendigheid onder druk staat.

Retail

Het stigma op thuiswerken keert terug. Maar of dat nou terecht is…

De opmars van thuiswerken leek onstuitbaar, maar nu lijkt een kentering gaande. Amazon riep iedereen al terug naar kantoor. Is zulk wantrouwen terecht?

Digital Transformation

Kieskeurig.nl verandert van CPC- naar CPS-model

Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop.

Online advertising

De grootste trends in ‘data-driven’ marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen?

Marketing

RetailMedia.One in langdurige samenwerking met Shell

Alle Shell-pompstations worden geraffineerde reclamezuilen, gedreven door inzichten en campagnetechnologie van RetailMedia.one.

Retailmedia

Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.

Marketing
Premium

Consument prefereert marketplaces boven brandshops

Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.

Marketplaces
Premium

‘Retailmedia nog te duur om echt te concurreren’

Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.

Retailmedia

Het Jaar van TikTok: fundamenten gelegd voor Europees e-commerce

TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.

E-commerce

Startup Creatorz: duurzame productontwikkeling voor verzamelaars

FundsUp sprak met Sander Verhorik en Frans van Dijk van Creatorz. Een innovatief merk dat hard op weg is om de markt voor verzamelaars te transformeren.

Start-ups

[Podcast] Doorzetters met Ilja Gort: van reclamemuziek tot wijnboer

In de Doorzetters-podcast verwelkomen Ruud Hendriks en Richard Bros deze keer een veelzijdige gast: Ilja Gort. Gort is niet alleen […]

Venture

Doorstart voor Blokker, koper nog niet bekend

De curatoren van Blokker hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van activa van het op 13 november 2024 failliet verklaarde Blokker. Het gaat om de merknaam en de webwinkel.

E-commerce

Enquête: Kerstfeest populairder dan Sinterklaas en inflatie voelbaar

Hoe kijkt de Nederlander aan tegen Sinterklaas en Kerst als het gaat om cadeaus? Lees hier de uitkomsten van onze enquête.

Retail