More stories

Wie zoekt er nog via Google? Op weg naar holistische Search 3.0

Dat paid en organic Search binnen Google om een geïntegreerde aanpak vraagt is al jaren bekend bij adverteerders. Maar Search gaat verder dan Google.

Search

Driekwart Nederlanders is voor strengere wetgeving AI-bedrijven

Steeds vaker klinkt de oproep om in Europa minder strenge wetgeving te hanteren voor AI-bedrijven. Driekwart van de Nederlanders wil echter méér wetgeving.

Artificial Intelligence

Grip op recensies [2/3]: wat zeggen de cijfers in recensies?

Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag. Maar hoe dit gemiddelde cijfer tot stand komt is vaak erg vaag en manipulatie ligt op de loer.

Customer Experience

Stop de Brand-versus-Performance-onzin

De marketingindustrie blijft zichzelf voorliegen. We bedenken termen als Performance Branding en Brandformance alsof ze revoluties zijn.

Strategy

AI-detectie: zinvol of onbetrouwbaar? De feiten op een rij

Als oprichter van het eerste AI-ondersteunde tekstbureau van Nederland, merk ik dagelijks hoezeer AI-gegenereerde teksten de gemoederen bezighouden.

Artificial Intelligence

Grip op recensies [1/3]: waarom plaatsen mensen ze?

Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag van Nederlandse consumenten, maar het hoe en waarom ervan is eigenlijk vaak niet duidelijk.

Retail

Verouderde e-commerce: De stille killer van traditionele retailers

In het huidige retaillandschap staat één uitdaging centraal: hoe blijf je concurrerend als verouderde technologie je vooruitgang en groei belemmert? Supermarktketen Plus laat zien hoe zij dankzij een digitale transformatie sneller groeit dan de concurrentie.

E-commerce

Week van de Stenen Winkel keert terug in mei

De ‘Week van de Stenen Winkel’ keert terug voor zijn vierde editie. Van 5 tot en met 11 mei 2025 staan Nederland en België opnieuw in het teken van de kracht en charme van lokale winkels.

Retail

AI-optimalisatie voor vindbaarheid: noodzaak of alleen een hype?

De opkomst van AI (zoek)tools zorgt voor veel discussie en onzekerheid in zoekmachineland: moet SEO plaatsmaken voor AI?

SEO

‘Oxford krijgt Apple Store’

De Britse universiteitsstad Oxford krijgt naar verluidt een Apple Store. De winkel zou gevestigd worden in het Westgate Shopping Center.

Retail

De transformatie van generatieve AI: van ‘pilots’ naar volwaardige oplossingen

Er is een transitie in de manier waarop bedrijven omgaan met generatieve AI. Na terughoudendheid is de trend nu volwaardige klantgerichte implementaties.

Artificial Intelligence

Het digitale sollicitatiegedrag van Gen-Z

Gen-Z dwingt werkgevers om anders te denken over werving en selectie. De bedrijven die zich het snelst aanpassen, winnen de strijd om jong talent.

Recruitment

Echte winst in CX zit hem vooral in diepgaand inzicht in de klant

Stephan Kleian betoogde hier de noodzaak van ‘validatie na ideatie’ voor een positieve ROI op CX-initiatieven. Ik mis vooral de klant zelf in zijn verhaal.

Customer Experience

De mediabranche moet duurzaamheid structureel op de agenda zetten

Greenwashing, duurzaamheid, klimaatverandering: ook binnen de mediabranche wordt dat steeds belangrijker, maar er wordt nog te weinig in geïnvesteerd.

Sustainability

Online omzet nam met 6,5 procent toe in vierde kwartaal

In het vierde kwartaal van 2024 nam de online omzet van detailhandelaren toe met 6,5 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Bij winkels die uitsluitend online verkopen groeide de omzet in het vierde kwartaal met ruim 9 procent. Dat meldt het CBS.

Retail