More stories

Google’s Product Grids: waarom Merchant Listings belangrijk zijn voor retail succes

Google’s evolutie van e-commerce SERP’s naar interactieve Product Grids vertegenwoordigt een grote verschuiving in digitale marketing.

Search
Premium

KPN opent allereerste GenZ store in Den Helder

‘Digital first, human assisted’ is het motto van de nieuwste KPN-winkel die vrijdag is geopend. In Den Helder kunnen klanten terecht voor de nieuwste producten en de ‘beste service’ van KPN. Klanten kunnen hun zaken zelf regelen in de winkel met hulp van een medewerker op afstand.

Retail

Onderzoek: terugkeer van fysieke winkels en ‘gecomprimeerde’ klantreis

Onderzoek onder 31.500 consumenten uit twintig landen laat zien dat er een verschuiving plaatsvindt naar een meer gebalanceerd retaillandschap.

E-commerce

Wat maakt een digitaal platform succesvol?

Met een sterk digitaal platform bied je een gebruikerservaring die naadloos aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen. Hoe maakt je platform écht het verschil?

Digital Experience Platform

Webshops Dille & Kamille dicht op Black Friday

Ook dit jaar sluit Dille & Kamille de fysieke en webwinkels in Nederland, België en Duitsland als tegengeluid op Black Friday.

E-commerce

Composable commerce: flexibiliteit of financieel risico?

De voordelen van composable zijn onmiskenbaar, maar er zijn risico’s en problemen. Hoe bepaal je of het de juiste keuze is voor jouw bedrijf?

Composable Commerce

Blokker nu echt failliet, winkels blijven open

De bewindvoerders van Blokker hebben het faillissement van Blokker gevraagd. De eerder door de Rechtbank aangestelde bewindvoerders Jasper Berkenbosch van Jones Day en Robin de Wit van HVG Law zullen nu door de Rechtbank worden aangesteld als curatoren om voor de afwikkeling van het faillissement zorg te dragen.

Retail

Startup Antfarm: zwermtechnologie voor duurzaam afvalbeheer

FundsUp sprak met Sébastien Willems van Antfarm, een start-up die afvalverwerking wil revolutioneren met autonome, kleine robots. Antfarm zoekt momenteel […]

Sustainability

Veertigers en vijftigers drijven groei tweedehands

Anders dan algemeen aangenomen zijn het niet de jongere consumenten die de groei drijven van tweedehands retailers en marktplaatsen.

E-commerce

Hoe AI zou kunnen helpen Black Friday-records (opnieuw) te verbreken

In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.

Online advertising

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars
‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Retail
Premium

‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.

E-commerce

SEO trends voor 2025: EEAT, AI en verder kijken dan Google

De zoekresultatenpagina is nog nooit zoveel veranderd als het afgelopen jaar: meer rich snippets, advertenties en de introductie van AI overviews.

SEO

Onderzoek: AI-beelden leiden tot waardevollere comments op social media

Socialmediagebruikers geven bij posts met AI-genereerde beelden vaker comments die een merkvermelding of een tag van vrienden/andere accounts bevatten dan bij traditionele beelden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Emerce vandaag heeft gepubliceerd.

Marketing

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing