More stories

EU-duurzaamheidsrapportage: een kans voor jezelf om doelen te stellen en ze te bereiken

Zie de Europese Corporate Sustainability Reporting Directive niet als verplichting, maar als manier om duurzaamheidsdoelen voor jezelf te stellen en te bereiken.

Sustainability

Aldi stopt binnenkort met zijn geautomatiseerde Shop&Go in Utrecht

Het komt niet als een complete verrassing, maar de volledig geautomatiseerde Shop&Go winkel van Aldi in Utrecht gaat sluiten. Wel wordt er verder getest in Eindhoven.

E-commerce

Het nut van marketing- en mediabureaus in een tijd dat je alles zelf kunt doen

Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.

Media

Bijna kwart minder schoenenwinkels in 5 jaar tijd

Het totaal aantal schoenenwinkels in Nederland is de afgelopen vijf jaar flink afgenomen. In het tweede kwartaal van 2019 stonden er 2403 schoenenwinkels in het Handelsregister van KVK, dit jaar zijn dat er 1853. Een daling van maar liefst 23 procent.

Retail

[Emerce TV] ‘Rol fysieke winkel is groter dan ooit’

Intergamma, het bedrijf achter Gamma en Karwei, ziet de toekomst van fysieke retail rooskleuriger dan ooit. Nu de e-commercewereld volwassen […]

Retail
Premium

E-commerce Nederland groeit in omzet, daalt in afzet

De omzet in Nederlands e-commerce groeide in de eerste zes maanden van 2024 met zes procent tot 17,5 miljard euro. Het aantal aankopen dat men deed, het aantal transacties dus, daalde met twee procent tot 173 miljoen.

E-commerce

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia
Premium

‘Retailmedia onvolwassen, mist standaarden en attributie’

Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.

Online advertising

De kansen van grensoverschrijdende e-commerce in Centraal- en Oost-Europa

Verkopen in Centraal- en Oost-Europa? Te lastig vanwege de onbekende en consumentenverwachtingen? Denk dan opnieuw, want je hoeft niet alles zelf te doen.

Cross Border

Na Scoupy ook Hiiper naar Woolsocks

Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.

Marketing
Premium

Rabobank: ‘Verdiep je in Chinese concurrentie’

Rabobank raadt de detail- en groothandel aan zich te verdiepen in Chinese concurrenten, want die maken duidelijk wat de Nederlandse en Europese consument verlangt.

E-commerce
Premium

‘E-commerce november en december groeit 7 tot 9 procent’

De jaarlijkse prognose voor de feestdagenretail van adviesbureau Deloitte geeft aan dat retailers dit jaar nog steeds een matige groei kunnen verwachten.

E-commerce
Premium

‘Retouren bieden webwinkels veel potentie’

Webwinkels die gratis retouren aanbieden, doen dat vaak uit na-aperij. Ze hebben dan geen gecalculeerd retourenbeleid, waarmee ze zelfs winst zouden kunnen maken.

Logistics
Premium

Europese rechter: Google moet boete 2,4 miljard betalen

De Europese Unie heeft Google in 2017 terecht beboet om machtsmisbruik met productvergelijker Google Shopping, bepaalt Europa’s hoogste rechter.

Legal

Waarom je ondanks SEO-erosie toch moet blijven investeren in SEO

Heeft het nog wel zin te investeren in SEO? Ik zie een aantal redenen waarom het juist van belang is om topposities in zoekmachines na te blijven streven.

SEO