More stories

Click to Pay speelt in op veranderende behoefte van consumenten

Consumenten hebben drie behoeften bij online betalingen: het moet snel, veilig en makkelijk. Click to Pay, een digitale portemonnee, maakt dat mogelijk.

Payment

MediaMarkt mag winkels BCC overnemen

Media Markt Saturn Holding Nederland mag van toezichthouder ACM acht winkels van BCC Holding B.V. (BCC Groep) overnemen. Het gaat om de winkels in Amsterdam (Gelderlandplein), Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Hilversum, Nijmegen en Zoeterwoude. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt vandaag besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over.

Retail

De belangrijkste trends in duurzame logistiek

Steeds meer magazijnen en distributiecentra verduurzamen en in mijn ogen is dat (rijwel) noodzakelijk. Maar hoe pak je dat aan en wat levert het op?

Fulfillment

GroupM: Adverteerders verschuiven veel budget naar YouTube

De Nederlandse markt voor tv-reclame komt in 2024 verder onder druk. Steeds meer adverteerders verschuiven budget hier weg richting – wat heet – non-lineaire kanalen. YouTube.

Marketing

Het praktische nut van Amazon Marketing Cloud

Wat is Amazon Marketing Cloud? Waarom en hoe kun je die gebruiken? Wat is het nut in Nederland? Een vijftal praktische toepassingen en voorbeelden.

Analytics

Straft Google door AI gegenereerde teksten af?

Hoe zit het met AI-content en je positie in Google’s zoekresultaten? Google straft AI-gebruik niet zonder meer af, maar let goed op hoe je het gebruikt.

SEO

Criteo houdt omzet overeind door retailmedia

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het derde kwartaal met vijf procent toenemen tot 469 miljoen dollar.

Marketing

Havas Media sluit aan op platform RetailMedia.One

Mediabureau Havas sluit in Nederland een strategische samenwerking met RetailMedia.One. Dat is eerder uit noodzaak dan uit luxe. Het nieuwe reclameformat staat nog in de kinderschoenen.

Marketing

Vijf extra BCC winkels maken doorstart

Er worden nog vijf extra BCC winkels doorgestart, door branchegenoten EP en Mikro-Electro. Daarmee komt het totaal aantal winkels dat onder een andere vlag een doorstart maakt op 13. Eerder werd al bekend dat Mediamarkt acht winkels wil overnemen.

Retail

INretail organiseert 6 november Nationaal Retail Debat

Maandag 6 november organiseert INretail in haar Retailhuis in Zeist het Nationaal Retail Debat. Vertegenwoordigers van VVD (Arend Kisteman), BBB (Henk Vermeer), PvdA/GL (Joris Thijssen), D66 (Gerben Wijnja) en SP (Gerrie Elfrink) gaan onder leiding van oud BNR-presentator Frits Huffnagel van Castro Communicatie met elkaar in debat. Thema’s die centraal staan zijn onder meer loonkosten, duurzaamheid, financiering en het belang van de regio.

E-commerce

ABN AMRO: Retailmedia groeit jaarlijks 100 miljoen

ABN AMRO denkt dat adverteerders elk jaar honderd miljoen euro extra gaan besteden bij, wat heet, retailmedia. Dat is reclameruimte bij webshops, apps en op digitale schermen in winkels. Daarmee promoten leveranciers de artikelen die ze in de betreffende winkels verkopen.

Marketing

AI in Search: voorbij de hype en in de praktijk

Het lijkt erop dat AI de manier waarop zoekmachines werken gaat veranderen: steeds meer conversational search. Hoe ga je daar als merk of bedrijf mee om?

SEO

Conversational Commerce: de persoonlijke touch in een digitaal proces

Hoe meer we digitaal communiceren, hoe sterker de kracht van een persoonlijke touch richting klanten. Daarbij komt Conversational Commerce om de hoek.

Customer Engagement

Omnicom doet grootste overname ooit: Flywheel Digital

Marketing- en reclameconcern Omnicom doet met de overname van Flywheel Digital, ter waarde van 835 miljoen dollar cash, zijn grootste overname ooit.

Marketing

Kruidvat begint met online marketplace

Kruidvat zet de eerste stappen met de uitrol van een commerciële marketplace. Online bieden leveranciers artikelen aan die de winkel zelf niet in de fysieke schappen heeft.

Marketplaces