More stories

MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland

Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.

Online marketing

Nieuwe zakelijk directeur INretail

Het bestuur van Koninklijke INretail heeft Arno Commandeur (58) unaniem benoemd tot zakelijk directeur. Samen met algemeen directeur Jan Meerman vormt hij vanaf 1 december de directie van de brancheorganisatie voor ondernemers in non-food retail.

Retail

Eerste Coolblue-winkel buiten Noordrijn-Westfalen

Een paar weken eerder dan verwacht opent Coolblue zijn winkel in Frankfurt. Nieuw terrein, want tot op heden had Pieter Zwart enkel winkels net over de grens in Noordrijn-Westfalen.

E-commerce

Tien ‘best practices’ voor succesvolle Performance-Max-campagnes

Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.

Campagnes

Chaos bij kortingsactie MediaMarkt

Een kortingsactie van MediaMarkt op het Binnenwegplein in het centrum van Rotterdam heeft zaterdagavond geleid tot opstootjes en vernielingen, waarna de politie besloot het plein leeg te vegen.

Retail

Vier pijlers om de drempel van ‘warehouse’-automatisering te verlagen

Voelt warehouse-automatisering als een te grote stap? Vier belangrijke pijlers kunnen helpen om er op een haalbare manier mee aan de slag te gaan.

Fulfillment

Grip op je marketingresultaten: track zelf en haal het maximale uit je online marketingdata

Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.

Analytics
Premium

Weinig animo voor achteraf betalen in de winkel

Vier op de Nederlanders betalen weleens achteraf bij webshop, maar de meerderheid wil dat niet in fysieke winkels, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 31.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel.

Retail

Van ‘exclusion’ naar ‘inclusion’: benut het volledige potentieel van YouTube-campagnes

In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.

Online advertising
Premium

Huishoudbeurs online krijgt besloten shopomgeving

Franke Media, de uitgever achter kortingswebsites zoals Acties.nl en sinds kort Couponplus.com, gaat een exclusieve samenwerking aan met De Huishoudbeurs. Ze lanceren binnenkort een kortingsplatform met exclusieve deals.

E-commerce

Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie



Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.

Data

Het juiste retailmediaplatform voor je merk

Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?

Retailmedia
Premium

Europese MKB en groothandel: ‘Stop de Aziatische marktplaatsen’

De gezamenlijke Europese detail- en groothandelaren roepen de Europese Unie en Raad op met concrete maatregelen te komen tegen niet-Europese partijen die onze regels schenden. Meer specifiek gaat het hen om Aziatische online marktplaatsen.

Marketplaces

De eerste retailtoepassingen hebben zich bewezen: AI is een blijvertje, dus stap nu in

AI? Misschien zie je als retailer de concrete mogelijkheden nog niet direct, maar andere doen al van alles waardoor je je kunt laten inspireren.

Artificial Intelligence

Le Creuset en Adyen openen pop-up cadeauwinkel in Amsterdam

Vandaag opent Le Creuset de deuren van zijn eerste Signature Gifting Boutique in de Store, Adyens pop-up ruimte voor klanten op het Amsterdamse Rokin. Hier biedt de betaalverwerker haar klanten voor korte perioden een winkelruimte om nieuwe concepten en betaalinnovaties te testen.

Retail