More stories

Blokker vraagt surseance van betaling aan, webshop gesloten

Blokker heeft vandaag bij de Rechtbank in Amsterdam surseance van betaling aangevraagd. De bewindvoerder Jasper Berkenbosch van Jones Day zal in nauw overleg met het management de mogelijkheden voor de toekomst van Blokker gaan onderzoeken. De surseance geldt voor alle activiteiten van Blokker B.V., met uitzondering van het door MRG Logistics verzelfstandigde distributiecentrum.

E-commerce

Blessuretijd voor ‘third-party’ cookies in Chrome: hoe nu verder?

Google gaat ‘third-party’ cookies in Chrome voorlopig tóch niet uitfaseren. Waren voorbereidingen daarop voor niets? Waar moeten we ons nu op voorbereiden?

Data

Quote: einde Blokker nadert

Blokker zou hebben besloten ‘de handdoek in de ring te gooien’ en stevent af op een faillissement. Dat meldt Quote. Het bedrijf zou uitstel van betaling hebben aangevraagd. Moederbedrijf Mirage Retail Group zegt dat daarvan nog geen sprake is. Maandag worden alle betrokkenen geïnformeerd.

E-commerce
Premium

Groei retailmedia dempt omzetdaling Criteo

De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.

Online advertising

MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland

Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.

Online marketing

Nieuwe zakelijk directeur INretail

Het bestuur van Koninklijke INretail heeft Arno Commandeur (58) unaniem benoemd tot zakelijk directeur. Samen met algemeen directeur Jan Meerman vormt hij vanaf 1 december de directie van de brancheorganisatie voor ondernemers in non-food retail.

Retail

Eerste Coolblue-winkel buiten Noordrijn-Westfalen

Een paar weken eerder dan verwacht opent Coolblue zijn winkel in Frankfurt. Nieuw terrein, want tot op heden had Pieter Zwart enkel winkels net over de grens in Noordrijn-Westfalen.

E-commerce

Tien ‘best practices’ voor succesvolle Performance-Max-campagnes

Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.

Campagnes

Chaos bij kortingsactie MediaMarkt

Een kortingsactie van MediaMarkt op het Binnenwegplein in het centrum van Rotterdam heeft zaterdagavond geleid tot opstootjes en vernielingen, waarna de politie besloot het plein leeg te vegen.

Retail

Vier pijlers om de drempel van ‘warehouse’-automatisering te verlagen

Voelt warehouse-automatisering als een te grote stap? Vier belangrijke pijlers kunnen helpen om er op een haalbare manier mee aan de slag te gaan.

Fulfillment

Grip op je marketingresultaten: track zelf en haal het maximale uit je online marketingdata

Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.

Analytics
Premium

Weinig animo voor achteraf betalen in de winkel

Vier op de Nederlanders betalen weleens achteraf bij webshop, maar de meerderheid wil dat niet in fysieke winkels, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 31.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel.

Retail

Van ‘exclusion’ naar ‘inclusion’: benut het volledige potentieel van YouTube-campagnes

In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.

Online advertising
Premium

Huishoudbeurs online krijgt besloten shopomgeving

Franke Media, de uitgever achter kortingswebsites zoals Acties.nl en sinds kort Couponplus.com, gaat een exclusieve samenwerking aan met De Huishoudbeurs. Ze lanceren binnenkort een kortingsplatform met exclusieve deals.

E-commerce

Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie



Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.

Data