More stories

Winkelier heeft steeds meer mogelijkheden voor locatiegebaseerde marketing

Met het najaar en de winter in aantocht, breekt ook de periode van winkelen voor de feestdagen aan. Groot verschil met vorig seizoen – internationaal gezien – is de verdere doorbraak van location based marketing. Technieken die op basis van de mobiele locatie winkelend publiek bijvoorbeeld met kortingsacties kunnen verleiden tot een aankoop.

Voradius met nieuwe ‘offline’ boekenzoeker

De productzoekmachine voor fysieke winkels Voradius lanceert Scout, een dienst waarmee comsumenten een zoekopdracht – in eerste instantie voor boeken – kunnen uitzetten bij bijna duizend aangesloten winkeliers.

E-commerce

Merken en retailers vinden Snapchat: de experimenten en ontwikkelingen

Merken en retailers ontdekken Snapchat als kanaal voor communicatie en reclame. Dit zijn de belangrijke experimenten en ontwikkelingen.

Retail

Half miljoen euro groeigeld voor House of Einstein

Herenkledingverkoper House of Einstein heeft een investering van 500.000 euro opgehaald om het bedrijf gereed te maken om op te schalen.

Retail

Relevant (Phone House) neemt winkels BAS Groep over

Relevant Holdings (Phone House) is de nieuwe eigenaar van de winkelketen van BAS Group geworden. En zoals eerder gemeld blijft ongeveer de helft van de winkels over: 24 iCentre winkels, dertig Dixons vestigingen en 22 Mycom winkels, waaronder negen van franchisenemers.

E-commerce

Supermarkten drijven internationale e-commercegroei

De internationale opkomst van supermarkten als e-commercepartijen draagt zichtbaar bij aan de groei van de handel op internet. Een kwart van de nieuwe productcategorieën zijn typische supermarktcategorieën.

E-commerce

Nestlé vergroot e-commercebereik met Amazon

Nestlé gaat een van zijn duurdere chocolademerken verkopen via Amazon. Daarmee vergroot het zijn bereik in een klap naar Duitsland, Engeland, Amerika en China.

E-commerce

BAS Group start door met aanzienlijk minder winkels

BAS Group, het moederbedrijf van de winkelketens Dixons, MyCom en iCentre, start door met aanzienlijk minder winkels. Het aantal Dixons-vestigingen gaat van 88 naar 33 winkels en MyCom houdt 22 van de 41 vestigingen over. Alleen iCentre ontspringt de dans.

E-commerce

Onderzoek: Pinterest is ideale winkelhulpje

Pinterest groeit fors in Nederland. En met die groei nemen ook de ecommerce kansen toe. Meer en meer wordt het platform ingezet tijdens aankoopbeslissingen. Het favoriete device daarbij? Uiteraard de mobiel.

Social

VVV lanceert nationale giftcard e-commerce

De VVV brengt op 19 oktober de VVV Giftcard, een nieuwe cadeaukaart, uit die is te besteden bij webwinkels. Op de dag van lancering doen direct al 130 webwinkels en hun psp’s mee.

Retail

Gaastra lanceert vernieuwde website

Kledingmerk Gaastra zet een nieuwe stap in digitale domein en professionaliseert zijn website.

Retail

Maplin: YouTube als nieuw verkoopkanaal

Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.

Contentmarketing

Blokker gaat experimenteren met dynamische prijzen

Blokker Holding doet de eerste ervaringen op met dynamic pricing. Dat zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van Twinkle.

Retail

Björn Borg levert online orders binnen een uur

Kledingmerk Björn Borg gaat tegen rond kerstmis online bestellingen binnen een uur aan huis afleveren bij de klant.

Retail

Winkels BAS Group failliet, maar blijven open

De curator heeft de surseance van betaling van de winkeldochters van BAS Group omgezet in een faillissement om te voorkomen dat de schulden verder oplopen. De winkels van Centre, MyCom en Dixons blijven open.

Retail