More stories

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

Online advertising
Premium

Wolford kiest voor Emakina Nederland

Digital bureau Emakina Nederland won de pitch om creatie en strategie te gaan verzorgen voor het internationale Wolford, maker van luxe been- en lijfmode.

Digital Agencies

‘Opkomst mega-marktplaatsen probleem voor veel retailers’

De consolidatie in e-commerce en de opkomst van mega-marktplaatsen dwingt retailers na te denken over een separaat Product Information Management systeem (PIM). Dat zegt Bram Hoekman, CTO van XSARUS – ontwikkelaar van e-commerceomgevingen.

PIM

Blokker investeert 100 miljoen in radicale vernieuwing

Blokker neemt de hele organisatie en het uiterlijk van al zijn winkels grondig op de schop. De verscherpte focus brengt behalve investeringen ter waarde van 100 miljoen euro ook 390 ontslagen met zich mee.

Retail

Omzet HelloFresh naar 300 miljoen

De bezorger van maaltijddozen HelloFresh heeft vorig jaar een enorme groeisprong gemaakt. De omzet ging van 69,6 miljoen in 2014 naar 305 miljoen in 2015, een plus van 338 procent.

Retail

Omzet meubelwinkel Home24 in 2015: 234 miljoen euro

De Europees werkende online meubelwinkel Home24 groeide, qua omzet, in 2015 met 46 procent tot 234 miljoen euro.

Retail

Overnames Vente Privée in Italië, Spanje en Zwitserland

Winkelclub Vente Privée breidt zijn Europese marktpositie uit met de overname van Privalia en Eboutic.

Retail

Online opkoper oude elektronica start in Nederland

In Duitsland en Frankrijk is reBuy al een bekende verschijning. Het bedrijf kocht voor meer dan 150 miljoen euro aan oude elektronica op. Nu gaat het ook in Nederland van start.

Retail

Omzet fonQ in 2015: 66 miljoen euro

Online warenhuis fonQ boekte afgelopen jaar een omzet van 66 miljoen euro, een toename van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Patric Kerssemakers hoopt in 2016 meer nadruk te kunnen leggen op het genereren van buitenlandse omzetstromen.

Retail

Nieuwe zoekmachine Producten.nl toont bezorgopties last mile

De nieuwe zoekmachine Producten.nl wil een positie op de zoekmarkt inpikken door webwinkelend publiek te informeren over wanneer ze hun beoogde aankoop thuis kunnen verwachten.

Retail

Hudson’s Bay overweegt Duitse lancering Gilt Groupe

Het Canadese retailbedrijf dat nog overwoog V&D om de panden te kopen, Hudson’s Bay, bekijkt of het zijn online shoppingclub Gilt Groupe op de markt wil brengen.

Retail

Alibaba koopt Aziatisch Zalando-zusje Lazada

Alibaba Group investeert een miljard euro in de overname en uitbouw van Lazada, het label waaronder Rocket Internet de Aziatische zus van Zalando exploiteert.

Retail
Premium

Lightspeed test pop-up stores met iZettle

Lightspeed (voorheen SEOshop) wil webwinkeliers bekender maken met de mogelijkheid te werken met een fysieke winkel. Daartoe gaat het in blokken van een week pop-up stores ‘weggeven’.

E-commerce platforms

Bol.com blijft sterkste merk in winkeliersland

Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.

Retail
Premium

Boedel failliete webshop V&D onder veilinghamer

Deze week wordt de boedel van de webwinkel van het failliete V&D bij BVA Auctions geveild. De curator heeft niet te klagen over gebrek aan interesse.

E-commerce platforms