More stories

ING: Adoptievermogen detailhandel blijft problematisch

De detailhandel groeit dit jaar met 1,5 procent, maar niet iedereen profiteert. Sommige winkeliers zien hun markt vergroten, terwijl anderen kampen met krimp. Om op termijn echter optimaal te kunnen profiteren van economisch herstel zijn aanpassingen nodig, zegt ING in een marktverkenning.

E-commerce

Macy’s wil winkels sluiten en e-commerce versterken

Macy’s, het grootste warenhuis van de VS, overweegt veertig fysieke vestigingen te sluiten ten faveure van e-commerce. Dat is minder dramatisch dan het lijkt: die vestigingen vertegenwoordigen maar 1 procent van de totale omzet.

Retail

Grote investering voor online discounter Lesara

Lesara heeft een nieuwe kapitaalinjectie gekregen, van vijftien miljoen euro, om harder te groeien in Europa.

Retail

Niet investeren in vernieuwing? Retailers weten gelukkig wel beter

Retailers kunnen beter niet investeren in retail-innovaties, want consumenten zitten hier niet op te wachten. Dat is globaal de strekking van het artikel dat onlangs op Emerce verscheen. Als onderbouwing wordt verwezen naar een onderzoek van First Insight. Aan de resultaten van dit onderzoek wordt vervolgens de conclusie verbonden dat dit ‘een deceptie is voor retailvernieuwers’. Als groot voorstander van vernieuwing en optimist als het gaat om de kansen die technologie de retailsector te bieden heeft, roept dit direct een aantal vragen bij mij op. Ik volg de ontwikkelingen in de marketing- en retailsector al heel wat jaren en ben er stellig van overtuigd dat retailers die niet investeren in vernieuwing, hun bestaansrecht op termijn verliezen.

Retail

Fashion: Zalando maatje te groot voor concurrentie

De septemberissues van de modebladen liggen weer in de winkel. Voor Clipit de hoogste tijd om onderzoek te doen naar fashionretailers. In juli en augustus bekeken we de berichtgeving rondom de 20 grootste fashionretailers in Nederland. Hoe zorg je er voor dat fashionista’s over je praten? Of nog beter: van je gaan houden? Bestaat er zoiets als een universele succesformule of leiden vele wegen naar fashioncapital Parijs?

Retail

Windowsketch is ING Starter van de Maand september

Vele vierkante meters glas in winkeletalages kunnen worden omgetoverd in dynamische reclamevensters met Windowsketch. De onderneming van Floris Sanders is ING Starter van de maand september.

E-commerce

Bax-shop wil verdere buitenlandse groei

De webwinkel voor muziekinstrumenten en dj-gear Bax-shop wil binnenkort filialen openen in nog drie Europese landen, waarmee het aantal landen op acht komt.

Retail

Hunkemöller blijft in gesprek voor overname

Lingerieconcern en multichannel merk Hunkemöller zit nog met drie geïnteresseerde kandidaten aan tafel voor een overname. Daar zit het Amerikaanse private-equityhuis Sycamore niet meer tussen, zegt chief executive officer (ceo) Philip Mountford van Hunkemöller in een gesprek met het FD.

E-commerce

FonQ vernieuwt showroom Utrecht

FonQ heeft in Utrecht zijn Inspiratie Showroom vernieuwd. Daarmee wil het webwarenhuis naar eigen zeggen meer autoriteit claimen op het gebied van interieur en design.

E-commerce

Investering van 3,5 miljoen voor bloemenwinkel Bloomon

Bloomon, dat abonnementen op het bezorgen van bloemen verkoopt, krijgt een investering van 3,5 miljoen euro van INKEF Capital.

Retail

Gilde gaat groei retailer Leapp financieren

Gilde Equity Management stapt voor een onbekend bedrag in bij multichannel retailer Leapp, verkoper van refurbished Apple hardware.

Retail

Thuisbezorgd.nl in zee met high-end restaurants

Thuisbezorgd.nl gaat met PostNL luxe maaltijden thuisbezorgen van high-end restaurants uit Amsterdam-Zuid.

E-commerce

Blokker integreert hoofdkantoren Bart Smit en Intertoys voor omnichannel

Blokker Holding gaat de hoofdkantoren van speelgoedketens Bart Smit in Volendam en Intertoys in Waddinxveen integreren onderbrengen in één nieuw pand in Amsterdam Zuidoost. Dat om een ‘omnichannel speelgoedorganisatie’ te creëren die klaar is voor de toekomst.

E-commerce

Buitenwarenhuis.nl wordt Gadero voor buitenlandse groei

Online houthandel Buitenwarenhuis van Henk Jan Bijmolt verandert de naam in Gadero om zijn activiteiten qua assortiment en geografie te kunnen uitbreiden.

Retail

Kega over omnichannel: ‘Betrek je winkelpersoneel bij alles wat je doet’

Kees Verkade van Kega is specialist in omnichannel voor retailers: “Omnichannel is nog steeds een buzzword. Het begint vaak in de conceptuele gedachte hoe je fysieke winkels en online verbindt.” Verkade stelt dat de rol van het winkelpersoneel daarin het meest wordt vergeten: “Technologie kan heel veel mogelijk maken, maar het betekent nog niet dat het winkelpersoneel ook datgene gaat doen wat jij ervan verwacht.”

Retail