Miljoen euro groeigeld voor marktplaats tweedehands kleding
De Nederlandse start-up The Next Closet heeft een miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald.
De Nederlandse start-up The Next Closet heeft een miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald.
HelloFresh heeft met zijn maaltijdbox een marktaandeel van zeventig procent. Albert Heijn is met zijn Allerhande Box een snelle volger en bouwde in enkele maanden tijd een marktaandeel van veertien procent op.
De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.
De Europese online dierenwinkel Zooplus zag de omzet over 2015 groeien tot 742 miljoen euro. In dat jaar dienden zich miljoenen nieuwe klanten aan, die veel herhaalaankopen deden, en steeds iets meer uitgeven.
De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De sprekers op eRetail 2016 schudden retailers wakker om tot actie te komen en concreet aan de slag te gaan met het inspelen op de customer journey.
Het Britse retailconcern JD Sports Fashion neemt de winkels en de websites over van het failliete Perry Sport en Aktiesport. Een akkoord hierover is vandaag bereikt.
Na Duitsland heeft Lidl ook in België een webwinkel geopend. Daar zijn circa 350 non-foodproducten te koop, waaronder kleding en kookwaren.
Marktplaats is een van de grootste websites van Nederland. De waarde van Marktplaats wordt nog vaak onderschat als een sterk adverteer- en verkoopkanaal. Wat veel mensen echter niet weten is dat van de 1,3 miljoen Marktplaats bezoekers per maand, ruim 37 procent naar nieuwe producten zoekt. Zij bekijken maandelijks bijna een half miljard advertenties. Marktplaats is hiermee het grootste e-commerce-handelsplatform van Nederland. Het beeld dat het platform vooral geschikt is voor handel in tweedehands goederen, komt dus niet langer overeen met de werkelijkheid.
Binnenkort verschijnt een nieuwe shopping-app die winkel bij meerdere webwinkels tegelijk makkelijk moet maken, en betalen ook. Dat loopt via PayPal.
‘Een bank die niet door de deur paste’ of een ‘telefoon met gebruikerssporen’ zijn het soort items dat BVA Auctions vanaf 1 euro per item gaat veilen. De leveranciers van deze items zijn webwinkels die hun retourvoorraad zo toch kunnen slijten.
Vier op de tien online retailers in Europa weert shoppers uit andere EU-lidstaten. Niet enkel omdat ze niet willen, maar ook omdat ze van hun leveranciers niet op andere markten mogen verkopen.
Online juwelier Blue Nile opent wederom een nieuwe fysieke winkel, zij het op een niet al te opvallende locatie, de Tysons Corner Center Mall in Fairfax, Virginia. Er was al een winkel in Roosevelt Field Mall in Garden City. Een derde is gepland voor White Plains in de staat New York.
Sinds een paar dagen is de winkel Bodycheck, gevestigd aan de Alexanderplatz, een verkoper op Zalando. Bestellingen op Zalando worden diezelfde dag nog naar de klant gebracht. Dit is hét scenario dat Zalando voor zich ziet als toekomstbeeld van de komende jaren.
Het klachtenloket E-commerce dat de Europese Commissie bedacht, werkt niet. Althans, het is niet af omdat vijf landen niet meedoen, waaronder twee van de drie grootste markten: Duitsland en Frankrijk.
“Als online het intermenselijk verkeer van fysiek contact weet te evenaren, zal ik mij oprecht zorgen gaan maken”. Rens van de Schoor, directeur van Steps, Superstar en Miss Etam, gelooft nog heilig in fysieke retail, net als Krein Bons, CEO van vanHaren. “De conversie in winkels is altijd nog hoger dan die van online”, zei hij gisteren op Emerce eRetail.