Wolford kiest voor Emakina Nederland
Digital bureau Emakina Nederland won de pitch om creatie en strategie te gaan verzorgen voor het internationale Wolford, maker van luxe been- en lijfmode.
Digital bureau Emakina Nederland won de pitch om creatie en strategie te gaan verzorgen voor het internationale Wolford, maker van luxe been- en lijfmode.
De consolidatie in e-commerce en de opkomst van mega-marktplaatsen dwingt retailers na te denken over een separaat Product Information Management systeem (PIM). Dat zegt Bram Hoekman, CTO van XSARUS – ontwikkelaar van e-commerceomgevingen.
Blokker neemt de hele organisatie en het uiterlijk van al zijn winkels grondig op de schop. De verscherpte focus brengt behalve investeringen ter waarde van 100 miljoen euro ook 390 ontslagen met zich mee.
De bezorger van maaltijddozen HelloFresh heeft vorig jaar een enorme groeisprong gemaakt. De omzet ging van 69,6 miljoen in 2014 naar 305 miljoen in 2015, een plus van 338 procent.
De Europees werkende online meubelwinkel Home24 groeide, qua omzet, in 2015 met 46 procent tot 234 miljoen euro.
Winkelclub Vente Privée breidt zijn Europese marktpositie uit met de overname van Privalia en Eboutic.
In Duitsland en Frankrijk is reBuy al een bekende verschijning. Het bedrijf kocht voor meer dan 150 miljoen euro aan oude elektronica op. Nu gaat het ook in Nederland van start.
Online warenhuis fonQ boekte afgelopen jaar een omzet van 66 miljoen euro, een toename van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Patric Kerssemakers hoopt in 2016 meer nadruk te kunnen leggen op het genereren van buitenlandse omzetstromen.
De nieuwe zoekmachine Producten.nl wil een positie op de zoekmarkt inpikken door webwinkelend publiek te informeren over wanneer ze hun beoogde aankoop thuis kunnen verwachten.
Het Canadese retailbedrijf dat nog overwoog V&D om de panden te kopen, Hudson’s Bay, bekijkt of het zijn online shoppingclub Gilt Groupe op de markt wil brengen.
Alibaba Group investeert een miljard euro in de overname en uitbouw van Lazada, het label waaronder Rocket Internet de Aziatische zus van Zalando exploiteert.
Lightspeed (voorheen SEOshop) wil webwinkeliers bekender maken met de mogelijkheid te werken met een fysieke winkel. Daartoe gaat het in blokken van een week pop-up stores ‘weggeven’.
Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.
Deze week wordt de boedel van de webwinkel van het failliete V&D bij BVA Auctions geveild. De curator heeft niet te klagen over gebrek aan interesse.
Over een paar weken wordt het mogelijk om met iDEAL te betalen in fysieke winkels, natuurlijk in webshops maar bijvoorbeeld ook vanaf drukwerk of het bonnetje na een diner. Currence staat op het punt zijn iDEAL-app op te laten nemen in de downloadwinkels van Apple en Google.