More stories

Cirqle tekent KLM, Pepe Jeans en Wolford

Startup Cirqle van Steven Lammertink tekent KLM en Pepe Jeans als nieuwe klanten. Opvallend genoeg is KLM de eerste Nederlandse klant van het bedrijf dat duizenden influencers en merken bij elkaar brengt.

Retail

Zalando komt met loyaltyprogramma

Zalando krijgt een klantenbindingsprogramma onder de naam Z-Stars. Wanneer het loyaltyprogramma daadwerkelijk op de markt komt is niet bekend.

Retail

‘Alle vernieuwing bij BAS Group stopgezet’

Marco Heestermans, ex-directeur retail van BAS Group, heeft forse kritiek op het beleid van de huidige interim-directie. Dat vertelde hij zondag aan De Telegraaf. Het aanvragen van de surseance van betaling had in zijn ogen zelfs voorkomen kunnen worden.

E-commerce

BAS Group vraagt uitstel van betaling aan

BAS Group, waaronder de ketens iCentre, Dixons en MyCom vallen, heeft voor enkele van zijn dochters uitstel van betaling aangevraagd. CEO Peter Brussel heeft zijn werknemers per e-mail op de hoogte gesteld.

E-commerce

Kwart omzet reisbureau Otravo via offline kanalen

Het aantal offline boekingen stijgt twaalf procent sneller dan de online boekingen, zo leert de ervaring van Otravo. Het moederbedrijf van Vliegtickets.nl en WTC.nl groeit dit jaar dertig procent en doet een kwart omzet via offline kanalen.

Retail

Zalando geeft kledingadvies met WhatsApp

Klanten van de kledingadviesdienst Zalon, van Zalando, in Duitsland kunnen op werkuren adviezen vragen en krijgen met WhatsApp.

Retail

Twinkle100: Grootste webshops worden groter

Nederlands tien grootste webwinkels zijn gezamenlijk goed voor twintig procent van de online retailomzet in 2015, aldus de cijfers van de nieuwe Twinkle100

Retail

Nederland shopt voor 8 miljard eerste helft 2015

De Nederlandse consument heeft in de eerste helft van het jaar voor 7,96 miljard euro gewinkeld op internet, dat is 18,4 procent meer dan in 2014.

E-commerce

Mister Spex: exit binnen twee jaar

Of Mister Spex wordt verkocht óf het gaat naar de beurs, en dat allemaal binnen twee jaar. Eigenaar Dirk Graber zoekt een nieuwe investeerder voor de volgende Europese groeischeut.

Retail

LampenOnline.com: ‘Middelmatigheid is geen optie’

LampenOnline.com wist in slechts enkele jaren uit te groeien van een klein familiebedrijf tot een firma met miljoenenomzet. Eind maart stond eigenaar Stephan Broeders voor de vakjury van de Thuiswinkel Awards om de nominatie voor de beste startende webwinkel te verdedigen. Deze prijs zag hij aan zijn neus voorbijgaan, maar hij heeft zijn zinnen al gezet op iets groters: “Binnenkort sta ik op dat podium om de XL-award in ontvangst te nemen.”

Start-ups

De potentie van klantendata (infographic)

Retailers doen nog te weinig met klantendata. Terwijl dat volgens de studie ‘Engaging Customers Across the Lifecycle Journey: How Clienteling Helps Enhance Customer Relationships’ wel hun grootste wens is. 32 procent van de ondervraagden erkent dat ze niet in staat zijn om klantendata op een goede manier in te zetten. Deze en andere uitkomsten van het onderzoek in een infographic van Yes Lifecycle Marketing en Retail TouchPoints.

Analytics

Noor de Bruijn weg bij MS Mode

De directeur Marketing & E-commerce verlaat eind deze maand damesmodewinkel MS Mode.

Retail

Wéér nieuw restaurantconcept van Rocket Internet

Rocket Internet lanceert weer een nieuw internetbedrijf in het restaurantwezen. Caterwings levert eten in het b2b-domein voor speciale gelegenheden, van kleine partijtjes tot een paar honderd gasten.

Retail

Ook Intel stort zich op RFID

Intel stort zich nu ook op RFID oplossingen voor retailers en introduceert zelfs een API voor ontwikkelaars.

Retail

Apple Store Brussel ontworpen door Jonathan Ive

Topontwerper Jonathan Ive blijkt de hand te hebben gehad in het ontwerp van de Apple Store in Brussel, die zaterdag is geopend. CEO Tim Cook kwam er speciaal voor over.

Retail