Nieuwe site voor Hans Anders
Hans Anders opent dit voorjaar een volledig vernieuwde website. Deze is meer gebruiksvriendelijk, eigentijds en typisch Hans Anders, aldus algemeen directeur Remco Boerefijn.
Hans Anders opent dit voorjaar een volledig vernieuwde website. Deze is meer gebruiksvriendelijk, eigentijds en typisch Hans Anders, aldus algemeen directeur Remco Boerefijn.
E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.
In januari is de online omzet met ruim 21 procent gegroeid. De digitale handel van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) lag 16 procent hoger dan een jaar eerder, zo blijkt uit cijfers van het CBS.
Vorig jaar viel schoenenreus Macintosh. De malaise van de traditionele schoenenretail leek daarmee een feit. Of toch niet? Want de stofwolken waren nog niet opgetrokken of vanHaren meldde zijn ‘succesvolste jaar ooit’. Krein Bons leidt al 18 jaar één van Nederlands meest succesvolle retailformules en komende donderdag vertelt hij op Emerce eRetail wat het geheim is.
De aandeelhouders van Ahold en Delhaize zijn akkoord gegaan met de voorgenomen fusie van de bedrijven. Nu moeten de Belgische en Amerikaanse toezichthouders nog groen licht geven. Dat kan voor de zomer zijn afgerond.
De omzet in de fysieke winkels daalde vorig jaar met een procent, maar online nam het op desktop en alle mobiele kanalen met 17,3 procent toe. “De kracht zit erin hoe alle kanalen samenkomen. We zijn het geloofwaardigst met onze omnichannel strategie”, aldus John Lewis’ baas Andy Street.
Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.
Retailers gebruiken steeds vaker in-store technologieën om de customer experience tot ongekende hoogten te krijgen. Maar een naadloze online/offline ervaring? Die is nog ver te zoeken, aldus de tech savvy consumenten.
Online shoppen over de grens groeit hard. Van de zogeheten crossborder-shoppers doet 63 procent dit minstens eens per maand en 11 procent zelfs wekelijks. En de tevredenheid is hoog. Maar liefst 84 procent had een goede of zeer goede bezorgervaring.
Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.
De bezorger van maaltijdboxen Marley Spoon krijgt een extra kapitaalinjectie van vijftien miljoen euro. Daarmee wil het vooral zijn positie op de Amerikaanse markt verstevigen.
De winnaars van de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS 2016 zijn bekend. In 16 categorieën koos de consument zijn favoriete webwinkels tot winnaar. De winnaars kregen hun Award uitgereikt door Jan Joost van Gangelen in Inn Style, Utrecht.
Zalando brengt onder de aparte merknaam Fleek een nieuwe mobiele app uit. Fleek verbindt shoppers met de social feeds van hun favoriete merken. En met de kassa van webwinkels natuurlijk.
Albert Heijn, De Bijenkorf, Bol.com, Blokker, HEMA, Belvilla en Transavia zijn enkele van de genomineerden van de Thuiswinkel Awards 2016. Op donderdag 24 maart reikt sportjournalist Jan Joost van Gangelen de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XL en Vakprijzen uit aan de beste webwinkels van Nederland.
Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.