More stories

Nieuwe site voor Hans Anders

Hans Anders opent dit voorjaar een volledig vernieuwde website. Deze is meer gebruiksvriendelijk, eigentijds en typisch Hans Anders, aldus algemeen directeur Remco Boerefijn.

Retail

Sagent verandert naam in Crobox

E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.

Retail
Premium

Online winkelomzet groeide in januari met 21 procent

In januari is de online omzet met ruim 21 procent gegroeid. De digitale handel van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) lag 16 procent hoger dan een jaar eerder, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

Retail

Emerce eRetail over meest succesvolle (online) retailformules

Vorig jaar viel schoenenreus Macintosh. De malaise van de traditionele schoenenretail leek daarmee een feit. Of toch niet? Want de stofwolken waren nog niet opgetrokken of vanHaren meldde zijn ‘succesvolste jaar ooit’. Krein Bons leidt al 18 jaar één van Nederlands meest succesvolle retailformules en komende donderdag vertelt hij op Emerce eRetail wat het geheim is.

Retail

Aandeelhouders akkoord met fusie Ahold en Delhaize

De aandeelhouders van Ahold en Delhaize zijn akkoord gegaan met de voorgenomen fusie van de bedrijven. Nu moeten de Belgische en Amerikaanse toezichthouders nog groen licht geven. Dat kan voor de zomer zijn afgerond.

Retail

John Lewis: ‘We zijn een echte omnichannel retailer’

De omzet in de fysieke winkels daalde vorig jaar met een procent, maar online nam het op desktop en alle mobiele kanalen met 17,3 procent toe. “De kracht zit erin hoe alle kanalen samenkomen. We zijn het geloofwaardigst met onze omnichannel strategie”, aldus John Lewis’ baas Andy Street.

Retail

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Retailers laten in-store nog veel digitale kansen liggen

Retailers gebruiken steeds vaker in-store technologieën om de customer experience tot ongekende hoogten te krijgen. Maar een naadloze online/offline ervaring? Die is nog ver te zoeken, aldus de tech savvy consumenten.

Retail

Crossborder-shoppen wordt mainstream

Online shoppen over de grens groeit hard. Van de zogeheten crossborder-shoppers doet 63 procent dit minstens eens per maand en 11 procent zelfs wekelijks. En de tevredenheid is hoog. Maar liefst 84 procent had een goede of zeer goede bezorgervaring.

Retail

eKomi koopt reputatiemanager

Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.

Social

Vijftien miljoen groeigeld voor Marley Spoon

De bezorger van maaltijdboxen Marley Spoon krijgt een extra kapitaalinjectie van vijftien miljoen euro. Daarmee wil het vooral zijn positie op de Amerikaanse markt verstevigen.

Retail

16 webwinkels winnen Thuiswinkel Publieksprijzen XS 2016

De winnaars van de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS 2016 zijn bekend. In 16 categorieën koos de consument zijn favoriete webwinkels tot winnaar. De winnaars kregen hun Award uitgereikt door Jan Joost van Gangelen in Inn Style, Utrecht.

Retail

Zalando lanceert mobiele inspiratie-app Fleek

Zalando brengt onder de aparte merknaam Fleek een nieuwe mobiele app uit. Fleek verbindt shoppers met de social feeds van hun favoriete merken. En met de kassa van webwinkels natuurlijk.

Retail

Nominaties Thuiswinkel Awards 2016 bekend

Albert Heijn, De Bijenkorf, Bol.com, Blokker, HEMA, Belvilla en Transavia zijn enkele van de genomineerden van de Thuiswinkel Awards 2016. Op donderdag 24 maart reikt sportjournalist Jan Joost van Gangelen de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XL en Vakprijzen uit aan de beste webwinkels van Nederland.

Retail

‘Groupon Nederland moet proeftuin zijn van Europa’

Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.

Customer Loyalty