Nederlanders bij grootste mobiele shoppers Europa
Meer dan een derde van de mobiele aankopen doen Nederlanders op hun telefoon of tablet. Daarmee behoren ze tot de Europese koploper.
Meer dan een derde van de mobiele aankopen doen Nederlanders op hun telefoon of tablet. Daarmee behoren ze tot de Europese koploper.
Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.
Google is in Amerika begonnen met thuisbezorging van verse groenten en fruit. Op de onlinemarkt voor dagelijkse boodschappen wordt internationaal gestreden om marktposities.
Steeds meer Amerikaanse webwinkeliers die op Amazon verkopen, stallen hun assortiment ook in de magazijnen van Amazon. Dat kost ze wel extra, maar levert en snelheid en efficiëntie op.
Terwijl schoenenreus Macintosh omvalt, sluit schoenenverkoper vanHaren naar eigen zeggen het ‘succesvolste jaar ooit’ af.
Het doek is gevallen voor V&D. Er komt geen doorstart nu de curatoren van V&D en La Place aan de ene kant en ondernemer Roland Kahn aan de andere kant geen overeenstemming krijgen. Dat betekent ook het einde voor de webwinkel.
Computerketen Paradigit start na het faillissement door. De drie grootste winkels in Eindhoven, Utrecht en Maastricht blijven open als aanvulling op de webwinkel. Hiermee zijn de banen van bijna 100 medewerkers gered.
De Japanse e-commercegigant wil komende jaren met 25 tot zeventig procent groeien in Europa en Amerika.
Leapp, de online aanbieder van refurbished Apple producten, wil nog dit kwartaal vier nieuwe filialen openen. Nog geen twee maanden geleden werden vier nieuwe winkels in gebruik genomen in Nederland, Duitsland en België.
De laagste prijzen vind je er niet, maar Amazon.de is wel een baken waarop veel Duitse webwinkels varen wat hun prijsstelling betreft.
Webwinkels in het noorden van Nederland zijn bezorgd om hun concurrentiepositie vanwege het sluiten van het distributiecentrum in Zwolle.
Adidas brengt in Amerika een abonneedoos op de markt waarin vrouwen vier keer per jaar sportieve verrassingen vinden.
Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.
De discounter voor mode en spulletjes Lesara opent een online vestiging in Frankrijk en boort daarmee een marktpotentieel van ruim zestig miljoen consumenten aan.
Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.