More stories

Nederlanders bij grootste mobiele shoppers Europa

Meer dan een derde van de mobiele aankopen doen Nederlanders op hun telefoon of tablet. Daarmee behoren ze tot de Europese koploper.

Retail

Mobiele shopper wil real-time promoties

Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.

Mobile

Google bezorgt verse groenten en fruit thuis

Google is in Amerika begonnen met thuisbezorging van verse groenten en fruit. Op de onlinemarkt voor dagelijkse boodschappen wordt internationaal gestreden om marktposities.

Retail

Sterke groei bij ‘Fulfillment by Amazon’

Steeds meer Amerikaanse webwinkeliers die op Amazon verkopen, stallen hun assortiment ook in de magazijnen van Amazon. Dat kost ze wel extra, maar levert en snelheid en efficiëntie op.

Fulfillment

vanHaren sluit succesvolste jaar ooit af

Terwijl schoenenreus Macintosh omvalt, sluit schoenenverkoper vanHaren naar eigen zeggen het ‘succesvolste jaar ooit’ af.

Retail

Definitief geen doorstart voor V&D

Het doek is gevallen voor V&D. Er komt geen doorstart nu de curatoren van V&D en La Place aan de ene kant en ondernemer Roland Kahn aan de andere kant geen overeenstemming krijgen. Dat betekent ook het einde voor de webwinkel.

Retail

Paradigit start in afgeslankte vorm door

Computerketen Paradigit start na het faillissement door. De drie grootste winkels in Eindhoven, Utrecht en Maastricht blijven open als aanvulling op de webwinkel. Hiermee zijn de banen van bijna 100 medewerkers gered.

Retail
Premium

Rakuten: Groei tot 70 procent in Europa en VS

De Japanse e-commercegigant wil komende jaren met 25 tot zeventig procent groeien in Europa en Amerika.

Online marketing

Weer nieuwe winkels van Leapp geopend

Leapp, de online aanbieder van refurbished Apple producten, wil nog dit kwartaal vier nieuwe filialen openen. Nog geen twee maanden geleden werden vier nieuwe winkels in gebruik genomen in Nederland, Duitsland en België.

Retail

Amazon.de grote invloed op prijspeil Duits e-commerce

De laagste prijzen vind je er niet, maar Amazon.de is wel een baken waarop veel Duitse webwinkels varen wat hun prijsstelling betreft.

Retail

Noordelijke webwinkels bezorgd om vertrek PostNL

Webwinkels in het noorden van Nederland zijn bezorgd om hun concurrentiepositie vanwege het sluiten van het distributiecentrum in Zwolle.

Logistics

Adidas met abonneedoos voor vrouwen

Adidas brengt in Amerika een abonneedoos op de markt waarin vrouwen vier keer per jaar sportieve verrassingen vinden.

Retail

Otto Group Media specialiseert in mobiele reclame

Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.

Online advertising

Discounter Lesara breidt uit naar Frankrijk

De discounter voor mode en spulletjes Lesara opent een online vestiging in Frankrijk en boort daarmee een marktpotentieel van ruim zestig miljoen consumenten aan.

Retail

Retailers moeten loyaliteitsprogramma updaten

Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.

Customer Loyalty