More stories

Zalando zoomt in op senioren

Zalando probeert een nieuwe doelgroep aan zich te binden, ouderen. Met een nieuwe tv-commercial onderstreept het het gemak van online winkelen voor senioren.

Retail

Omnichannel formule Suitable naar buitenland

Herenmodezaak Suitable van Raoul van Dun, die een omnichannelformule hanteert voor zijn twaalf fysieke winkels, gaat zijn eerste buitenlandse winkel openen in Antwerpen. Samen met een online marketingbureau wordt de formule lokaal gepromoot.

E-commerce

Eerste Belgische Apple Store in september geopend

De eerste officiële Apple Store in België gaat waarschijnlijk op 19 september open. Dat valt af te leiden uit gelekte documenten.

Retail

Weer grote overnames online brillenwinkels

Online brillenwinkelketen MyOptique Group pleegt overnames in Engeland en Duitsland en koerst af op een omzet dit jaar van honderd miljoen euro.

E-commerce

Muur- en vloerprojectie voor verkoopactivatie

De Nederlandse startup WhiteTable introduceert de WT Lighthouse, een plug-and-play opstelling voor winkels en beurzen, waarmee grote interactieve vloer- en muurprojecties kunnen worden gerealiseerd. De eerste toepassingen worden getoond in De Bijenkorf in Amsterdam en de Store of the Future in Den Haag.

E-commerce

Consument ziet maar weinig in retailinnovaties

Retailers investeren fors in iBeacons en virtuele kleedkamers, maar consumenten hebben er nauwelijks oren naar. Dat blijkt uit onderzoek van First Insight: zeventig procent van de (Amerikaanse) ondervraagden weet niet eens wat een een iBeacon is.

E-commerce

‘Vlak 65-plusser niet uit bij omnichannel’

Niet-dagelijkse winkelformules die (deels) afhankelijk zijn van de seniore consument zullen hun omzet zien afnemen als ze niet meegaan in de omnichannel winkelbeleving. Dat stelt de WPM Groep in het rapport ‘Ruimtelijk koopgedrag senioren’.

E-commerce

Alibaba pompt 4 miljard euro in Chinese electronicaverkoper

Internetgigant Alibaba gaat omgerekend ruim 4 miljard euro investeren in Suning Commerce Group. Daarvoor krijgt het Chinese bedrijf een belang van twintig procent. Suning krijgt op zijn beurt een klein belang in Alibaba.

Retail

‘Finaal bod op Hunkemöller nabij’

Het Amerikaanse investeringsbedrijf Sycamore Partners lijkt te zijn overgebleven in de overnamestrijd rond lingerieketen Hunkemöller. Aanvankelijk werd eind juli al een finaal bod verwacht op het Nederlandse bedrijf. Sycamore zou 440 miljoen dollar hebben geboden.

Retail

Kwart omzet Neiman Marcus via internet

Luxe warenhuis Neiman Marcus realiseert al een kwart van zijn omzet via web en mobiel. Dat blijkt uit documenten die het retailbedrijf vorige week heeft ingediend voor een beursgang. Vorig jaar ging het om een aandeel van 23,9 procent.

E-commerce

Modehuis Accessorize sluit fysieke winkels in Benelux, gaat online verder

Alle filialen van het Britse modehuis Accessorize in Nederland en België zijn gesloten. Bestellen kan alleen nog via de internationale webshop Eu.accessorize.com.

Retail

Cross channel strategie Macintosh werpt vruchten af

Schoenenverkoper Macintosh zag zijn online omzet het afgelopen jaar met 14,2 procent groeien in Nederland en met 13,4 procent in Belgie. Fashion Belux presteerde in zowel off- als online beter dan de markt, zo laat het bedrijf weten in een toelichting op de halfjaarcijfers.

E-commerce

Conrad lanceert site voor Internet of Things

Elektronicawebwinkel Conrad lanceert een nieuwe site die de consument op visuele wijze de verschillende mogelijkheden van het Internet of Things (internet der dingen) laat zien.

E-commerce

Nieuwe entertainmentzaak Media Markt bij Amsterdam Centraal

Media Markt Amsterdam blaast entertainmentzaak Fame nieuw leven in, in de bestaande winkel aan de Oosterdokskade in Amsterdam. Daar wil men het grootste entertainment assortiment in Nederland aanbieden, zo maakte de retailer vandaag bekend.

E-commerce

Nieuwe e-commerce manager voor Kijkshop

Jeroen van de Wiel is de nieuwe manager e-commerce voor Kijkshop. Hij zal de online strategie verder opzetten en zorg dragen voor de groei van het digitale kanaal. Jeroen van de Wiel was actief binnen onder andere Bax-shop.

E-commerce