Investering van 3,5 miljoen voor bloemenwinkel Bloomon
Bloomon, dat abonnementen op het bezorgen van bloemen verkoopt, krijgt een investering van 3,5 miljoen euro van INKEF Capital.
Bloomon, dat abonnementen op het bezorgen van bloemen verkoopt, krijgt een investering van 3,5 miljoen euro van INKEF Capital.
Gilde Equity Management stapt voor een onbekend bedrag in bij multichannel retailer Leapp, verkoper van refurbished Apple hardware.
Thuisbezorgd.nl gaat met PostNL luxe maaltijden thuisbezorgen van high-end restaurants uit Amsterdam-Zuid.
Blokker Holding gaat de hoofdkantoren van speelgoedketens Bart Smit in Volendam en Intertoys in Waddinxveen integreren onderbrengen in één nieuw pand in Amsterdam Zuidoost. Dat om een ‘omnichannel speelgoedorganisatie’ te creëren die klaar is voor de toekomst.
Online houthandel Buitenwarenhuis van Henk Jan Bijmolt verandert de naam in Gadero om zijn activiteiten qua assortiment en geografie te kunnen uitbreiden.
Kees Verkade van Kega is specialist in omnichannel voor retailers: “Omnichannel is nog steeds een buzzword. Het begint vaak in de conceptuele gedachte hoe je fysieke winkels en online verbindt.” Verkade stelt dat de rol van het winkelpersoneel daarin het meest wordt vergeten: “Technologie kan heel veel mogelijk maken, maar het betekent nog niet dat het winkelpersoneel ook datgene gaat doen wat jij ervan verwacht.”
Zalando probeert een nieuwe doelgroep aan zich te binden, ouderen. Met een nieuwe tv-commercial onderstreept het het gemak van online winkelen voor senioren.
Herenmodezaak Suitable van Raoul van Dun, die een omnichannelformule hanteert voor zijn twaalf fysieke winkels, gaat zijn eerste buitenlandse winkel openen in Antwerpen. Samen met een online marketingbureau wordt de formule lokaal gepromoot.
De eerste officiële Apple Store in België gaat waarschijnlijk op 19 september open. Dat valt af te leiden uit gelekte documenten.
Online brillenwinkelketen MyOptique Group pleegt overnames in Engeland en Duitsland en koerst af op een omzet dit jaar van honderd miljoen euro.
De Nederlandse startup WhiteTable introduceert de WT Lighthouse, een plug-and-play opstelling voor winkels en beurzen, waarmee grote interactieve vloer- en muurprojecties kunnen worden gerealiseerd. De eerste toepassingen worden getoond in De Bijenkorf in Amsterdam en de Store of the Future in Den Haag.
Retailers investeren fors in iBeacons en virtuele kleedkamers, maar consumenten hebben er nauwelijks oren naar. Dat blijkt uit onderzoek van First Insight: zeventig procent van de (Amerikaanse) ondervraagden weet niet eens wat een een iBeacon is.
Niet-dagelijkse winkelformules die (deels) afhankelijk zijn van de seniore consument zullen hun omzet zien afnemen als ze niet meegaan in de omnichannel winkelbeleving. Dat stelt de WPM Groep in het rapport ‘Ruimtelijk koopgedrag senioren’.
Internetgigant Alibaba gaat omgerekend ruim 4 miljard euro investeren in Suning Commerce Group. Daarvoor krijgt het Chinese bedrijf een belang van twintig procent. Suning krijgt op zijn beurt een klein belang in Alibaba.
Het Amerikaanse investeringsbedrijf Sycamore Partners lijkt te zijn overgebleven in de overnamestrijd rond lingerieketen Hunkemöller. Aanvankelijk werd eind juli al een finaal bod verwacht op het Nederlandse bedrijf. Sycamore zou 440 miljoen dollar hebben geboden.