More stories

‘Aantal mobiele transacties Nederlandse shopper verdubbelt’

Het aantal transacties dat mobiele shoppers in Nederland doen, verdubbelt in twee jaar. Dit jaar doen we per persoon gemiddeld 10,7 mobiele transacties, waarbij de gemiddelde orderwaarde uitkomt op 49,14 euro.

Retail

Dynamisch prijzen en de opmars van zelflerende algoritmes

De strategie van dynamisch prijzen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat negatieve aandacht gekregen. Vooral in de online reisbranche zouden bedrijven hun winsten opkrikken door prijzen te verhogen bij toename van de vraag of verminderde concurrentie. Toch stapt de ene na de ander inmiddels over. Er zijn wel wat factoren waarmee de verkoper rekening moet houden.

Online marketing

Metro Group splitst MediaMarkt en Saturn af

Het Duitse handelsconcern Metro, moedermaatschappij van Media Markt, wil zich nog voornamelijk profileren als verkoper van elektronica. Het doet afstand van zijn supermarkten en groothandels.

Retail

Miljoen euro groeigeld voor marktplaats tweedehands kleding

De Nederlandse start-up The Next Closet heeft een miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald.

Start-ups
Premium

‘Marktaandeel HelloFresh 70 procent, AH snelle volger’

HelloFresh heeft met zijn maaltijdbox een marktaandeel van zeventig procent. Albert Heijn is met zijn Allerhande Box een snelle volger en bouwde in enkele maanden tijd een marktaandeel van veertien procent op.

Retail
Premium

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience
Premium

Zooplus: 2 miljoen nieuwe klanten, 30 procent omzetgroei

De Europese online dierenwinkel Zooplus zag de omzet over 2015 groeien tot 742 miljoen euro. In dat jaar dienden zich miljoenen nieuwe klanten aan, die veel herhaalaankopen deden, en steeds iets meer uitgeven.

Retail

Customer Experience centraal op eRetail: van strategie naar actie!

De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De sprekers op eRetail 2016 schudden retailers wakker om tot actie te komen en concreet aan de slag te gaan met het inspelen op de customer journey.

Customer Experience

Perry Sport en Aktiesport gered door JD Sports

Het Britse retailconcern JD Sports Fashion neemt de winkels en de websites over van het failliete Perry Sport en Aktiesport. Een akkoord hierover is vandaag bereikt.

Retail

Lidl opent Belgische webwinkel voor non-food

Na Duitsland heeft Lidl ook in België een webwinkel geopend. Daar zijn circa 350 non-foodproducten te koop, waaronder kleding en kookwaren.

Retail

Marktplaats ideaal verkoopkanaal voor nieuwe producten (infographic)

Marktplaats is een van de grootste websites van Nederland. De waarde van Marktplaats wordt nog vaak onderschat als een sterk adverteer- en verkoopkanaal. Wat veel mensen echter niet weten is dat van de 1,3 miljoen Marktplaats bezoekers per maand, ruim 37 procent naar nieuwe producten zoekt. Zij bekijken maandelijks bijna een half miljard advertenties. Marktplaats is hiermee het grootste e-commerce-handelsplatform van Nederland. Het beeld dat het platform vooral geschikt is voor handel in tweedehands goederen, komt dus niet langer overeen met de werkelijkheid.

Retail

Nieuwe shop-app centreert rondom PayPal

Binnenkort verschijnt een nieuwe shopping-app die winkel bij meerdere webwinkels tegelijk makkelijk moet maken, en betalen ook. Dat loopt via PayPal.

Retail

BVA Auction veilt retouren van webwinkels

‘Een bank die niet door de deur paste’ of een ‘telefoon met gebruikerssporen’ zijn het soort items dat BVA Auctions vanaf 1 euro per item gaat veilen. De leveranciers van deze items zijn webwinkels die hun retourvoorraad zo toch kunnen slijten.

Retail

Webwinkeliers weren massaal buitenlandse shoppers

Vier op de tien online retailers in Europa weert shoppers uit andere EU-lidstaten. Niet enkel omdat ze niet willen, maar ook omdat ze van hun leveranciers niet op andere markten mogen verkopen.

Retail

Online juwelier Blue Nile opent winkels

Online juwelier Blue Nile opent wederom een nieuwe fysieke winkel, zij het op een niet al te opvallende locatie, de Tysons Corner Center Mall in Fairfax, Virginia. Er was al een winkel in Roosevelt Field Mall in Garden City. Een derde is gepland voor White Plains in de staat New York.

Retail