Modehuis Accessorize sluit fysieke winkels in Benelux, gaat online verder
Alle filialen van het Britse modehuis Accessorize in Nederland en België zijn gesloten. Bestellen kan alleen nog via de internationale webshop Eu.accessorize.com.
Alle filialen van het Britse modehuis Accessorize in Nederland en België zijn gesloten. Bestellen kan alleen nog via de internationale webshop Eu.accessorize.com.
Schoenenverkoper Macintosh zag zijn online omzet het afgelopen jaar met 14,2 procent groeien in Nederland en met 13,4 procent in Belgie. Fashion Belux presteerde in zowel off- als online beter dan de markt, zo laat het bedrijf weten in een toelichting op de halfjaarcijfers.
Elektronicawebwinkel Conrad lanceert een nieuwe site die de consument op visuele wijze de verschillende mogelijkheden van het Internet of Things (internet der dingen) laat zien.
Media Markt Amsterdam blaast entertainmentzaak Fame nieuw leven in, in de bestaande winkel aan de Oosterdokskade in Amsterdam. Daar wil men het grootste entertainment assortiment in Nederland aanbieden, zo maakte de retailer vandaag bekend.
Jeroen van de Wiel is de nieuwe manager e-commerce voor Kijkshop. Hij zal de online strategie verder opzetten en zorg dragen voor de groei van het digitale kanaal. Jeroen van de Wiel was actief binnen onder andere Bax-shop.
Media Markt heeft op het laatste moment de volledige voorraad overgenomen van de failliete platenzaak Fame Plaza in Amsterdam. De verkoop van 6000 titels die vandaag zou plaatsvinden is van de baan. Beide retailers gaan gezamenlijk verder.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus ziet de omzet in het tweede kwartaal met een derde groeien tot 174 miljoen euro.
Rocket Internet brengt Foodora naar Nederland, een bezorgingsdienst die per fiets bestellingen van restaurants komt brengen. Het gaat om restaurants die niet zijn aangesloten bij de reguliere bestelsites.
De eigenaar van 123inkt opent onder de naam 123-3D.nl een nieuwe speciaalzaak die de marktleider moet worden op het gebied van 3D-printen.
Zalando verkocht in het tweede kwartaal voor goed 730 miljoen euro aan kleding, een derde meer dan in 2014. Het bedrijf presteert boven verwachting en ziet ook de winstgevendheid toenemen.
Beautyvlogger Monica Geuze is de hoofdpersoon in een nieuwe reeks tv-commercials van L’Oreal. Het fundament van die reclames ligt echter niet op tv, maar op videoportal Haarverhaal.nl.
Designmeubelwinkel Made.com krijgt een kapitaalinjectie van zestig miljoen dollar en wil zo snel mogelijk een showroom in Amsterdam openen.
bol.com verliest vandaag misschien wel een miljoen euro aan omzet omdat de site van de winkel kapot is.
Diensten als Werkspot en Helpling gaan er concurrentie bij krijgen in de vorm van Google. Het bedrijf kocht in Amerika het team van een failliete bemiddelaar in huishoudelijke diensten.
eBay verkoopt zijn zakelijke divisie eBay Enterprise aan een groep investeerders voor 925 miljoen dollar.