More stories

Hugo Boss investeert in omnichannelstrategie

Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.

Retail

Nederlandse consument volgt winkelier in Black Friday

Black Friday is in Amerika een bekende winkeldag vol grote kortingen, maar in Nederland niet. De Nederlandse consument laat zich echter wel verleiden tot aankopen door winkeliers die acties rond deze dag, dit weekend en aanstaande Cyber Monday houden.

Retail

Fashionchick neemt mobiele app Swipe & Shop over

Fashionchick heeft de app Swipe & Shop gekocht om zijn mobiele aanbod te verbeteren.

Retail

Blokker.nl neemt nieuw distributiecentrum in gebruik

Huishoudspecialist Blokker.nl neemt een nieuw distributiecentrum in gebruik dat specifiek is ingericht voor de afhandeling van online orders.

Fulfillment

Black Friday: E-mail & mobiel grijpen de macht

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Ook in Nederland krijgt Cyber Monday steeds meer voet aan wal.

Retail

Primera start met telefoonreparatie

Tijdschriftenwinkel Primera gaat samen met de telerepair group en PostNL telefoonreparatie aanbieden. Dat als versterking van het cadeau assortiment.

E-commerce

Starred.com tekent Blokker omnichannel

Alle formules van Blokker Holding gaan het onderzoek- c.q. feedbacksysteem van Starred.com gebruiken. De leverancier wil zijn diensten vanaf volgend jaar, behoedzaam, in het buitenland gaan aanbieden.

Customer Experience

100 miljoen groeigeld voor luxe maaltijdbezorger Deliveroo

Het van oorsprong Britse Deliveroo ontvangt een kapitaalinjectie van 100 miljoen dollar van DST Global en Greenoaks Capital.

Retail

Suitsupply wil 130 miljoen groeigeld

Suitsupply zoekt voor 130 miljoen euro extra financiering om de groei van het internationale bedrijf te versnellen. E-commerce staat prominent in de expansieplannen.

Retail

Ralph Lauren brengt interactieve spiegel naar paskamer

Ralph Lauren vernieuwt de manier waarop klanten kleding passen in de paskamer met een interactieve spiegel. Deze geeft suggesties voor outfits, kan het soort licht in het kamertje veranderen en heeft een direct lijntje met de medewerkers.

Retail
Premium

Abercrombie & Fitch: 21 procent omzet uit online

De nieuwe strategie van modewinkel Abercrombie & Fitch lijkt te gaan uitbetalen. Inmiddels komt 21 procent van de omzet binnen via internetverkopen. Opvallend genoeg slaan online aankopen die in de fysieke winkels worden gedaan ook goed aan.

Retail
Premium

Thuiswinkel.org: Feestdagen brengen 30 procent extra omzet

Thuiswinkel.org en GfK verwachten dat webwinkels in de weken rond Sinterklaas en kerstmis tot dertig procent meer omzet boeken dan in gemiddelde weken.

Retail

Online dierenwinkel Zooplus blijft groeien in dubbele cijfers

Over de eerste negen maanden van 2015 steeg de omzet van Zooplus met 32 procent tot 531. Voor heel 2015 schroefde het de verwachting al een tandje op.

Retail

SEOshop overgenomen door internationale POS-specialist

De internationale speler Lightspeed POS neemt het Nederlandse e-commerceplatform SEOshop over voor een onbekend bedrag. De integratie is al achter de rug en de Nederlanders beginnen ook de verkoop van fysieke kassasystemen.

Retail

Kamp (EZ) sluit RetailDeals

Minister Kamp van Economische Zaken heeft afspraken gemaakt met 31 gemeenten over het aantrekkelijk houden van winkelstraten en de toekomst van de detailhandel. Consumenten kopen vaker online. Er is toenemende online concurrentie uit het buitenland.

E-commerce