Samsung Experience Store breidt uit naar Groningen en Zwolle
De Samsung Experience Store die in samenwerking met Media Markt vandaag officieel in Eindhoven is geopend, krijgt een vervolg in Groningen en Zwolle.
De Samsung Experience Store die in samenwerking met Media Markt vandaag officieel in Eindhoven is geopend, krijgt een vervolg in Groningen en Zwolle.
HalloBezorger gaat begin 2016 officieel van start met een groot netwerk van fietskoeriers, maar draait alvast proef op pakjesavond. Particulieren die ook hulpsint willen spelen, want ‘verstopte zakken’ willen bezorgen, kunnen daar een zakcentje mee verdienen.
De webwinkel voor wooninrichting Home24, uit de stal van Rocket Internet, heeft zijn concurrent Fashion for Home gekocht. Daarmee wil het een duidelijker positie innemen aan de bovenkant van de markt.
De vernieuwde website van het luxekledingmerk Oger laat klanten videobellen met hun persoonlijke adviseur of simpelweg WhatsApp’en onderweg of op de bank. Binnenkort gaat de winkel ook abonnementen verkopen aan vaste klanten.
Otravo neemt Schipholtickets.nl over van Schiphol Travel om zijn positie met nog een label op de consumentenmarkt te verstevigen.
Albert Heijn is een proef gestart met een nieuwe app: de AH-foodsie app. Die informeert klanten welke producten in de winkel een 35 procent kortingssticker hebben.
HelloFresh gaat dit jaar niet meer naar de beurs, omdat grootaandeelhouder Rocket Internet de markt te onrustig vindt. Dat melden althans bronnen rondom het bedrijf.
De baas van bol.com Plaza, Machiel Tiddens, verhuist naar zusterbedrijf Albert Heijn. Hij wordt daar senior director Online.
Kijken, kijken, online kopen. Een bekende frustratie voor winkeliers, maar andersom komt ook vaak voor: op internet oriënteren, maar in een lokale winkel kopen. Op dat koopgedrag mikt de Nederlandse startup Voradius. “Na twee investeringsrondes in twee jaar willen we eindelijk doorstoten”, aldus medeoprichter Martijn Jansen.
Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.
In deze publicatie neem ik vier specifieke uitdagingen voor retail apps onder de loep om engagement en conversie te verhogen, personalisatie toe te passen en een consistente klantervaring te realiseren.
Het Europese online discountwarenhuis Lesara is afgelopen jaar met 400 procent gegroeid qua klanten tot 750.000. De omzet groeide met een factor vijf tot zeker 30 miljoen euro.
Klanten die in de online of fysieke winkel iets bij Kijkshop bestellen kunnen het binnen twee uur thuisgeleverd krijgen. Het betreft geen proefje maar een service in alle grote steden van Nederland.
De Media Markt in Eindhoven moet een soort proeftuin voor de retailer worden. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.
“Omnichannel is vanuit een organisatie geredeneerd. Maar eigenlijk wil die klant bepalen. Het gaat om klantrelevantie”, vertelt Krista Dirksen van One Shoe. “Iedereen kent bijvoorbeeld Linda als een online magazine en wil daar vermaakt worden. Zodra ze een artikel lezen die aanslaat bij hun behoeftes, waarom is er dan geen verkooppunt?”