Albert Heijn opent volledige zelfscan supermarkt
Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.
Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.
Slechts anderhalf tot twee procent van alle boodschappen in ons land wordt online verkocht. Toch zijn we wereldwijd een van de snelst groeiende markten voor e-grocery. Mede dankzij forse investeringen in ophaalpunten en nieuwe bezorgformules. Wat betekent dit voor het Nederlandse speelveld?
Dankzij ICT-en algoritme-gedreven technologie wordt retail-logistiek steeds slimmer en efficiënter. Maar is die drang naar efficiëntie ook sociaal duurzaam? Hoe vinden we een balans tussen steeds verder geautomatiseerde processen en de factor mens?
Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.
DigitasLBi heeft een wereldwijd contract getekend met het Spaanse retailconcern Grupo Cortefiel. Van diens merken wordt eerst Springfield, ook in Nederland actief, in het nieuw gestoken. Daarna de rest.
De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.
Online warenhuis FonQ wil dé online speler worden voor wonen, koken en lifestyle. De afgelopen maanden heeft FonQ heftig geadverteerd op tv. “Dat kan niet alleen maar online zijn, dat moet je ook above the line zijn en tv is daar het middel voor”, vertelt directeur Patrick Kerssemakers.
Online meubelwinkel Home24 heeft zijn omzet in het afgelopen halfjaar met 98 procent zien toenemen tot 118 miljoen euro.
De BAS Group heeft vandaag het faillissement aangevraagd voor MyCom België. De vier winkels in België en de webwinkels zijn meteen gesloten. 21 medewerkers dreigen hun baan te verliezen.
Het lectoraat Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam heeft in samenwerking met een aantal partners onlangs een subsidie ontvangen voor onderzoek naar de collectieve marketing van winkelgebieden.
De online omzet van sportmerk Nike is afgelopen jaar met 46 procent gestegen, zegt de topman zonder nadere details daarbij te geven.
Steven Bakker, de oprichter van BAS Group, wil zijn bedrijf terugkopen van de huidige eigenaren. Dat schrijft FD vanochtend. BAS Group vroeg vrijdag uitstel van betaling aan voor al zijn dochters MyCom, Dixons en iCentre.
Startup Cirqle van Steven Lammertink tekent KLM en Pepe Jeans als nieuwe klanten. Opvallend genoeg is KLM de eerste Nederlandse klant van het bedrijf dat duizenden influencers en merken bij elkaar brengt.
Zalando krijgt een klantenbindingsprogramma onder de naam Z-Stars. Wanneer het loyaltyprogramma daadwerkelijk op de markt komt is niet bekend.
Marco Heestermans, ex-directeur retail van BAS Group, heeft forse kritiek op het beleid van de huidige interim-directie. Dat vertelde hij zondag aan De Telegraaf. Het aanvragen van de surseance van betaling had in zijn ogen zelfs voorkomen kunnen worden.