More stories

Apple Store Brussel ontworpen door Jonathan Ive

Topontwerper Jonathan Ive blijkt de hand te hebben gehad in het ontwerp van de Apple Store in Brussel, die zaterdag is geopend. CEO Tim Cook kwam er speciaal voor over.

Retail

Barcode moet op de schop

De barcode die al sinds 1974 bestaat gaat een nieuwe fase in. Consumenten en winkels willen meer informatie over producten. Daarom gaat de barcode op de schop.

E-commerce

Fashionchick: “Sneller groeien in het buitenland”

Shoppingportal Fashionchick maakt zich op voor een groeispurt in het buitenland, maar eerst ligt nog de focus op lopende zaken.

Retail

Proforto krijgt investering van half miljoen

De webwinkel voor bedrijfskleding Proforto krijgt een kapitaalinjectie van een half miljoen euro. Het geld wordt gebruikt voor Europese expansie. […]

Retail

Nieuwe investering waardeert HelloFresh op 2,6 miljard

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.

Retail

‘Mobiel gidsland’ Nederland laat nog veel kansen liggen

DigitasLBi deed wereldwijd onderzoek naar de wijze waarop consumenten hun mobiele telefoon gebruiken voor de interactie met retailers. Conclusie: ‘Mobiel gidsland’ Nederland ligt op vele gebieden nog flink achter op de echte vernieuwers. Er is dus veel ruimte voor verbetering.

Mobile

Coolblue: in 2018 naar een omzet van 1,5 miljard euro?

Coolblue zit bomvol dynamiek: Ingebruikname van een nieuw distributiecentrum voor grote artikelen in Tilburg, omzetgroeicijfers van al jarenlang ca. 45%een jaarlijkse aanname van 500 personeelsleden op een totaal bestand van 1250 medewerkers nu. Kortom: Booming e-commerce in het kwadraat.

Retail

Snoepfabriek Mondelez: ‘Naar een miljard omzet e-commerce’

De fabrikant van snoepmerken als LU, Milka en Cote d’Or denkt dat de consument komen jaren massaal online snoep en koekjes gaan kopen.

Retail

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

Patrick Coopmans over omnichannel vergelijken met Vergelijk.nl

Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”

Retail

Yippie trekt zes ton groeigeld aan

Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.

Retail

Internet blijft stuwende kracht achter fysieke winkels

Het aandeel van online in de totale retailomzet in de komende jaren blijft groeien, met percentages tussen 7 en 9 procent. Naar verwachting doet de sterkste groei zich voor in markten waar de ommezwaai naar online net is begonnen, zoals bij bouw- en supermarkten. Dit blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder 3.500 consumenten, dat vandaag verschijnt.

E-commerce

Persoonlijk advies belangrijker bij keuze smartphone en bundel

Advies neemt een steeds prominentere rol in het keuzeproces in voor smartphones en tablets en bundels. Vooral het advies van vrienden, kennissen of familie blijkt van belang, zegt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

E-commerce

Retailers maken online inhaalslag met betere logistiek

Bekende namen met een geschiedenis in traditionele retail boeken steeds vaker ook online succes. Het geheim? De distributie en fulfillment.

Fulfillment

De internationale expansie van Horloge-bandjes.nl

Niels Arts van Horloge-bandjes.nl vertelt hoe de site van een Nederlandse webwinkel uitgroeide tot een internationaal succes met orders uit 213 landen: “We beginnen een land door eerst een site op te zetten, soms vertaald met Google Translate. Wanneer we posities in Google beginnen te krijgen, starten we met het verbeteren van de conversie.”

Retail