Mindshare lanceert marketingboutique voor (r)etailers
Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.
Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.
In deze publicatie neem ik vier specifieke uitdagingen voor retail apps onder de loep om engagement en conversie te verhogen, personalisatie toe te passen en een consistente klantervaring te realiseren.
Het Europese online discountwarenhuis Lesara is afgelopen jaar met 400 procent gegroeid qua klanten tot 750.000. De omzet groeide met een factor vijf tot zeker 30 miljoen euro.
Klanten die in de online of fysieke winkel iets bij Kijkshop bestellen kunnen het binnen twee uur thuisgeleverd krijgen. Het betreft geen proefje maar een service in alle grote steden van Nederland.
De Media Markt in Eindhoven moet een soort proeftuin voor de retailer worden. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.
“Omnichannel is vanuit een organisatie geredeneerd. Maar eigenlijk wil die klant bepalen. Het gaat om klantrelevantie”, vertelt Krista Dirksen van One Shoe. “Iedereen kent bijvoorbeeld Linda als een online magazine en wil daar vermaakt worden. Zodra ze een artikel lezen die aanslaat bij hun behoeftes, waarom is er dan geen verkooppunt?”
V&D heeft zijn webshop vernieuwd en een nieuw order management-systeem in gebruik genomen.
Amazon heeft zijn eerste fysieke boekwinkel geopend in Seattle, waar zich ook het hoofdkantoor van de retailer bevindt.
Media Markt gaat klanten in de winkels helpen hun keukens in te richten en er met virtual reality brillen doorheen te lopen. Deze proef, voorlopig enkel in Duitsland, is onderdeel van de verzwaring van het digitaliseringsproces dat in het hele concern wordt doorgevoerd.
bol.com neemt vandaag zijn duizendste werknemer in dienst en verwachting binnen vijf jaar te groeien naar 1.600 à 1.800 man.
De marketingpraktijk bij veel webwinkels gaat drastisch veranderen als de shops geïntegreerd gaan sturen op pricing c.q. inkoop, marketing en promotie. Afdelingen wisselen te weinig informatie uit, meent Sander Roose van Omnia. Dat kost ondernemers geld.
Retailers en shoppers zitten niet altijd op dezelfde lijn. En dat geldt zeker voor in-store technologieën. Zo denken retailers dat shoppers vooral snel de voorraad willen kunnen checken (36 procent). Maar shoppers? Die willen liever een makkelijke checkout (49 procent).
Fysieke retailers met een digitale strategie beginnen daarvan te profiteren. De online omzet in het derde kwartaal steeg met 37 procent, aldus een onderzoek van e-commerceleverancier MarketLive.
Donna Darthuizen van Zalando legt uit waarom Zalando zich toelegt op mobiel: “We zien veel nieuwe kansen. Het mobiele verkeer is nu hoger dan het desktop verkeer bijvoorbeeld. Mobiel vergt wel een hele andere aanpak.”
123inkt.nl is winnaar geworden van de Webshop Award Nederland 2015 en Bever nam de Cross Channel Award 2015 in ontvangst, gisteren tijdens het ABN AMRO Retailer of the Year Gala in Santpoort.