More stories

De Bijenkorf vernieuwt Click & Collect

De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.

E-commerce

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

E-commerce

Omzet Outfittery: circa 20 miljoen euro in 2014

Online herenkledingwinkel Outfittery heeft in 2014 een omzet van tegen de twintig miljoen euro gehaald. Het bedrijf heeft honderdduizend klanten die gemiddeld tweehonderd euro netto besteden per order.

E-commerce

Retailer Walmart investeert tot 1,5 miljard in e-commerce

Het Amerikaanse Warenhuis Walmart heeft in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 18 procent meer omzet via het web gegenereerd. Komend jaar steekt Walmart dan ook 1,2 tot 1,5 miljard dollar extra in e-commerce.

E-commerce

Kijkshop bezorgt online orders binnen 2 uur

Klanten in Amsterdam en Utrecht die iets bij Kijkshop.nl kopen, kunnen dat binnen twee uur afgeleverd krijgen.

E-commerce

Moeder booking.com groeit 17 procent

The Priceline Group boekt toename in verkochte vliegtickets en verhuurde hotelkamers en auto’s van 17 procent in het laatste kwartaal van 2014. Recente overnames van onder meer OpenTable dragen bij aan de winst in de luwe reis- en verblijfperiodes.

Retail

Groeiend Bax-Shop wil reeks fysieke winkels openen

Muziekwinkel Bax-Shop groeide afgelopen jaar met 63 procent en wil naast zijn showroom in Goes meer fysieke winkels op centrale locaties in Nederland openen.

E-commerce

Intergamma ziet resultaten van cross channel strategie

Intergamma, moedermaatschappij van de formules Gamma en Karwei, denkt dat de cross channel strategie heeft bijgedragen aan de omzetstijging. De consumentenomzet ging in 2014 naar 1,6 miljard euro.

E-commerce

Ontwerper Jony Ive verantwoordelijk voor nieuwe inrichting Apple Stores

Topontwerper Jony Ive gaat zich bij Apple nu ook ontfermen over de inrichting van de Apple Stores. Dat vertelde hij zelf aan New Yorker magazine. Samen met retailbaas Angela Ahrendts werkt hij aan een nieuw interieur.

E-commerce

Zwitserse online meubelwinkel opent in Nederland

De Zwitserse meubelmerk Beliani opent in Nederland zijn vijfde Europese online filiaal.

E-commerce

Europa’s grootste kledingwinkels ondermaats ingericht

Zelfs Europa’s grootste kledingwinkels, waaronder Zalando en Asos, zijn niet goed ingericht. In een onderzoek van Forrester Research komt Wehkamp als beste naar voren, maar ook de Nederlanders kunnen veel beter.

Customer Experience

CBS: Webwinkels groeiden 10 procent in 2014

De jongste cijfers van het CBS laten zien dat de omzet van webwinkels in Nederland vorig jaar met 9,8 procent groeide. Dat is meer dan de twee jaar ervoor.

E-commerce

eRetail 2015: Nog meer zwaar weer op komst?

Na de problemen met Blokker en V&D is de vraag hoe je kunt overleven op de retailmarkt. Moet de knop nu echt om? Aan die vraag wordt op Emerce eRetail in ’t Spant in Bussum op 19 maart een debat gewijd. Op het podium delen een curator, business developer en zeer ervaren retailer hun ervaringen.

E-commerce

Na Blokker en V&D: Is er nog toekomst voor de winkelstraat?

Winkeliers hebben jarenlang hun kop in het zand gestoken. Met als gevolg dat al tientallen ketens failliet zijn gegaan of er slecht voor staan. Het veranderend (online) klantgedrag kan domweg niet meer worden genegeerd, vinden Cor Molenaar en ABN Amro. Beiden kwamen deze week met aanbevelingen.

E-commerce

Online brillenwinkel Mister Spex boekt eerste winst

De Europees werkende online brillenwinkel Mister Spex heeft 2014 afgesloten met een omzet van 65 miljoen euro en een nettowinst. De eerste.

E-commerce