Robert Bohemen wordt marketingdirecteur Blokker
De Bijenkorf verliest zijn marketingdirecteur, want Robert Bohemen wordt directeur formule & marketing bij Blokker.
De Bijenkorf verliest zijn marketingdirecteur, want Robert Bohemen wordt directeur formule & marketing bij Blokker.
Die logge zwarte beeldschermen van kassasystemen in winkels zien er even ingewikkeld uit als ze zijn. Althans, als je vanuit het perspectief van CashOrCard POS kijkt. “De kracht zit in het platform achter ons kassasysteem. Dit verbindt alle partijen die een verkoper nodig heeft via één app aan elkaar”, zegt John Staunton, CEO en een van de oprichters. Retailers runnen met behulp van één app hun hele winkel. Hoe succesvol is dat?
bol.com gaat naast digitale boeken nu ook software voor Windows en Mac verkopen als digitale downloads. Het Plaza-model wordt hier voorlopig niet op losgelaten.
Het oude Free Record Shop heeft de online verkoop van muziek, games en films hervat op het domein FRS.nl, nu eigendom van de keten Boekenvoordeel.
Het Engelse filiaal van Amazon gaat de nieuwe producten van startups die net een Kickstarter of Indiegogo hebben afgerond extra promoten richting december.
Fusiebedrijf Ahold Delhaize creëert vier nieuwe directiezetels, waarvan een specifiek voor E-commerce & Innovatie. Die functie komt in handen van Aholds huidige CCO Hanneke Faber.
Macintosh heeft zijn winkeldochter Kwantum verkocht aan investeerder Gilde. De netto verkoopopbrengst van 28 miljoen euro wordt door Macintosh gebruikt voor schuldaflossing. Er blijft een boekwinst van 1 miljoen euro over.
Retailers lopen voorop als het gaat om de implementatie van IoT-devices en -applicaties. Maar het gebruik van beacons verloopt nog steeds mondjesmaat: zo’n 17 tot 29 procent van de retailers wereldwijd heeft dergelijke technologie in zijn fysieke winkel geïnstalleerd.
De social commercesite Stylefruits, ook actief in Nederland, bedient tachtig procent van zijn miljoenenpubliek via het mobiele kanaal. Volgend jaar moet dat nog meer worden.
De Nederlandse consument shopt al makkelijk online, maar een onderzoek van ShoppingTomorrow laat zien dat dat nog eens verdubbelt tot 2020. Een derde van de consumenten verwacht zelfs minder de stadscentra te bezoeken tegen die tijd.
Microsoft heeft vandaag in Sydney een grote flagshipstore geopend die ongetwijfeld moet wedijveren met de Apple Stores.
Fysieke winkels die investeerden in het op- of uitbouwen van hun digitale kanaal beginnen daarvan te profiteren. De omzet van multichannel retailers groeide in september met 28 procent twee keer zo hard als die van pure internetverkopers.
De slechte marktomstandigheden op de pc- en tabletmarkt hebben gezorgd voor jaren aanhoudende miljoenenverliezen bij BAS Groep. Dat blijkt uit het faillissementsverslag, waarin Retailnews inzage heeft gekregen.
De Nederlandse consument geeft in december in de aanloop naar kerst voor 5,5 miljard euro uit bij webwinkels. De Belg 2,7 miljard, aldus gecalculeerde aannames van Adobe.
Kledingwinkel Suitableshop heeft zijn webwinkel onderhanden genomen om deze snelle en duidelijker te maken. De cut-off tijd gaat van einde middag, naar tegen tien uur ‘s avonds en personeel in de winkels gaat meer met iPads werken.