More stories

‘Retailers profiteren van omnichannelstrategie’

Fysieke retailers met een digitale strategie beginnen daarvan te profiteren. De online omzet in het derde kwartaal steeg met 37 procent, aldus een onderzoek van e-commerceleverancier MarketLive.

Retail

Zalando als mobile first company

Donna Darthuizen van Zalando legt uit waarom Zalando zich toelegt op mobiel: “We zien veel nieuwe kansen. Het mobiele verkeer is nu hoger dan het desktop verkeer bijvoorbeeld. Mobiel vergt wel een hele andere aanpak.”

Retail

Bever krijgt de Cross Channel Award 2015

123inkt.nl is winnaar geworden van de Webshop Award Nederland 2015 en Bever nam de Cross Channel Award 2015 in ontvangst, gisteren tijdens het ABN AMRO Retailer of the Year Gala in Santpoort.

E-commerce

SuitSupply breidt same day afhalen verder uit

Kledingwinkel SuitSupply, met een sterke online aanwezigheid, verdubbelt het aantal winkels waar klanten online bestelingen op dezelfde dag nog kunnen afhalen.

Logistics

MediaBunker: Google Analytics voor fysieke locaties met iBeacons

MediaBunker maakte voor eDay de Emerce app. “Overal hangen iBeacons. Wanneer je als gebruiker daar goedkeuring voor geeft, wordt je getracked. En kun je vervolgens op een dashboard zien hoeveel mensen bijvoorbeeld bij een sessie zitten”, vertelt Peter Heuvelman.

Analytics

SEOshop lanceert nieuw e-commerceplatform

SEOshop introduceert vandaag de nieuwe versie van zijn e-commerceplatform. “SEOshop 2 is eigenlijk een interne API die ook extern werkt en voor iedereen razendsnel is. We zetten een wereldstandaard”, aldus directeur Ruud Stelder.

Retail

Google helpt retailers met product hittemap

Google is een nieuwe dienst Shopping Insights gestart, die retailers moet helpen bij het inkoopbeleid. Het laat op basis van AdWords statistieken visueel op een kaart zien waar bepaalde producten veel besteld worden.

E-commerce

Kwartaalomzet Zooplus naar 187 miljoen

De omzet van de Europese online dierenwinkel Zooplus is in het afgelopen kwartaal met 28 procent gestegen tot 187 miljoen euro.

Retail

‘Nederlander niet geïnteresseerd in mobiele portemonnee’

Meer dan de helft van de Duitsers is geïnteresseerd in mobile wallets als Apple Pay, in Nederland ligt dat niet hoger dan dertig procent. Zeventig procent heeft er nadrukkelijk geen interesse in, zegt een nieuw onderzoek van Forrester Research.

E-commerce

Zalando: IT is onze cruciale differentiator

Zalando denkt dat IT op lange termijn het grootste onderscheidend vermogen biedt op concurrentie en is daarom bezig nog eens achthonderd extra’s IT’ers aan te nemen. Een verdubbeling.

E-commerce

Walmart trekt miljarden uit voor e-commerce

De grote Amerikaanse retailer Walmart heeft de afgelopen drie 2,7 miljard dollar geïnvesteerd in de verbetering van zijn e-commerce activiteiten. Dit jaar gaat het alleen al om 700 miljoen dollar.

E-commerce

ACM voorlopig akkoord met overname BAS Groep

Toezichthouder ACM is onder voorbehoud akkoord met de overname van onderdelen van BAS Groep door Relevant Holdings (Phone House).

E-commerce

Findur: de app die klanten naar fysieke winkels stuurt

Er is niets mis met fysiek winkelen, vinden Eindhovense studenten. Maar je kunt de consument wel via de smartphone sneller aan de juiste spijkerbroek of schoen helpen. Vanaf deze week is de winkelapp Findur voor iOS en Android verkrijgbaar.

E-commerce

fonQ brengt nieuw, eigen magazine uit

Online warenhuis fonQ gaat vier keer per jaar een nieuw magazine verspreiden onder zijn klanten om hen, net als in de e-mails, met een papieren uitgave inspiratie te bieden.

Online marketing

Simon Hansen CIO van Intergamma

Simon Hansen wordt met ingang van 1 december 2015 CIO (chief information officer) van Intergamma, het moederbedrijf van Kamma en Karwei.

E-commerce