More stories

Tweede flagshipstore Microsoft in Sydney

Microsoft heeft vandaag in Sydney een grote flagshipstore geopend die ongetwijfeld moet wedijveren met de Apple Stores.

Retail

Multichannel retailers groeien dubbel zo hard als pure players

Fysieke winkels die investeerden in het op- of uitbouwen van hun digitale kanaal beginnen daarvan te profiteren. De omzet van multichannel retailers groeide in september met 28 procent twee keer zo hard als die van pure internetverkopers.

Retail

Al jaren miljoenenverliezen bij BAS Groep

De slechte marktomstandigheden op de pc- en tabletmarkt hebben gezorgd voor jaren aanhoudende miljoenenverliezen bij BAS Groep. Dat blijkt uit het faillissementsverslag, waarin Retailnews inzage heeft gekregen.

E-commerce

Nederlands e-commerce in december: 5,5 miljard euro

De Nederlandse consument geeft in december in de aanloop naar kerst voor 5,5 miljard euro uit bij webwinkels. De Belg 2,7 miljard, aldus gecalculeerde aannames van Adobe.

E-commerce

Suitableshop vernieuwt webshop

Kledingwinkel Suitableshop heeft zijn webwinkel onderhanden genomen om deze snelle en duidelijker te maken. De cut-off tijd gaat van einde middag, naar tegen tien uur ‘s avonds en personeel in de winkels gaat meer met iPads werken.

Retail

Samsung Experience Store breidt uit naar Groningen en Zwolle

De Samsung Experience Store die in samenwerking met Media Markt vandaag officieel in Eindhoven is geopend, krijgt een vervolg in Groningen en Zwolle.

E-commerce

Nieuwe bezorgdienst zet hulpsinten op de fiets

HalloBezorger gaat begin 2016 officieel van start met een groot netwerk van fietskoeriers, maar draait alvast proef op pakjesavond. Particulieren die ook hulpsint willen spelen, want ‘verstopte zakken’ willen bezorgen, kunnen daar een zakcentje mee verdienen.

E-commerce

Home24 koopt luxere concurrent Fashion for Home

De webwinkel voor wooninrichting Home24, uit de stal van Rocket Internet, heeft zijn concurrent Fashion for Home gekocht. Daarmee wil het een duidelijker positie innemen aan de bovenkant van de markt.

E-commerce

Nieuwe shop Oger met chat en live videocalls

De vernieuwde website van het luxekledingmerk Oger laat klanten videobellen met hun persoonlijke adviseur of simpelweg WhatsApp’en onderweg of op de bank. Binnenkort gaat de winkel ook abonnementen verkopen aan vaste klanten.

Retail

Otravo koopt Schipholtickets.nl

Otravo neemt Schipholtickets.nl over van Schiphol Travel om zijn positie met nog een label op de consumentenmarkt te verstevigen.

Retail

Albert Heijn test foodsie app

Albert Heijn is een proef gestart met een nieuwe app: de AH-foodsie app. Die informeert klanten welke producten in de winkel een 35 procent kortingssticker hebben.

E-commerce

‘HelloFresh stelt beursgang uit’

HelloFresh gaat dit jaar niet meer naar de beurs, omdat grootaandeelhouder Rocket Internet de markt te onrustig vindt. Dat melden althans bronnen rondom het bedrijf.

Retail

Baas bol.com Plaza naar Albert Heijn

De baas van bol.com Plaza, Machiel Tiddens, verhuist naar zusterbedrijf Albert Heijn. Hij wordt daar senior director Online.

Retail

‘Weinig retailers zijn écht omnichannel’

Kijken, kijken, online kopen. Een bekende frustratie voor winkeliers, maar andersom komt ook vaak voor: op internet oriënteren, maar in een lokale winkel kopen. Op dat koopgedrag mikt de Nederlandse startup Voradius. “Na twee investeringsrondes in twee jaar willen we eindelijk doorstoten”, aldus medeoprichter Martijn Jansen.

Retail

Mindshare lanceert marketingboutique voor (r)etailers

Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.

Retail