Marc Koster weg bij Beate Uhse
Marc Koster verlaat per 1 januari aanstaande Europa’s grootste erotiekconcern Beate Uhse.
Marc Koster verlaat per 1 januari aanstaande Europa’s grootste erotiekconcern Beate Uhse.
De Europese online meubelwinkel nadert de miljoen actieve klanten. Zij realiseerden over de eerste negen maanden van 2015 een omzet van 172 miljoen euro, een plus van 63 procent.
Pieter Haas wordt per 1 januari de voorzitter van Raad van Bestuur van Media-Saturn. Hij bekleedde al enige tijd de vice-positie en wordt aanstonds gepromoveerd.
Media Markt Nederland gaat zijn muziekdienst Juke in 2016 nieuw leven inblazen en met een niet nader genoemde partner ook lokaliseren. Dat vertelt directeur Barry van Ruiven in een gesprek met Emerce. De dienst moet samen met iBOOD en Redcoon een van de pijlers worden onder het onlinebeleid van de retailer.
De Britse retailer John Lewis investeert komende drie jaar een half miljard pond extra in de fundamenten van zijn webwinkel.
Jumbo Supermarkten gaat vanaf volgende maand online bestellingen thuisbezorgen bij zijn klanten.
De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.
Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?
Vier jaar geleden was de Amerikaanse online modewinkel Gilt Groupe nog een ‘unicorn’, meer dan een miljard waard. Het ziet ernaar uit dat de shop binnenkort voor een kwart van die waardering van de hand gaat.
Elektronicaketens MediaMarkt en Saturn groeiden in 2015 qua omzet met twintig procent tot 1,8 miljard euro, of acht procent van de totale omzet.
De trend naar meer onlineverkoop van schoenen zal voorlopig aanhouden. De verwachting is dat het online aandeel in Nederland de komende tien jaar verdubbelt tot 40 procent. Dat zegt het ING Economisch Bureau in zijn Vooruitzicht Detailhandel.
Technologische innovatie kan een onderscheidende factor zijn in non food retail. Dankzij Internet of Things kan de gehele (aanvoer)keten in non-food op ieder moment in beeld worden gebracht voor een efficiënte aansturing. Daarnaast stelt Big Data retailers in staat steeds betere voorspellingen te doen van de vraag in de markt. Dat schrijft ING in een nieuwe studie.
Op internet reserveren en passen en afhalen in de winkel, dat is wat de nieuwe logistieke optie click & collect voor klanten van Omoda inhoudt.
Electronicaretailer Paradigit uit Eindhoven ziet toch weer toekomst in winkels. Nadat in juli tien van de 22 winkels werden gesloten, en 32 werknemers op straat kwamen te staan, wil het bedrijf in 20 tot 35 V&D’s een shop-in-shop openen. De eerste in Den Bosch is al in gebruik genomen.
Het grootste deel van de omzetgroei realiseerde IKEA met zijn bestaande winkels. Online leverde ondanks een verkooptotaal van een miljard euro maar een kleine bijdrage aan die groei.