Nestlé vergroot e-commercebereik met Amazon
Nestlé gaat een van zijn duurdere chocolademerken verkopen via Amazon. Daarmee vergroot het zijn bereik in een klap naar Duitsland, Engeland, Amerika en China.
Nestlé gaat een van zijn duurdere chocolademerken verkopen via Amazon. Daarmee vergroot het zijn bereik in een klap naar Duitsland, Engeland, Amerika en China.
BAS Group, het moederbedrijf van de winkelketens Dixons, MyCom en iCentre, start door met aanzienlijk minder winkels. Het aantal Dixons-vestigingen gaat van 88 naar 33 winkels en MyCom houdt 22 van de 41 vestigingen over. Alleen iCentre ontspringt de dans.
Pinterest groeit fors in Nederland. En met die groei nemen ook de ecommerce kansen toe. Meer en meer wordt het platform ingezet tijdens aankoopbeslissingen. Het favoriete device daarbij? Uiteraard de mobiel.
De VVV brengt op 19 oktober de VVV Giftcard, een nieuwe cadeaukaart, uit die is te besteden bij webwinkels. Op de dag van lancering doen direct al 130 webwinkels en hun psp’s mee.
Kledingmerk Gaastra zet een nieuwe stap in digitale domein en professionaliseert zijn website.
Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.
Blokker Holding doet de eerste ervaringen op met dynamic pricing. Dat zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van Twinkle.
Kledingmerk Björn Borg gaat tegen rond kerstmis online bestellingen binnen een uur aan huis afleveren bij de klant.
De curator heeft de surseance van betaling van de winkeldochters van BAS Group omgezet in een faillissement om te voorkomen dat de schulden verder oplopen. De winkels van Centre, MyCom en Dixons blijven open.
Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.
Slechts anderhalf tot twee procent van alle boodschappen in ons land wordt online verkocht. Toch zijn we wereldwijd een van de snelst groeiende markten voor e-grocery. Mede dankzij forse investeringen in ophaalpunten en nieuwe bezorgformules. Wat betekent dit voor het Nederlandse speelveld?
Dankzij ICT-en algoritme-gedreven technologie wordt retail-logistiek steeds slimmer en efficiënter. Maar is die drang naar efficiëntie ook sociaal duurzaam? Hoe vinden we een balans tussen steeds verder geautomatiseerde processen en de factor mens?
Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.
DigitasLBi heeft een wereldwijd contract getekend met het Spaanse retailconcern Grupo Cortefiel. Van diens merken wordt eerst Springfield, ook in Nederland actief, in het nieuw gestoken. Daarna de rest.
De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.