More stories

Zalando: IT is onze cruciale differentiator

Zalando denkt dat IT op lange termijn het grootste onderscheidend vermogen biedt op concurrentie en is daarom bezig nog eens achthonderd extra’s IT’ers aan te nemen. Een verdubbeling.

E-commerce

Walmart trekt miljarden uit voor e-commerce

De grote Amerikaanse retailer Walmart heeft de afgelopen drie 2,7 miljard dollar geïnvesteerd in de verbetering van zijn e-commerce activiteiten. Dit jaar gaat het alleen al om 700 miljoen dollar.

E-commerce

ACM voorlopig akkoord met overname BAS Groep

Toezichthouder ACM is onder voorbehoud akkoord met de overname van onderdelen van BAS Groep door Relevant Holdings (Phone House).

E-commerce

Findur: de app die klanten naar fysieke winkels stuurt

Er is niets mis met fysiek winkelen, vinden Eindhovense studenten. Maar je kunt de consument wel via de smartphone sneller aan de juiste spijkerbroek of schoen helpen. Vanaf deze week is de winkelapp Findur voor iOS en Android verkrijgbaar.

E-commerce

fonQ brengt nieuw, eigen magazine uit

Online warenhuis fonQ gaat vier keer per jaar een nieuw magazine verspreiden onder zijn klanten om hen, net als in de e-mails, met een papieren uitgave inspiratie te bieden.

Online marketing

Simon Hansen CIO van Intergamma

Simon Hansen wordt met ingang van 1 december 2015 CIO (chief information officer) van Intergamma, het moederbedrijf van Kamma en Karwei.

E-commerce

IKEA: In vijf jaar naar 5 miljard online omzet

Woonwinkel IKEA verkoopt dit jaar voor ruim een miljard euro aan spullen via internet. Dat aantal moet komende vijf jaar uitgroeien tot vijf miljard euro.

Retail

Wanneer is er sprake van ‘kennelijke vergissing’ in een webwinkel?

Het overkomt de grote en de minder grote webwinkels. Een fout in de prijs van een artikel. In plaats van 1000 euro wordt bijvoorbeeld een prijs van 100 euro vermeld. Tegenwoordig wordt zo’n fout door oplettende consumenten gelijk op fora zoals Tweakers en Pepper gedeeld. Voordat je dan zelf door hebt dat er een fout is gemaakt, is het product al 500 keer besteld. Als webwinkel zit je dan in een lastig parket. Er staat een verkeerde prijs onder het product waardoor je wellicht verlies lijdt en het product is veelvuldig besteld. Ben je als webwinkel dan verplicht om het product te leveren?

Legal

Sony stopt online verkoop in Europa

Sony sluit stopt zijn e-commerceactiviteiten in Europa, ook in Nederland, en gaat consumenten vanaf zijn landensites doorverwijzen naar webwinkels die Sony-spullen verkopen.

Retail

Winkelier heeft steeds meer mogelijkheden voor locatiegebaseerde marketing

Met het najaar en de winter in aantocht, breekt ook de periode van winkelen voor de feestdagen aan. Groot verschil met vorig seizoen – internationaal gezien – is de verdere doorbraak van location based marketing. Technieken die op basis van de mobiele locatie winkelend publiek bijvoorbeeld met kortingsacties kunnen verleiden tot een aankoop.

Voradius met nieuwe ‘offline’ boekenzoeker

De productzoekmachine voor fysieke winkels Voradius lanceert Scout, een dienst waarmee comsumenten een zoekopdracht – in eerste instantie voor boeken – kunnen uitzetten bij bijna duizend aangesloten winkeliers.

E-commerce

Merken en retailers vinden Snapchat: de experimenten en ontwikkelingen

Merken en retailers ontdekken Snapchat als kanaal voor communicatie en reclame. Dit zijn de belangrijke experimenten en ontwikkelingen.

Retail

Half miljoen euro groeigeld voor House of Einstein

Herenkledingverkoper House of Einstein heeft een investering van 500.000 euro opgehaald om het bedrijf gereed te maken om op te schalen.

Retail

Relevant (Phone House) neemt winkels BAS Groep over

Relevant Holdings (Phone House) is de nieuwe eigenaar van de winkelketen van BAS Group geworden. En zoals eerder gemeld blijft ongeveer de helft van de winkels over: 24 iCentre winkels, dertig Dixons vestigingen en 22 Mycom winkels, waaronder negen van franchisenemers.

E-commerce

Supermarkten drijven internationale e-commercegroei

De internationale opkomst van supermarkten als e-commercepartijen draagt zichtbaar bij aan de groei van de handel op internet. Een kwart van de nieuwe productcategorieën zijn typische supermarktcategorieën.

E-commerce