More stories

Nieuwe investering waardeert HelloFresh op 2,6 miljard

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.

Retail

‘Mobiel gidsland’ Nederland laat nog veel kansen liggen

DigitasLBi deed wereldwijd onderzoek naar de wijze waarop consumenten hun mobiele telefoon gebruiken voor de interactie met retailers. Conclusie: ‘Mobiel gidsland’ Nederland ligt op vele gebieden nog flink achter op de echte vernieuwers. Er is dus veel ruimte voor verbetering.

Mobile

Coolblue: in 2018 naar een omzet van 1,5 miljard euro?

Coolblue zit bomvol dynamiek: Ingebruikname van een nieuw distributiecentrum voor grote artikelen in Tilburg, omzetgroeicijfers van al jarenlang ca. 45%een jaarlijkse aanname van 500 personeelsleden op een totaal bestand van 1250 medewerkers nu. Kortom: Booming e-commerce in het kwadraat.

Retail

Snoepfabriek Mondelez: ‘Naar een miljard omzet e-commerce’

De fabrikant van snoepmerken als LU, Milka en Cote d’Or denkt dat de consument komen jaren massaal online snoep en koekjes gaan kopen.

Retail

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

Patrick Coopmans over omnichannel vergelijken met Vergelijk.nl

Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”

Retail

Yippie trekt zes ton groeigeld aan

Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.

Retail

Internet blijft stuwende kracht achter fysieke winkels

Het aandeel van online in de totale retailomzet in de komende jaren blijft groeien, met percentages tussen 7 en 9 procent. Naar verwachting doet de sterkste groei zich voor in markten waar de ommezwaai naar online net is begonnen, zoals bij bouw- en supermarkten. Dit blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder 3.500 consumenten, dat vandaag verschijnt.

E-commerce

Persoonlijk advies belangrijker bij keuze smartphone en bundel

Advies neemt een steeds prominentere rol in het keuzeproces in voor smartphones en tablets en bundels. Vooral het advies van vrienden, kennissen of familie blijkt van belang, zegt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

E-commerce

Retailers maken online inhaalslag met betere logistiek

Bekende namen met een geschiedenis in traditionele retail boeken steeds vaker ook online succes. Het geheim? De distributie en fulfillment.

Fulfillment

De internationale expansie van Horloge-bandjes.nl

Niels Arts van Horloge-bandjes.nl vertelt hoe de site van een Nederlandse webwinkel uitgroeide tot een internationaal succes met orders uit 213 landen: “We beginnen een land door eerst een site op te zetten, soms vertaald met Google Translate. Wanneer we posities in Google beginnen te krijgen, starten we met het verbeteren van de conversie.”

Retail

ING: Adoptievermogen detailhandel blijft problematisch

De detailhandel groeit dit jaar met 1,5 procent, maar niet iedereen profiteert. Sommige winkeliers zien hun markt vergroten, terwijl anderen kampen met krimp. Om op termijn echter optimaal te kunnen profiteren van economisch herstel zijn aanpassingen nodig, zegt ING in een marktverkenning.

E-commerce

Macy’s wil winkels sluiten en e-commerce versterken

Macy’s, het grootste warenhuis van de VS, overweegt veertig fysieke vestigingen te sluiten ten faveure van e-commerce. Dat is minder dramatisch dan het lijkt: die vestigingen vertegenwoordigen maar 1 procent van de totale omzet.

Retail

Grote investering voor online discounter Lesara

Lesara heeft een nieuwe kapitaalinjectie gekregen, van vijftien miljoen euro, om harder te groeien in Europa.

Retail

Niet investeren in vernieuwing? Retailers weten gelukkig wel beter

Retailers kunnen beter niet investeren in retail-innovaties, want consumenten zitten hier niet op te wachten. Dat is globaal de strekking van het artikel dat onlangs op Emerce verscheen. Als onderbouwing wordt verwezen naar een onderzoek van First Insight. Aan de resultaten van dit onderzoek wordt vervolgens de conclusie verbonden dat dit ‘een deceptie is voor retailvernieuwers’. Als groot voorstander van vernieuwing en optimist als het gaat om de kansen die technologie de retailsector te bieden heeft, roept dit direct een aantal vragen bij mij op. Ik volg de ontwikkelingen in de marketing- en retailsector al heel wat jaren en ben er stellig van overtuigd dat retailers die niet investeren in vernieuwing, hun bestaansrecht op termijn verliezen.

Retail