More stories

Merken en retailers vinden Snapchat: de experimenten en ontwikkelingen

Merken en retailers ontdekken Snapchat als kanaal voor communicatie en reclame. Dit zijn de belangrijke experimenten en ontwikkelingen.

Retail

Half miljoen euro groeigeld voor House of Einstein

Herenkledingverkoper House of Einstein heeft een investering van 500.000 euro opgehaald om het bedrijf gereed te maken om op te schalen.

Retail

Relevant (Phone House) neemt winkels BAS Groep over

Relevant Holdings (Phone House) is de nieuwe eigenaar van de winkelketen van BAS Group geworden. En zoals eerder gemeld blijft ongeveer de helft van de winkels over: 24 iCentre winkels, dertig Dixons vestigingen en 22 Mycom winkels, waaronder negen van franchisenemers.

E-commerce

Supermarkten drijven internationale e-commercegroei

De internationale opkomst van supermarkten als e-commercepartijen draagt zichtbaar bij aan de groei van de handel op internet. Een kwart van de nieuwe productcategorieën zijn typische supermarktcategorieën.

E-commerce

Nestlé vergroot e-commercebereik met Amazon

Nestlé gaat een van zijn duurdere chocolademerken verkopen via Amazon. Daarmee vergroot het zijn bereik in een klap naar Duitsland, Engeland, Amerika en China.

E-commerce

BAS Group start door met aanzienlijk minder winkels

BAS Group, het moederbedrijf van de winkelketens Dixons, MyCom en iCentre, start door met aanzienlijk minder winkels. Het aantal Dixons-vestigingen gaat van 88 naar 33 winkels en MyCom houdt 22 van de 41 vestigingen over. Alleen iCentre ontspringt de dans.

E-commerce

Onderzoek: Pinterest is ideale winkelhulpje

Pinterest groeit fors in Nederland. En met die groei nemen ook de ecommerce kansen toe. Meer en meer wordt het platform ingezet tijdens aankoopbeslissingen. Het favoriete device daarbij? Uiteraard de mobiel.

Social

VVV lanceert nationale giftcard e-commerce

De VVV brengt op 19 oktober de VVV Giftcard, een nieuwe cadeaukaart, uit die is te besteden bij webwinkels. Op de dag van lancering doen direct al 130 webwinkels en hun psp’s mee.

Retail

Gaastra lanceert vernieuwde website

Kledingmerk Gaastra zet een nieuwe stap in digitale domein en professionaliseert zijn website.

Retail

Maplin: YouTube als nieuw verkoopkanaal

Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.

Contentmarketing

Blokker gaat experimenteren met dynamische prijzen

Blokker Holding doet de eerste ervaringen op met dynamic pricing. Dat zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van Twinkle.

Retail

Björn Borg levert online orders binnen een uur

Kledingmerk Björn Borg gaat tegen rond kerstmis online bestellingen binnen een uur aan huis afleveren bij de klant.

Retail

Winkels BAS Group failliet, maar blijven open

De curator heeft de surseance van betaling van de winkeldochters van BAS Group omgezet in een faillissement om te voorkomen dat de schulden verder oplopen. De winkels van Centre, MyCom en Dixons blijven open.

Retail

Albert Heijn opent volledige zelfscan supermarkt

Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.

E-commerce

Hot: wie gaat de online bezorgoorlog winnen?

Slechts anderhalf tot twee procent van alle boodschappen in ons land wordt online verkocht. Toch zijn we wereldwijd een van de snelst groeiende markten voor e-grocery. Mede dankzij forse investeringen in ophaalpunten en nieuwe bezorgformules. Wat betekent dit voor het Nederlandse speelveld?

E-commerce