Nieuwe investering waardeert HelloFresh op 2,6 miljard
Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.
Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.
DigitasLBi deed wereldwijd onderzoek naar de wijze waarop consumenten hun mobiele telefoon gebruiken voor de interactie met retailers. Conclusie: ‘Mobiel gidsland’ Nederland ligt op vele gebieden nog flink achter op de echte vernieuwers. Er is dus veel ruimte voor verbetering.
Coolblue zit bomvol dynamiek: Ingebruikname van een nieuw distributiecentrum voor grote artikelen in Tilburg, omzetgroeicijfers van al jarenlang ca. 45%een jaarlijkse aanname van 500 personeelsleden op een totaal bestand van 1250 medewerkers nu. Kortom: Booming e-commerce in het kwadraat.
De fabrikant van snoepmerken als LU, Milka en Cote d’Or denkt dat de consument komen jaren massaal online snoep en koekjes gaan kopen.
Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.
Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”
Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.
Het aandeel van online in de totale retailomzet in de komende jaren blijft groeien, met percentages tussen 7 en 9 procent. Naar verwachting doet de sterkste groei zich voor in markten waar de ommezwaai naar online net is begonnen, zoals bij bouw- en supermarkten. Dit blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder 3.500 consumenten, dat vandaag verschijnt.
Advies neemt een steeds prominentere rol in het keuzeproces in voor smartphones en tablets en bundels. Vooral het advies van vrienden, kennissen of familie blijkt van belang, zegt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.
Bekende namen met een geschiedenis in traditionele retail boeken steeds vaker ook online succes. Het geheim? De distributie en fulfillment.
Niels Arts van Horloge-bandjes.nl vertelt hoe de site van een Nederlandse webwinkel uitgroeide tot een internationaal succes met orders uit 213 landen: “We beginnen een land door eerst een site op te zetten, soms vertaald met Google Translate. Wanneer we posities in Google beginnen te krijgen, starten we met het verbeteren van de conversie.”
De detailhandel groeit dit jaar met 1,5 procent, maar niet iedereen profiteert. Sommige winkeliers zien hun markt vergroten, terwijl anderen kampen met krimp. Om op termijn echter optimaal te kunnen profiteren van economisch herstel zijn aanpassingen nodig, zegt ING in een marktverkenning.
Macy’s, het grootste warenhuis van de VS, overweegt veertig fysieke vestigingen te sluiten ten faveure van e-commerce. Dat is minder dramatisch dan het lijkt: die vestigingen vertegenwoordigen maar 1 procent van de totale omzet.
Lesara heeft een nieuwe kapitaalinjectie gekregen, van vijftien miljoen euro, om harder te groeien in Europa.
Retailers kunnen beter niet investeren in retail-innovaties, want consumenten zitten hier niet op te wachten. Dat is globaal de strekking van het artikel dat onlangs op Emerce verscheen. Als onderbouwing wordt verwezen naar een onderzoek van First Insight. Aan de resultaten van dit onderzoek wordt vervolgens de conclusie verbonden dat dit ‘een deceptie is voor retailvernieuwers’. Als groot voorstander van vernieuwing en optimist als het gaat om de kansen die technologie de retailsector te bieden heeft, roept dit direct een aantal vragen bij mij op. Ik volg de ontwikkelingen in de marketing- en retailsector al heel wat jaren en ben er stellig van overtuigd dat retailers die niet investeren in vernieuwing, hun bestaansrecht op termijn verliezen.