More stories

Amerikaan loopt niet warm voor Apple Watch

Tachtig procent van de Amerikanen met een iPhone koopt waarschijnlijk geen Watch, zo blijkt uit een peiling. Het grote publiek loopt nog niet warm voor de internethorloges van Apple.

E-commerce

Twee miljoen verkopers op Amazon

Twee miljoen ondernemers gebruiken Amazon om hun handelswaar te slijten. Hij volume is goed voor 40 procent van alle op Amazon verkochte items.

E-commerce

Zo profiteert een webwinkelier van een pop-up store

Opvallend genoeg associëren we een tijdelijke winkel met twee uitersten: de creatieven die te klein zijn om een permanente winkel te openen en de grote merken die bij wijze van marketingstunt opduiken in de winkelstraat. Maar ook voor de pure onlinespeler biedt een pop-up store kansen. De mogelijkheden en lessen op een rij.

Customer Experience

Samsung sluit flagstore in Londen

Samsung sluit zijn flagstore in een van de grootste winkelcentra van Europa, de Samsung Experience Store in Westfield Stratford City, aan de rand van Londen.

E-commerce

Het Jaar van Retail

Laten we eerlijk zijn, 2014 was eerder niet het jaar van retail. Sinds het begin van de economische crisis in 2008 zijn volgens marktonderzoeker Q&A 22.000 winkels uit het straatbeeld verdwenen en het merendeel onvrijwillig.

E-commerce

Weer grote kapitaalinjectie voor India’s Flipkart

Het wordt ook wel de ‘Amazon van India’ genoemd, Flipkart. Grote investeerders steken nog eens 700 miljoen dollar in het bedrijf om die grote belofte waar te maken.

E-commerce

Milo Networks: Shazam voor retailers

Startup Milo Networks opent een nieuw kanaal voor retailers door het uitzenden van niet hoorbaar geluid dat door een app wordt opgevangen. “Het werkt zoals Shazam. Het audiosignaal wordt gemixt met het bestaande radiosignaal in de winkel. Heeft een klant onze app geopend, dan wordt dat signaal herkend”, legt co-founder Pirmin Rehm uit.

E-commerce

Groen licht voor vorming Global Fashion Group

Fiscale en mededingingsautoriteiten op drie continenten hebben toestemming gegeven voor het samenvoegen van de niet-Europese zusjes van Zalando.

E-commerce

HEMA: ‘Veel klanten verwachten ons niet online’

Winkelmedewerkers met tablets en de online verkoop van niet-eigen producten zijn twee zichtbare veranderingen in de digitale activiteiten van winkelketen HEMA. Achter de schermen gebeurt er volgens Boudewijn van Nieuwenhuijzen (38), Head of E-commerce, echter nog veel meer.

E-commerce

Nieuwe investering verdubbelt waarde Home24

Aandeelhouders waarderen de online meubelwinkel in de meest recente financieringsronde op 815 miljoen euro. Dat is bijna het dubbele van een paar maanden geleden.

E-commerce

Column: Webwinkeliers hoeven niet bang te zijn voor Amazon

Sidder en beef: na een geruchtenstroom van zo’n drie jaar is Amazon.nl sinds kort een feit. En dus zouden onze webshops zich zorgen moeten maken over hun toekomst. ’s Werelds grootste webwinkel zou – zo is de gedachte – in no time het Nederlandse e-commercelandschap domineren.

E-commerce

Snow & Rock en Hunkemöller naar Emerce eRetail

De eerste sprekers voor Emerce eRetail, op 19 maart in ’t Spant in Bussum, zijn bekend. Multichannel Director David Kohn van Snow & Rock legt dan uit hoe de grootste Britse retailer op het gebied van wintersportkleding- en materialen te werk gaat. En Fergus Roche van het Britse digital retail agentschap JOYLAB legt hoe je je eigen innovatielab opzet.

E-commerce

Manutan opent marktplaats voor bedrijfsbenodigdheden

Manutan opent komend voorjaar een marktplaats waarop naburige bedrijven bedrijfsbenodigdheden kunnen huren, verhuren en uitlenen. De dienst wordt vanaf januari actief gepromoot in vier regio’s. “We kunnen ondernemers veel tijd besparen”, aldus innovatiemanager Olle Peters.

E-commerce

Vodafone test iBeacons in de winkels

Vodafone is de eerste telecomretailer die in de winkels gaat ‘voelen’ of er klanten binnenkomen die extra informatie gepusht willen krijgen naar hun mobiel.

Customer Experience

FAME sluit tijdelijke filialen

CD- en dvd-verkoper FAME stopt met zijn tijdelijke winkels. De filialen in Tiel, Spijkenisse en Uden worden vanaf januari gesloten. ‘Een bedrijf draaiend houden op enkel schijfjes is niet meer mogelijk’, aldus FAME-mede-eigenaar Arthur ter Braak.

E-commerce