More stories

The Kase: mass customization via omnichannel

The Kase uit Frankrijk is een startup dat in rap tempo winkels over de hele wereld opzet, ondersteund met een sterke omnichannel strategie. “Onze oprichters zijn echte e-commerce mensen. We hadden snel door dat multichannel belangrijk is: de meeste handel gebeurt nog steeds offline”, vertelt Katja Felke van The Kase.

E-commerce

E-mail grootste impact op Black Friday en Cyber Monday

Amerikaanse retailers kunnen uitermate tevreden terugkijken op Black Friday en Cyber Monday, dat becijferde de Amerikaanse e-commerce specialist Custora. Op Black Friday werd er maar liefst twintig procent meer uitgegeven dan in 2013. Op Cyber Monday was dat vijftien procent meer. Daarmee gaat Cyber Monday de boeken in als de meest succesvolle dag ooit in de historie van e-commerce. Tegelijkertijd waren er twee duidelijke trends. De impact van m-commerce wordt groter en groter terwijl e-mailmarketing verreweg de meeste transacties genereerde.

E-commerce

Samenwerking Webshop Trustmark en Trustpilot

Stichting Webshop Trustmark en Trustpilot gaan voor Nederland en België een samenwerking aan. Gebruikers van het Webshop Trustmark kunnen hierdoor ook beoordelingen van klanten in hun shop tonen.

E-commerce

eBay test toverspiegels bij Rebecca Minkoff

eBay heeft magische spiegels geïnstalleerd in winkels van Rebecca Minkoff in New York en San Francisco. Die tonen de laatste kledingstukken en suggereren ook uiteenlopende combinaties. Is de keuze gemaakt, dan wordt de kleding naar het pashokje gebracht.

Customer Experience

Black Friday rustiger door onlineverkoop

Black Friday, de dag na Thanksgiving Day waarop Amerikanen massaal inkopen doen voor het kerstseizoen, is dit jaar rustiger verlopen. Vermoedelijk omdat steeds meer mensen online bestellen.

E-commerce

Black Friday steeds meer online (infographic)

Het beloven weer enorme klappers te worden: Black Friday en CyberMonday, de Amerikaanse koopjesdagen die elk jaar weer zorgen voor online recordverkopen. Even wat cijfers: in 2012 trokken 141 miljoen Amerikanen naar de winkel, die gemiddeld 413 dollar per persoon uitgaven. Hoewel Black Friday vooral het feest is van de fysieke retail, neemt online het gaandeweg over. Dat begon met Cyber Monday (komende maandag), maar Black Friday gaat ook steeds meer online.

E-commerce

Videotheek Wuaki (Rakuten) naar Duitsland

Wuaki is sinds een paar dagen actief in Duitsland nu daarmee bereikt het bedrijf nu de grootste online populaties van Europa.

E-commerce

Europese e-commerce feestmaand naar 35 miljard euro

Webwinkels in Europa zetten in de feestmaanden november en december voor 35 miljoen euro aan handel om, 23 procent van de totale retailomzet in die periode.

E-commerce

Happy sales: tien online marketing tips voor de feestdagen

Het zijn de hoogtijdagen voor online marketeers; feestdagen in december. Hoe gaan we er met z’n allen voor zorgen dat consumenten nóg meer producten gaan kopen. Of nog beter uiteraard, nog meer producten van ons! Kortingen, give-aways, ‘persoonlijke’ aanbevelingen en remarketing banners vliegen ons om de oren. Wehkamp en Bol.com geven nu al kortingen tot 60% in november! Is dit de juiste manier?

E-commerce

Webwinkels worden concurrent online mediabedrijven

Grote webwinkels beginnen een nieuwe inkomstenbron te zien: reclame van derde partijen op hun sites. Otto, MediaMarkt, Saturn en Ahold behoren tot de partijen die de eerste stappen op dit terrein zetten.

E-commerce

Google: Mobiel productzoeken groeit factor 3,5

De consument is sinds vorig jaar 3,5 keer meer gaan zoeken naar producten, prijzen en specificaties met zijn telefoon.

E-commerce

Gap opent brand store op Zalando

Gap sluit een pan-Europese overeenkomst met Zalando. Het Amerikaanse modemerk krijgt een eigen brand store in de filialen op Zalando. Door zijn internationale bereik te vergroten wil Gap minder afhankelijk worden van de activiteiten op de thuismarkt.

E-commerce

Ook supermarkten moeten vechten om klanten

Albert Heijn verlaagt zijn prijzen om het gevecht met Jumbo, Plus, Lidl en Aldi aan te gaan. Vernieuwing in het assortiment en nieuwe innovaties horen ook bij dit gevecht. Wie gaat het gevecht winnen?

E-commerce

Square begint internationale uitrol

Het Amerikaanse mobiele betaalsysteem Square begint de internationale uitrol van zijn kassasysteem. Daarbij gaat het enkel om de app, niet om de hardware om bank- en kredietkaarten te kunnen uitlezen.

E-commerce

Miljoenen euro’s extra marketingbudget Bol.com

Bol.com voert zijn marketinguitgaven komend jaar met miljoenen euro’s extra op. De mediabestedingen moeten ervoor zorgen dat klanten in meer productcategorieën gaan winkelen.

Marketing