More stories

De potentie van klantendata (infographic)

Retailers doen nog te weinig met klantendata. Terwijl dat volgens de studie ‘Engaging Customers Across the Lifecycle Journey: How Clienteling Helps Enhance Customer Relationships’ wel hun grootste wens is. 32 procent van de ondervraagden erkent dat ze niet in staat zijn om klantendata op een goede manier in te zetten. Deze en andere uitkomsten van het onderzoek in een infographic van Yes Lifecycle Marketing en Retail TouchPoints.

Analytics

Noor de Bruijn weg bij MS Mode

De directeur Marketing & E-commerce verlaat eind deze maand damesmodewinkel MS Mode.

Retail

Wéér nieuw restaurantconcept van Rocket Internet

Rocket Internet lanceert weer een nieuw internetbedrijf in het restaurantwezen. Caterwings levert eten in het b2b-domein voor speciale gelegenheden, van kleine partijtjes tot een paar honderd gasten.

Retail

Ook Intel stort zich op RFID

Intel stort zich nu ook op RFID oplossingen voor retailers en introduceert zelfs een API voor ontwikkelaars.

Retail

Apple Store Brussel ontworpen door Jonathan Ive

Topontwerper Jonathan Ive blijkt de hand te hebben gehad in het ontwerp van de Apple Store in Brussel, die zaterdag is geopend. CEO Tim Cook kwam er speciaal voor over.

Retail

Barcode moet op de schop

De barcode die al sinds 1974 bestaat gaat een nieuwe fase in. Consumenten en winkels willen meer informatie over producten. Daarom gaat de barcode op de schop.

E-commerce

Fashionchick: “Sneller groeien in het buitenland”

Shoppingportal Fashionchick maakt zich op voor een groeispurt in het buitenland, maar eerst ligt nog de focus op lopende zaken.

Retail

Proforto krijgt investering van half miljoen

De webwinkel voor bedrijfskleding Proforto krijgt een kapitaalinjectie van een half miljoen euro. Het geld wordt gebruikt voor Europese expansie. […]

Retail

Nieuwe investering waardeert HelloFresh op 2,6 miljard

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.

Retail

‘Mobiel gidsland’ Nederland laat nog veel kansen liggen

DigitasLBi deed wereldwijd onderzoek naar de wijze waarop consumenten hun mobiele telefoon gebruiken voor de interactie met retailers. Conclusie: ‘Mobiel gidsland’ Nederland ligt op vele gebieden nog flink achter op de echte vernieuwers. Er is dus veel ruimte voor verbetering.

Mobile

Coolblue: in 2018 naar een omzet van 1,5 miljard euro?

Coolblue zit bomvol dynamiek: Ingebruikname van een nieuw distributiecentrum voor grote artikelen in Tilburg, omzetgroeicijfers van al jarenlang ca. 45%een jaarlijkse aanname van 500 personeelsleden op een totaal bestand van 1250 medewerkers nu. Kortom: Booming e-commerce in het kwadraat.

Retail

Snoepfabriek Mondelez: ‘Naar een miljard omzet e-commerce’

De fabrikant van snoepmerken als LU, Milka en Cote d’Or denkt dat de consument komen jaren massaal online snoep en koekjes gaan kopen.

Retail

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

Patrick Coopmans over omnichannel vergelijken met Vergelijk.nl

Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”

Retail

Yippie trekt zes ton groeigeld aan

Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.

Retail