Zalando-omzet groeit harder dan verwacht
Zalando verkocht in het tweede kwartaal voor goed 730 miljoen euro aan kleding, een derde meer dan in 2014. Het bedrijf presteert boven verwachting en ziet ook de winstgevendheid toenemen.
Zalando verkocht in het tweede kwartaal voor goed 730 miljoen euro aan kleding, een derde meer dan in 2014. Het bedrijf presteert boven verwachting en ziet ook de winstgevendheid toenemen.
Beautyvlogger Monica Geuze is de hoofdpersoon in een nieuwe reeks tv-commercials van L’Oreal. Het fundament van die reclames ligt echter niet op tv, maar op videoportal Haarverhaal.nl.
Designmeubelwinkel Made.com krijgt een kapitaalinjectie van zestig miljoen dollar en wil zo snel mogelijk een showroom in Amsterdam openen.
bol.com verliest vandaag misschien wel een miljoen euro aan omzet omdat de site van de winkel kapot is.
Diensten als Werkspot en Helpling gaan er concurrentie bij krijgen in de vorm van Google. Het bedrijf kocht in Amerika het team van een failliete bemiddelaar in huishoudelijke diensten.
eBay verkoopt zijn zakelijke divisie eBay Enterprise aan een groep investeerders voor 925 miljoen dollar.
Retailers zijn behoudend als het gaat om visuele instore en outstore-communicatie in hun winkels. Dit blijkt uit onderzoek van Van Straaten. Traditionele presentatietechnieken voeren nog steeds de boventoon in etalages en winkelinterieurs.
Webwinkels zetten geavanceerde middelen in om de concurrentie af te troefen. De P van prijs uit de marketingmix wordt steeds belangrijker, merkt ook GfK dat hiervoor een nieuwe pricingtool in de markt zet.
Media Markt zet een robot Trusty in om bezoekers van de Rotterdamse winkel te begeleiden. Trusty is ontstaan uit een samenwerking tussen Media Markt en de Nederlandse hardwarefabrikant Trust. Het is voor het eerst in Nederland dat een robot wordt ingezet op de winkelvloer, zegt de retailer.
Bedrijvenbouwer annex investeerder Rocket Internet zou een belang hebben genomen in Shopkin, een visueel georiënteerde lerende app om mee zoeken en shoppen.
De provincie Utrecht wil het aantal detailhandelsmeters in de diverse steden en dorpen drastisch terugbrengen. Het economisch functioneren van de retailsector staat onder enorme druk door internet, zo concludeert de provincie in een maandag verschenen rapport.
Glasses Group Global, in Nederland actief als Glassesco.nl, krijgt een kapitaalinjectie van drie miljoen euro om zijn internationale expansie te financieren.
Rakuten uit Japan neemt Fits.me uit Estland over en voegt het technologiebedrijf toe aan zijn portfolio e-commercedochters.
Dagaanbiedingensite WAAT trekt een nieuw jasje aan en richt zich in de nieuwe verschijningsvorm op de home & living-markt.
Een omnichannel experience. Het is inmiddels de focus van bijna iedere retailer. Maar zowel de grote namen als de kleinere worstelen er nog regelmatig mee. De nieuwste trend? Online kopen en in de winkel ophalen. Wie die aankoopoptie niet biedt, lijkt alsnog de boot te missen.