Mister Spex opent Nederlandse online brillenwinkel
Een van Europa’s grootste online brillenwinkels, Mister Spex, heeft een Nederlands filiaal geopend. Brildragers laten met een paar muisklikken vier brillen thuiskomen om tien dagen uit te proberen.
Een van Europa’s grootste online brillenwinkels, Mister Spex, heeft een Nederlands filiaal geopend. Brildragers laten met een paar muisklikken vier brillen thuiskomen om tien dagen uit te proberen.
Een kleine winkel, geen magazijn en meer dan een uur verwijderd van een ‘echte grote IKEA’. Dat is het nieuwe retailconcept dat IKEA in Engeland gaat uitproberen.
Land voor land opent H&M al kwartalen achter elkaar webwinkels in nieuwe landen. Afgelopen kwartaal kwamen er weer acht nieuwe Europese digitale winkels bij, waaronder in België
Het merk Phone House verdwijnt uit de Belgische winkelstraat. Er zullen veertien tot negentien winkels worden gesloten, en de overgebleven vestigingen worden Proximus Centers.
Een op de drie verkopen in een fysieke winkel is in het proces tot de transactie beïnvloed door informatie van internet. Winkeliers, zegt Deloitte, moeten de hele ervaring rondom winkelen beter aansluiten op de belevingswereld van hun klanten.
De Store of the Future in het Haagse winkelcentrum New Babylon is gisteren opengegaan. In deze proeftuin van onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy testen retailers en technologiebedrijven laatste innovaties op consumenten.
De pick-up-point, is dat een logistieke activiteit of detailhandel? De grenzen in de foodmarkt vervagen. Maar in de bestemmingsplannen is er vaak geen plek voor. Moeten de regels worden aangepast? Jazeker. Blurring is verre van een hype.
Jumbo is Albert Heijn voorbij gestreefd met zelfscan appararuur. Dat blijkt uit een onderzoek van Distrifood onder een twintigtal supermarktformules. Twee jaar geleden was Albert Heijn nog met grote afstand de nummer 1 in zelfscan.
Hornbach treft voorbereidingen om nog voor het einde van het jaar een eigen webshop te openen. Het ziet ernaar uit dat dat met een beperkt assortiment gebeurt.
Amazon start een dienst waarmee shops die verkopen op het e-commerceplatform reclame kunnen maken voor hun producten.
Een op de drie Nederlanders heeft afgelopen kwartaal iets gekocht bij een buitenlandse webwinkel. Dat is dertig procent meer dan vorig jaar en een teken dat internationaal webwinkelen groeit.
Gert De Caluwe wordt de nieuwe algemeen directeur van reisbedrijf Sundio Group. Hij volgt Joost Romeijn op die zich meer met de strategie en vernieuwing gaat bezighouden.
Uit een analyse van reviews blijkt dat de Nederlandse online koper het meest enthousiast is over de snelle levering. Op forse afstand volgen positieve opmerkingen die in reviews worden gemaakt over het koopgemak in de webshop, de scherpe prijs of het brede assortiment waaruit men kan kiezen. De logistiek service wordt in e-business een “satisfier” van formaat, in plaats van alleen maar een noodzakelijk proces op de achtergrond.
Winnaar worden in de competitieve wereld van online retailing? Dat lukt alleen met de juiste customer experience. Positioneer jezelf liever […]
The Matrix in real life – zo omschrijft Wesley Weerdenburg zijn interactieve toepassingen op glas. In de nabije toekomst word je direct verwelkomd met een gratis kopje koffie van een lokale horeca-aangelegenheid wanneer je net een internationale reis hebt gemaakt. Hoe? De slimme technologie van de Glass Shop Wall herkent jou en weet precies wat je wilt.