More stories

KREM en Coosto sluiten marketingpact

Socialmediabureau KREM en monitoring- en webcareleverancier Coosto slaan de handen ineen. Ze gaan elkaars diensten gebruiken en uitdragen.

Social

Maak je kernpropositie sociaal

Sociale media zijn net als het internet een belangrijke motor voor succes. Wil je als bedrijf er optimaal van profiteren, maak dan serieus gebruik van de sociale waardeketen.

Social

“Zorg meer afgerekend op effectiviteit”

Sebastiaan Foppema heeft in de VS succes met PatientsLikeMe. Dat is een online community waar inmiddels meer dat 160.000 patiënten contact leggen met lotgenoten. Het zijn vooral chronisch zieken die zich na de diagnose vaak alleen voelen, meer informatie wensen en met ervaringsdeskundigen willen praten.

Social

Facebook Offers: zo werkt het

Facebook heeft eindelijk zijn langverwachte Offers voor alle fanpagina’s in Nederland uitgerold. Met als gevolg een enorme stroom aan aanbiedingen gericht op de Nederlandse consument. Hoe werkt het?

Social

Facebook over de miljard gebruikers, gemiddeld steeds jonger

Facebook is over de grens van de miljard actieve gebruikers per maand gegaan. Meer dan de helft van hen gebruikt de dienst mobiel. De gemiddelde leeftijd daalde in vijf jaar van 26 naar 22 jaar.

Social

Kelloggs opent winkel, betalen met een tweet

Kelloggs brengt een nieuw product op de markt. Klanten kunnen de Cracker Crisps in een pop up store afhalen en betalen enkel met een tweet.

Social

Consumenten denken graag mee via social media

Consumenten willen niets liever dan de kwaliteit van de bestaande producten en diensten helpen verbeteren. Zij zien dat als een win-win situatie en denken graag mee via social media en andere kanalen.

Social

Socialmedia leiden niet tot omzetgroei webshops

Minder dan een procent van de transacties in e-commerce is terug te voeren tot een socialmediabericht. ‘Social’ biedt hooguit wat inspiratie voor de oriënterende shopper.

e-commerce

Realiseer commerciële doelstellingen met social media

Om commerciële doelstellingen te realiseren moet invulling gegeven worden aan vier kernfuncties binnen de commerciële strategie, namelijk: merk, product, verkoop en service. Hoe kunnen social media binnen elk van de kernfuncties waarde toevoegen voor de organisatie?

Online marketing

Facebook Aanbiedingen: ‘Het werkt, maar verwacht veel klachten’

Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.

Conversie

Facebook volgt leden tot achter de winkelkassa

Hoe vaak kopen Facebookleden iets in een winkel nadat ze een reclame op de profielensite hebben gezien? Facebook probeert die vraag te beantwoorden met een nieuwe type onderzoek.

Social

Het Pinteresteffect: kijken, kijken, niet kopen

Ja, een link van Pinterest naar een webshop levert meer verkeer op. Nee, dat leidt niet tot meer omzet. Minder zelfs dan een link op Twitter en Facebook.

e-commerce

Favela Fabric opent The Social Shop

Favela Fabric start onder de naam Social Shop een nieuw label. Adverteerders kunnen daarmee hun eigen bestaande klanten nieuwe klanten laten werven, direct vanuit hun sociale netwerk op Facebook en Twitter.

Conversie

Half miljoen voor internationalisering Vonq

Ondernemers Michiel Muller, Wobbe Storms en Joost van der Klooster nemen een belang in de Rotterdamse recruitmentspecialist Vonq. Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt voor de internationale uitrol van Qandidate.com.

Conversie

Facebook introduceert betaalde zoekresultaten

Facebook breidt de advertentiemogelijkheden van zijn platform uit met ‘sponsored search results’. Adverteerders kunnen tegen betaling een positie kopen in de zoekresultaten.

Social