More stories

Op safari door het sociale media landschap

Wat doe ik waar? Een vraag die ik afgelopen weken veel mensen hoor stellen die naast hun getwitter en gefacebook nu met Google+ aan het experimenteren zijn. Er is echter een vraag die interne- en externe communciatiemanagers zichzelf heel hard stellen. Welke rol geef je nu weer aan Google+ in je online communicatiestrategie?

Social

‘Twitter-activiteit werknemer kan onder concurrentiebeding vallen’

Het hangt er van af wat een werknemer op Twitter zet, maar deze informatie kan onder het standaard concurrentiebeding vallen. “Concurrerende activiteiten kunnen daar zeker onder vallen”, aldus Marieke Neervoort van SOLV Advocaten.

Legal

Vergroot je online vindbaarheid met social media

De komst van nieuwe platforms en het groeiende belang dat onder andere Google aan social media-resultaten hecht, maken het voor organisaties steeds belangrijker een actief social media beleid te hebben. Een doordachte strategie en het juist inrichten van interne processen zijn daarom essentieel voor de online vindbaarheid van een organisatie.

Search

KLM tiles your smile

Wie denkt dat Delfts blauwe tegels passé zijn, heeft het mis. Een vliegtuig van KLM, dankzij een Facebook-campagne bestickerd met 4.000 Delfts blauwe tegels, reed woensdag de hangar uit. De actie leverde KLM brand awareness in 154 landen. De grootste brand awareness uitgerekend uit het land waar Facebook verboden is: China.

Social

Consumer-2-Consumer is de nieuwe uitdaging voor B2C

Collaborative Consumption (CC) is de naam van een nieuwe economie waarin transacties direct tussen consumenten plaatsvinden, ook wel ‘meshing’ genoemd. Peer-to-peer (P2P) of consumer-to-consumer (C2C) transacties en platformen worden steeds populairder en hun aantallen groeien snel. Hoe zit dat?

Social

Commerciële Facebook-posts: leuk of meuk?

Merken op je Facebook. Je hebt ze zelf toegelaten, maar in praktijk blijft het toch een beetje een ongemakkelijke vriendschap. 
En als copywriter en pionier op Facebook, vraag ik me hardop af wanneer een post leuk of meuk is. En moet je eigenlijk wel leuk zijn als merk op Facebook?

Social

De social media-strategie van Philips Healthcare

Het duurde even voordat de Nederlandse top van Philips doorkreeg dat medewerkers in 80 landen Facebookpagina’s hadden opgestart. Maar tegenwoordig maakt Philips serieus werk van social media, zo deed haar recente social media beleid al vermoeden. Ook op andere terreinen zet de aanpak van Philips zoden aan de dijk.

Social

Sociale innovatie de strohalm voor interne communicatie?

Verantwoordelijken voor interne communicatie staan voor een flinke uitdaging. Na reorganisaties door de financiële crisis krijgen ze social media te verduren als ‘vervanging’ van interne communicatie. De eigen identiteit, de verbondenheid tussen medewerkers en de innovatiekracht staan onder druk. Biedt sociale innovatie kansen voor communicatiemanagers om nieuw houvast en elan te krijgen? Tijd om te innoveren.

Social

Het belang van social media optimization

Kun je de ROI van social media meten en moet je dat willen? De meningen zijn verdeeld. Social media zijn emotie, dat heeft niks met geld te maken zeggen tegenstanders. Maar: social media moet, social media doen goed. En iets dat goed is, kan altijd beter. Emerce vat de koe bij de horens en sprak onder anderen met Emile Peters van bureau Upstream.

Social

Axe zet groot in op online

Met Heaven on Earth zette Axe voor het eerst groot in op online. Media Republic bedacht het format van drie engelen in een villa op zoek naar de ideale man. Waarbij iedereen rechtstreeks online contact kon zoeken met de dames en Axe in spanning afwachtte wat het publiek zou doen.

Social

Card Cloud: relaunch van Nederlandse startup My Name Is E

Afgelopen week lanceerde CardCloud, de vernieuwde service met een nieuwe naam van het voormalige ‘My Name Is E’. De dienst, beschikbaar online en als iphone app, is een hernieuwde poging om gebruikers te overtuigen van het virtuele visitekaartje.

Social

Like building: het nieuwe link building?

Vrienden worden van elkaar via social media was nog nooit zo populair. De recente lancering van de +1 button door Google in Amerika maakt ‘like building’ een feit. Nu Google likes en followers meeneemt in hun algoritme voor de zoekmachine maakt dat bedrijven hun social media strategie op orde moeten hebben.

Search

In 5 stappen naar een Social Media strategie voor B2B

Uit onderzoek blijkt dat 78% van de Nederlandse bedrijven in 2011 van plan is om meer budget vrij te maken voor Social Media. De kans is groot dat ook u overweegt om in de spelen op de kansen van Social Media in de zakelijke markt. Maar hoe brengt u dat in de praktijk?

B2B online

Social video: wat je altijd al wilde weten

Als je het hebt over social media, dan heb je het al snel over content. Dat is tegenwoordig vaak videocontent. Op Social Media Examiner trof ik een artikel aan met 26 manieren om met video de interactie en engagement aan te gaan met klanten.

Social

Consument winkelt online niet anders dan offline

De Nederlandse consument vertoont online geen ander winkelgedrag dan offline. De kwaliteit, betrouwbaarheid en het assortiment van de winkel bepalen waar iemand gaat winkelen. Daarbij maakt het niet uit of iemand vaak of bijna nooit online aankopen doet.

E-commerce