Nederlands grootste adverteerders negeren webcare Twitter
Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.
Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.
LinkedIn heeft zijn Pulse-app voor iOS en Android nieuw leven ingeblazen, nadat het bedrijf twee jaar geleden 90 miljoen dollar voor de Flipboard-achtige applicatie heeft betaald.
Coolblue heeft gisteren vier keer een Beste Social Media Award in de wacht gesleept. Er werden prijzen uitgereikt in tien categorieën.
Anderzorg is een online label van Menzis dat veel succes heeft met hun Member Get Member programma. “Tip een vriend gebruiken we al zeven tot acht jaar in onze marketing, waarmee we heel veel nieuwe klanten werven”, vertelt Marketeer Kim Pennings.
Social media beïnvloedt shoppers meer en meer. Zowel online als offline. Maar liefst 52 procent van de Facebookgebruikers zegt dat het platform impact heeft op welke producten ze kopen. Een flinke groei in vergelijking met vorig jaar toen nog ‘slechts’ 36 procent van de gebruikers dit aangaf.
NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.
Online warenhuis fonQ hield afgelopen weekend zijn tweede bloggersevent en dat smaakt naar meer. De winkel wil dit soort thematische bijeenkomsten met zijn publiek op vaste basis gaan houden.
De reiswereld leent zich goed voor mooie en persoonlijke verhalen. Op Emerce eTravel aanstaande donderdag een gesprek met drie topbloggers van dit moment. Viola Welling is een van hen. Zij is schrijfster voor GirlsLove2Travel, een online travel lifestyle community opgericht door en voor travel girls.
We hebben ze vaker gepresenteerd: infographics over ‘tijdmanagement’ op Facebook. Het blijft niettemin interessante materie: Fanpage Karma stelde onlangs dit onderzoek voor, waarbij berichten op 5000 Facebook-pagina’s werden bekeken. Het laat zien op welke tijdstippen de meeste reacties worden geplaatst en welke tijden het beste werken.
Mobiel winkelen wordt nu wel heel eenvoudig. Deze week kondigde Pinterest aan een volgende stap te zetten in m-commerce: het bedrijf maakte bekend de koop nu-knop in te bouwen. Wat betekent die verandering?
Fashionchick en advertentiebedrijf Zanox lanceren naar eigen zeggen de eerste performance based-campagne op Instagram in Nederland. De fashionsite en het advertentienetwerk maken gebruik van een technologie waarmee afbeeldingen op Instagram shopable worden door er een link achter te plaatsen.
Sinds Hyves van de aardbodem verdween, domineert Facebook het Nederlandse social medialandschap. De laatste maanden zijn de berichten over een onafwendbare, stille dood van de netwerksite van Zuckerberg echter niet van de lucht. Waarheid? Nee, zegt Newcom Research & Consultancy na onderzoek. Maar de populariteit begint wel iets af te nemen onder jongeren.
Het aftreden van president Sepp Blatter van de FIFA was goed voor 17.000 tweets per minuut, met wereldwijd een totaal aantal tweets van 1,1 miljoen op dinsdag. Dat meldt OBI4wan, de social media monitoring en webcare tool van Nederlandse bodem.
Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.
Het sociale netwerk is er nog, maar het heeft er alle schijn van dat Google stilletjes afscheid aan het nemen is van Google Plus in zijn huidige vorm. Verwijzingen naar accounts van Google Plus zijn maandag verdwenen uit onder meer zijn zoekpagina en de Gmail webapp.