More stories

Nederlands grootste adverteerders negeren webcare Twitter

Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.

Customer Service

LinkedIn blaast nieuwsapp Pulse nieuw leven in

LinkedIn heeft zijn Pulse-app voor iOS en Android nieuw leven ingeblazen, nadat het bedrijf twee jaar geleden 90 miljoen dollar voor de Flipboard-achtige applicatie heeft betaald.

Social

Social Media Awards naar Coolblue en Centraal Beheer Achmea

Coolblue heeft gisteren vier keer een Beste Social Media Award in de wacht gesleept. Er werden prijzen uitgereikt in tien categorieën.

Social

Anderzorg (Menzis): vijftien procent nieuwe klanten met Tip een vriend

Anderzorg is een online label van Menzis dat veel succes heeft met hun Member Get Member programma. “Tip een vriend gebruiken we al zeven tot acht jaar in onze marketing, waarmee we heel veel nieuwe klanten werven”, vertelt Marketeer Kim Pennings.

Social

Onderzoek: de enorme groei van social shopping

Social media beïnvloedt shoppers meer en meer. Zowel online als offline. Maar liefst 52 procent van de Facebookgebruikers zegt dat het platform impact heeft op welke producten ze kopen. Een flinke groei in vergelijking met vorig jaar toen nog ‘slechts’ 36 procent van de gebruikers dit aangaf.

Social

Instagram is vast nieuwe social-kanaal NOS

NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.

Social

fonQ: ‘Meer events voor bloggers’

Online warenhuis fonQ hield afgelopen weekend zijn tweede bloggersevent en dat smaakt naar meer. De winkel wil dit soort thematische bijeenkomsten met zijn publiek op vaste basis gaan houden.

Social

Emerce eTravel: reisorganisaties erkennen belang van bloggers

De reiswereld leent zich goed voor mooie en persoonlijke verhalen. Op Emerce eTravel aanstaande donderdag een gesprek met drie topbloggers van dit moment. Viola Welling is een van hen. Zij is schrijfster voor GirlsLove2Travel, een online travel lifestyle community opgericht door en voor travel girls.

Contentmarketing

Infographic: tijdmanagement op Facebook

We hebben ze vaker gepresenteerd: infographics over ‘tijdmanagement’ op Facebook. Het blijft niettemin interessante materie: Fanpage Karma stelde onlangs dit onderzoek voor, waarbij berichten op 5000 Facebook-pagina’s werden bekeken. Het laat zien op welke tijdstippen de meeste reacties worden geplaatst en welke tijden het beste werken.

Facebook

Serieuze stap in m-commerce: winkelen op Pinterest

Mobiel winkelen wordt nu wel heel eenvoudig. Deze week kondigde Pinterest aan een volgende stap te zetten in m-commerce: het bedrijf maakte bekend de koop nu-knop in te bouwen. Wat betekent die verandering?

E-commerce

Fashionchick start Instagramcampagne in Nederland

Fashionchick en advertentiebedrijf Zanox lanceren naar eigen zeggen de eerste performance based-campagne op Instagram in Nederland. De fashionsite en het advertentienetwerk maken gebruik van een technologie waarmee afbeeldingen op Instagram shopable worden door er een link achter te plaatsen.

Social

Forse groei Pinterest in Nederland

Sinds Hyves van de aardbodem verdween, domineert Facebook het Nederlandse social medialandschap. De laatste maanden zijn de berichten over een onafwendbare, stille dood van de netwerksite van Zuckerberg echter niet van de lucht. Waarheid? Nee, zegt Newcom Research & Consultancy na onderzoek. Maar de populariteit begint wel iets af te nemen onder jongeren.

Social

4 miljoen voornamelijk kritische #FIFA tweets

Het aftreden van president Sepp Blatter van de FIFA was goed voor 17.000 tweets per minuut, met wereldwijd een totaal aantal tweets van 1,1 miljoen op dinsdag. Dat meldt OBI4wan, de social media monitoring en webcare tool van Nederlandse bodem.

Social

Moeders bereik je via Facebook

Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.

Google Plus gaat op de schop

Het sociale netwerk is er nog, maar het heeft er alle schijn van dat Google stilletjes afscheid aan het nemen is van Google Plus in zijn huidige vorm. Verwijzingen naar accounts van Google Plus zijn maandag verdwenen uit onder meer zijn zoekpagina en de Gmail webapp.

Marketing