More stories

Gronings Crowdynews grossiert in social Tour-nieuws

De Groningse social nieuwsdienst Crowdynews publiceert speciaal voor de Tour de France een widget met daarin al het relevante nieuws uit de wielerronde, geoogst uit social media.

Social

Vrouwen bereik je via Facebook, Mannen via YouTube

Ruim 204 miljoen Amerikanen kijken dit jaar minstens maandelijks naar digitale videocontent. Maar niet elk kanaal geeft de kijkers wat ze zoeken. Wil je vrouwen bereiken? Maak dan gebruik van Facebook. Terwijl je mannen juist beter via YouTube kunt benaderen.

Sociale media worstelen met nepgebruikers

Zeker acht procent van de abonnees van Instagram zijn bots. Dat is althans de schatting van Italiaanse onderzoekers. Bij Facebook gaat het volgens eigen opgaven om 2 procent, bij Twitter om 5 procent.

Marketing

Zeven LinkedIn marketing tips van experts

Veel ondernemers en marketing- en sales managers bij B2B bedrijven die ik regelmatig spreek, geven aan dat ze niet goed weten hoe ze LinkedIn nu goed kunnen inzetten om meer leads en uiteindelijk sales voor hun bedrijf mee te genereren.

B2B Digital

Crowdfundingcampagne voor online platform maatschappelijk dialoog

Tweede Kamerlid Wassila Hachchi (D66) is een crowdfundingcampagne gestart om het nieuwe online platform Dialogue Digital te kunnen financieren. Met dat platform wil zij de maatschappelijke dialoog bevorderen, in Nederland en over de landsgrenzen heen.

Innovatie

Meer 45-plussers op sociale netwerken

Meer 45-plussers zijn sociale netwerken gaan gebruiken. Dat concludeert het CBS uit eigen onderzoek. In 2014 zat acht op de tien internetgebruikers van 12 jaar of ouder op een sociaal netwerk. Vooral tekstberichten uitwisselen is populair: zeven op de tien doet dit. Deelname aan netwerken, zoals Facebook of Twitter, is gestegen van 54 naar 62 procent.

Marketing

Onderzoek: online reviews bepalen vakantieboeking

Het is weer zomertijd. En met het stijgen van de temperatuur neemt ook de zin in vakantie weer toe. Snel nog even online een vakantie boeken? Grote kans dat de online reviews erbij gepakt worden.

Social

Meerkat lanceert webspeler

Meerkat, een app voor livestreaming, heeft een speler ontwikkeld die op websites kan worden geplaatst, zodat livestreams daar direct kunnen worden bekeken. Discovery Channel krijgt begin juli de primeur in verband met Shark Week.

Social

Snapchat niet overal even populair

Snapchat, tieners zijn er dol op. Maar het gebruik ervan varieert sterk per land. Vooral Frankrijk, Duitsland en Spanje laten lage penetratiecijfers zien. Ligt dat aan een verminderd internet- en social media-gebruik in die landen of is er iets anders aan de hand?

Social

Zo stuurt Pinterest bezoekersverkeer (infographic)

Pinterest is nog altijd een van de sociale netwerken die veel bezoekersverkeer kunnen genereren. Maar daarnaast blijken Pinterest volgers ook bereid om geld uit te geven, gemiddeld zo’n 50 dollar. In de loop der jaren is Pinterest ook echt een mobiel platform geworden: 80 procent van de gebruikers kijken op Pinterest met hun smartphone. En opvallend: steeds meer mannen lijken Pinterest te ontdekken.

Social

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

Twitter test inspiratiepagina’s

Twitter had al een koopknop, maar daar komt nu de mogelijkheid bij om relevante productinformatie in de vorm van tweets, foto’s of video’s op een aparte pagina te bekijken. De artikelen kunnen ook meteen worden gekocht.

Marketing

Kipling begint ‘merkloze’ social brandingcampagne

Kipling is vandaag een opmerkelijke wereldwijde merkencampagne begonnen. Met zeer zichtbare acties trekt het tassenmerk aandacht van een groot publiek. Het merk laat in tweede of derde instantie pas zien wie de motor van de acties is.

Social

G-Star Raw verviervoudigt haar bereik door samenwerking met Afrojack

In de G-Star x Afrojack Limited Edition Sunglasses komen twee online en offline giganten samen. Lees deze week hoe twee merken met een grote online achterban elkaar online tot grote hoogte weten te laten stijgen.

Campagnes

Merken missen de ‘nieuwe social media’

‘Het nieuwe social’ is niet tekst- maar beeldgeoriënteerd en de meeste grote merken doen er niets mee. Opmerkelijk, want de engagement ratio van bijvoorbeeld Instagram ligt volgens Forrester boven de vier procent.

Social