More stories

De rol van bedrijfscultuur in je marketingstrategie

Wanneer ben je als bedrijf echt klaar voor een toekomst en een tijd waarin de consument de macht op het internet heeft overgenomen? Een wereld waarin alle stappen die je bedrijf zet nauwlettend in de gaten worden gehouden door mondige consumenten?

Social

Facebook vergroot bankkredieten tot acht miljard

Facebook heeft zijn kredietfaciliteiten vergroot en mag tot acht miljard dollar lenen bij de bank. Het stelt ook 25 zakenbanken aan die zijn beursgang moeten begeleiden.

Social

Nederland nog niet warm voor nieuwe Facebookpagina’s

Maar weinig grote bedrijven in Nederland zijn al overgestapt op de nieuwe vormgeving van Facebook Pagina’s. Een beknopt, geïllustreerd overzicht.

Social

Voordelen en valkuilen van social business

Social business maakt organisaties competitiever door meer tevreden medewerkers en klanten, effectievere en efficiëntere processen en een grotere innovatiekracht. Maar dan moet het wel op de juiste manier geïmplementeerd worden.

Social

Incapabele recruiters houden online jobboards in stand

Het gebruik van de grote online vacaturebanken zoals Monsterboard en Nationale Vacaturebank is voor veel recruiters dè manier waarop zij denken hun target-audience te bereiken en strategisch met online recruitment bezig te zijn, terwijl die werkwijze nauwelijks meerwaarde biedt.

Social

Van content naar conversie

De mogelijkheden, oftewel de verpakkingen, van content zijn eindeloos. Voordat je begint met het inzetten van een van de tactics, is het handig om eerst over je contentmarketingstrategie na te denken. Wat is je contentconversiepunt?

Conversie

Meer nodig voor succes op Facebook dan alleen Insights data

Door toegenomen concurrentie neemt de groei in gratis Facebookfanpages af. Gebruikers worden kritischer in wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit dwingt adverteerders om verder te kijken naar de werkelijke toegevoegde waarde van hun Facebook activiteiten, en wat deze op kunnen leveren.

Analytics

Meer fans door Facebook Statistieken

Hoe kun je je Facebook Statistieken gebruiken om meer fans te krijgen? In ieder geval op de volgende vier manieren:

Social

Managementuitdagingen bij implementatie social media

Hoe overtuig je het management van de noodzaak het sociale web te omarmen? Een vraag zonder eenduidig antwoord, want hij hangt samen met meerdere management uitdagingen. Fons Trompenaars onderzoekt deze uitdagingen en bespreekt de resultaten op The Social Conference 2012.

Social

Heb jij een succesvolle Facebookpagina?

Bedrijven verspillen tijd en geld wanneer ze proberen mensen online te bereiken zonder te beseffen dat velen het vervelend vinden dat grote merken hun sociale netwerken overspoelen. Wil jij weten of je Facebookpagina een succes is?

Social

Social media integratie in vier stappen

Voor de integratie van sociale media in het DNA van het bedrijf bestaan nogal wat barrières. Uit kwalitatief onderzoek onder senior marketeers komen de belangrijkste naar voren. Evenals een stappenplan voor de integratie van social media in organisaties.

Social

Vijf valkuilen bij Facebook promoties

Het aantal fans van je Facebook pagina lijkt de nieuwe graadmeter van online succes te zijn geworden. Maar veel adverteerders stappen keer op keer in dezelfde valkuilen bij het werven van die fans. De vijf meest gemaakte denkfouten op een rij.

Social

Facebook gedwongen tot meer privacy Europese burgers

‘Er zijn grenzen aan het gebruik van privé-informatie om gericht reclame te vertonen op Facebook’, luidt de conclusie van een Europese privacywaakhond. Facebook hoeft niet terug te krabbelen, maar enkel duidelijker te communiceren over die grenzen, voor april 2012.

Legal

Social media integratie nog zeer beperkt

Veel bedrijven staan met de integratie van sociale media nog in de kinderschoenen. Tegelijkertijd is het volledig integreren van sociale media in bedrijfsresultaten nastrevenswaardig: het leidt tot meer impact in je marketingcommunicatie en mogelijk tot betere financiële resultaten.

Social

Marketing belangrijker door social media

Merkuitingen worden bedolven onder de stem van de consument, die – vaak succesvol – concurreert met de informatie die door merken zelf naar buiten wordt gebracht. Hoe beïnvloedt dit het belang van marketing?

Analytics