More stories

Tumblr groeit als sociaal netwerk, Facebook staat stil

Gemeten naar de groei van actieve gebruikers maakte sociaal platform Tumblr de laatste maanden opvallende vorderingen. Tumblr steeg met 120 procent in de ranglijst van Global Web Index. Facebook kwam niet verder dan 2 procent.

Facebook

Enzo Knol: 17,8 miljoen kijkers per maand ‘vooral door gekkigheid’

Binnen anderhalf jaar liep het vloggen uit van hobby tot maar liefst 17,8 miljoen kijkers per maand en 461.000 Nederlandse abonnees. “Ik doe elke dag twee video’s: een vlog over mijn dagelijks leven en een video over het spel Minecraft. De eerste haalt 150.000 kijkers en de tweede haalt 100.000, binnen de eerste 24 uur.” Vlogger Enzo Knol vertelt over zijn succes op YouTube.

Social

Snapchatten met verdwijnende marketingcontent

De populariteit van Snapchat groeit met de dag. Vooral tieners snappen zich suf met het versturen van foto’s en video’s die slechts beperkte tijd zichtbaar zijn voor de ontvanger. Inmiddels begeven de eerste Nederlandse merken zich schoorvoetend op het platform. Een Workshop snapchatten voor de marketeer.

Marketing

Vijf redenen om LinkedIn niet te negeren

Toegegeven: LinkedIn is niet sexy, zoals Twitter en Facebook dat zijn. Maar vergis je niet: LinkedIn is het platform voor B2B. Kijk alleen al naar de cijfers: er zijn 332 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent dagelijks inlogt.

B2B Digital

Infographic: De aankoopdrift van Facebook

Bekende bedrijven die Facebook heeft overgenomen zijn WhatsApp en Oculus. Maar er zijn er nog veel meer geweest die u en ik ongetwijfeld over het hoofd hebben gezien. WhoisHostingThis besloot al die acquisities eens op een rij te zetten.

Facebook

Salesforce vernieuwt Social Studio

Salesforce introduceert een nieuwe generatie Social Studio, een geïntegreerd platform voor social contentmarketing, interactie, publicaties en analytics.

Contentmarketing

Amazon ontdekt Snapchat als verkoopkanaal

Amazon gebruikt Snapchat en Instagram om klanten te lokken voor de feestdagen. Daarmee wordt een heel nieuw verkoopkanaal aangeboord.

Marketing

Twitter opent kantoor in Brussel

Twitter breidt zijn Benelux kantoor uit met een vestiging in Brussel. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. Daar komt een vijftal werknemers te zitten die hoofdzakelijk advertenties gaan verkopen.

Marketing

Conrad opent klantencommunity

De Europees werkende online techniekwinkel Conrad opent een discussieforum waar klanten technische vragen, tips en how-to’s met elkaar kunnen delen.

E-commerce

Facebook lanceert app voor groepen

Facebook heeft na Facebook Messenger wederom een app uitgebracht voor een specifiek doel: Facebook Groups. Bedoeld voor mensen die intensief groepen volgen.

Facebook

Facebook leidt met ‘app engagement’

Facebook is veruit de belangrijkste speler als het gaat om interactie tussen gebruikers. Dat concludeert Mobidia in een studie genaamd ‘Social Media & Messaging Engagement: Chat, Social, Videoconferencing, Rich Media and VoIP Apps’.

Facebook

YouTube persoonlijkheid Bardo Ellens: ‘Mik nooit op virals’

Wat begon met wekelijks een leuke video voor zijn vrienden, groeide uit tot een YouTube persoonlijkheidskanaal met 270.000 Nederlandse abonnees. Bardo Ellens vertelt over zijn succes op YouTube en adviseert bedrijven om vooral de focus op de kijkers te houden.

Marketing

Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn

Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.

Facebook

Pinterest ineens interessant voor mannen

Tot nu toe was Pinterest een typisch vrouwending. Zeventig tot tachtig procent van de bezoekers is vrouw. Maar de grootste groei komt op dit moment van mannelijke bezoekers, zo laat Pinterest zelf weten.

Marketing

Column: Social media is een commerciële geldmachine

Kortgeleden lanceerde Twitter de koopknop: een button die twitteraars direct producten laat aanschaffen zonder het platform te hoeven verlaten. Volgens experts de uiterste poging van het bedrijf om de dalende beurskoers en tegenvallende resultaten een positieve impuls te geven.

Marketing