More stories

De mobiele ambities van Facebook

Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?

Mobile

Fashion is social

Online is fashion de branche bij uitstek waar social media een zeer grote invloed heeft. Vooral vrouwen steken tijdens het online shoppen hun mening niet onder stoelen of banken. Voor fashionretailers biedt dit mogelijkheden die vaak nog niet worden benut.

Social

Social Mentions als Performance KPI

Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.

Analytics

Social media onmisbaar voor Center Parcs

Center Parcs zet de klant centraal. In vele opzichten. Social media zijn daarbij onmisbaar.

Social

Vijf tips voor een succesvolle social commerce-strategie

De omzet van social commerce, op basis van user generated content, loopt naar verwachting in 2015 op naar 30 miljard dollar. Ook hier is multichannel het toverwoord. Vijf tips voor succes in social commerce.

E-commerce

Marketing draait alleen om diensten

Dankzij digitaal is elk merk tegenwoordig een dienstverlener. Marketing zal in de toekomst daarom grotendeels om diensten draaien. Want voor digitale merken zijn diensten de basis, voor fysieke producten een nieuwe kans.

Online marketing

Pinnen op Pinterest: mag dat?

Op Pinterest verzamelen en publiceren gebruikers afbeeldingen en foto’s op ‘boards’, die anderen dan weer kunnen bekijken. Dat zijn meestal niet hun eigen foto’s, maar foto’s die ze op internet of op de Pinterest-pagina van een andere gebruiker vinden. Is dit auteursrechtelijk wel in de haak?

Legal

Advertenties zijn goed, verhalen beter

Facebook introduceerde onlangs Premium advertenties en de Reach Generator. Beide nieuwe advertentieproducten vinden hun oorsprong in de gesponsorde verslagen op Facebook en bieden adverteerders nieuwe mogelijkheden om extra bereik te genereren.

Social

Socialbakers met Analytics Pro

Socialbakers, een online analysemiddel voor Facebook en Twitter, brengt een geavanceerde betaalversie uit voor grote adverteerders op social media.

Analytics

Facebook Offers: conversie van clicks naar bricks

Facebook bewijst nu ook offline retailers een dienst met het nieuwe Facebook Offers. Gericht op het genereren van traffic naar fysieke winkels in plaats van naar webshops. Welke retailer durft het aan?

Conversie

Transitie van reclame naar dialoog moeilijk voor merken

Onder invloed van social media verandert de relatie tussen mensen onderling, maar ook tussen merk en mens. De deur naar een transitie van reclame naar dialoog lijkt steeds verder open te staan. Maar voordat dit echt gebeurt, dient nog een aantal hindernissen genomen te worden.

Online marketing

Meet de waarde van social media met Google Analytics

Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?

Analytics

Meer adverteerders storten zich op sociale media

Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.

Social

Dropgifts, cadeaus geven via Facebook

Rocket Internet lanceert Dropgifts in Nederland, een site om Facebookvrienden een cadeaubon te geven die ook in de bakstenen wereld kan worden ingeruild.

Social

Drie miljoen groeigeld voor PeerIndex

PeerIndex, de Europese variant op socialmediatool Klout, heeft in zijn eerste financieringsronde drie miljoen dollar opgehaald bij investeerders.

Social