More stories

Omzetgroei chatapp Line neemt af

Voor het eerst in jaren ziet het Japanse chatbedrijf Line zijn groei afnemen door toenemende concurrentie. Weliswaar stijgt het aantal gebruikers nog steeds, naar 211 miljoen, maar de omzet is ten opzichte van het vorige kwartaal amper toegenomen.

Marketing

Instagram in 2017 goed voor 2,81 miljard dollar aan reclame-inkomsten

Instagram zal dit jaar flink groeien. De digitale foto- en videoapp haalt dit jaar wereldwijd 595 miljoen dollar op met mobiele reclame inkomsten. En tegen 2017 zal het bedrijf goed zijn voor maar liefst 2,81 miljard dollar.

Online advertising
Premium

‘Instagram naar 10 procent van advertentieomzet Facebook’

Instagram neemt binnen twee jaar tien procent van de totale omzet van Facebook voor zijn rekening, oftewel 2,81 miljard dollar. Dat voorspelt eMarketer. Dit jaar is de advertentie-opbrengst van Instagram al goed voor 595 miljoen dollar.

Marketing

Aantal gebruikers Twitter groeit weer

Er zit zowaar weer groei in het aantal actieve gebruikers van Twitter. Het aantal is het afgelopen kwartaal gegroeid naar 316 miljoen, van 288 miljoen vorig jaar en 303 miljoen in het vorige kwartaal. Het aantal mobiele gebruikers nam zelfs met 80 procent toe.

Marketing

Zakelijk gebruik WhatsApp neemt toe

Vier op de tien Nederlanders gebruikt WhatsApp zakelijk. Zakelijk gebruik is vooral populair onder 18-34 jarigen. Dertien procent is negatief over deze ontwikkeling. Het zou de balans tussen werk en privé kunnen verstoren en het komt niet professioneel genoeg over. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten.

Marketing

Infographic: De barometer van digitale marketing

Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.

Marketing

De top vijf engagement trends van Q1 & Q2 2015

Na een half jaar vol wekelijkse Social War metingen en reports maken we de balans op. Welke merken kunnen we feliciteren en welke trends scoorden online het beste? Deze keer behandelen we de vijf best scoorde trends. Wat deed de engagement van de achterban het afgelopen half jaar het meest stijgen?

Dialogue Marketing

Acht veelgemaakte fouten bij social media marketing (infographic)

Online marketeers worden dag in dag uit doodgegooid met tips over hun sociale media-strategie. Naast de ‘do’s’ zijn er minstens acht ‘don’ts’, in onderstaande infographic op een rijtje gezet door Digital Marketing Philippines. Een aantal daarvan is wellicht een open deur, maar toch nog eens goed om onder de aandacht te brengen. Zoals: te veel accounts op te veel platforms, betalen voor nepvolgers, het gebruik van irrelevante hashtags en je teksten niet nalezen.

Social

Facebook test knop Kijk Later voor video

Facebook test een knop Watch Later om video’s later terug te kijken. Het is een uitbreiding op Save, waarmee gebruikers allerlei content op hun tijdlijn kunnen bewaren.

2 miljoen Nederlanders hebben Snapchat

Bijna 2 miljoen Nederlanders hebben Snapchat op hun smartphone geïnstalleerd. Dit zijn er bijna 900.000 meer dan een jaar geleden. De app, die gebruikt wordt voor het delen van foto’s en video’s, is ook in Nederland voornamelijk populair onder tieners. Dat blijkt uit Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over de Nederlandse app-markt.

Marketing

Snapchat geeft ruim baan aan branded content

Snapchat heeft zijn dienst Discover, waar uitgevers videosnacks aanbieden, een prominentere plaats gegeven in zijn mobiele app. Op deze manier zijn mediapartners CNN, ESPN en Comedy Central beter te vinden.

Marketing

Sociale media en B2B: welk platform?

Adverteren op sociale media blijft interessant voor zowel B2C als B2B marketeers, maar de aanpak verschilt enorm, schrijft Daniel Newman bij Forbes. De komst van slechts enkele nieuwe klanten betekent al miljoenen euro’s aan extra omzet. Wat is het beste platform?

B2B Digital

Nu ook Instagram Brand Monitor voor Nederland

Social Inc. en Digital United lanceren de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen.

Marketing

McDonald’s zet geofilter Snapchat als eerste in

Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.

Marketing

Vodafone streamt FashionWeek via Periscope

Vodafone zet komende week vijf fashionbloggers in die met de video-app Periscope live verslag zullen doen van de gebeurtenissen van de FashionWeek Amsterdam.

Social