More stories

Nieuws vaker gevolgd via sociale media

Het social media gebruik van consumenten is sinds 2012 gestagneerd, maar nieuws wordt actiever gevolgd op sociale media Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van Social Media dat in opdracht van ING voor de derde jaar werd uitgevoerd.

Media

Topinvesteerders in de rij voor Eindhovens WithLocals.com

‘s Werelds grootste investeerders verdringen zich rond WithLocals.com om een graantje mee te pikken van de revolutie die het bedrijf op de reismarkt teweeg kan brengen. Vandaag verschijnt de mobiele app, om gastheren en reizigers dichter bij elkaar te brengen.

Search

Facebook beëindigt samenwerking met Microsoft Bing

Facebook maakt niet langer gebruik van Bing voor algemene zoekresultaten. De samenwerking met Microsoft is na vier jaar beëindigd. Microsoft heeft overigens nog altijd een klein belang in Facebook.

Facebook

Infographic: Facebook versus Snapchat

Snapchat moet zo ongeveer de grootste frustratie zijn van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De startup wees een bod van Facebook af, en pogingen om Snapchat te overtroeven zijn tot nu toe mislukt. Lisa Hallgren geeft aan wat de verschillen en overeenkomsten tussen de beide rivalen zijn.

Facebook

Facebook voegt Trending Topics toe aan mobiel

Facebook heeft Trending Topics toegevoegd aan zijn Android-app, voorlopig alleen in de VS, en nog niet via iPhone of iPad. De functie was al bijna een jaar beschikbaar voor de desktop.

Facebook

In drie stappen een geslaagde Facebook campagne met behulp van uitleganimaties

De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.

Facebook

GfK: tabletbezit op niveau desktop, Facebookgebruik loopt terug

Er zijn eind 2014 bijna evenveel Nederlanders met een desktop-pc als een tablet. Het aantal Nederlanders met een vaste computer daalt van 8,3 miljoen in december 2013 naar 7,9 miljoen in december 2014. Dit, terwijl het aantal Nederlanders in het bezit van een tablet met acht procent groeit naar 7,9 miljoen. Dat blijkt uit nieuwe metingen van GfK.

Facebook

Vijftien social media trends voor 2015: van tactisch naar strategisch

Wereldwijd maken 1,8 miljard mensen gebruik van social media. Dat is bijna tweederde van alle mensen met toegang tot internet. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren blijft groeien. Tot 2,44 miljard in 2018. Als content vuur is, dan zijn social media brandstof. Welke trends zijn in 2015 de zuurstof voor deze aanwakkerende vlammen?

Marketing

Instagram nu groter dan Twitter

Facebook-dochter Instagram heeft met 300 miljoen maandelijkse gebruikers Twitter ingehaald. Nog geen negen maanden geleden stond de teller van Instagram op 200 miljoen gebruikers. Twitter had enkele weken terug 284 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.

Marketing

Mobiele reclame groeit jaarlijks 38 procent

Mobiele reclamebestedingen zijn komende jaren de belangrijkste drijfveer achter de groei van de reclamebranche. De bestedingen groeien tot en met 2017 met gemiddeld 38 procent per jaar.

Marketing

Dentsu Aegis koopt social media management-bureau

Het wereldomspannende communicatienetwerk Dentsu Aegis koopt Tempero, een specialist op het gebied van social media management. De Engelsen worden gepositioneerd als de Europese tak van ICUC, zijn Noord-Amerikaanse tegenhanger binnen het bedrijvennetwerk.

Marketing

Roos van Vugt stapt op bij Social Embassy

Mediastrateeg Roos van Vught begint haar eigen onderneming Merkwerker en stapt daarom op bij Social Embassy als senior strategist.

Marketing

Forrester: ‘Facebook is geen sociale klantrelatie’

De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.

Facebook

Eerste sprekers van Social Conference bekend

Digitaal strateeg Tiffany St James, TED spreker en voorheen Head of Social Media bij de Britse regering, komt naar Nederland voor The Social Conference 2015 in februari. Tiffany heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van grote organisaties in de transformatie naar een digital first strategie.

Marketing

LinkedIn maakt ruimte voor certificaten opleidingen

LinkedIn maakt een nieuwe positie op de profielpagina’s waarmee leden kunnen aangeven dat ze opleidingen en trainingen hebben gevolgd. Vergelijkingssite Springest was een van de partners die meedeed aan de technische, besloten proef.

Social