More stories

50 miljoen dollar voor deelsite Reddit

Sociale nieuwssite Reddit heeft 50 miljoen dollar opgehaald in een Serie B-financiering, waaraan onder meer Andreessen Horowitz, Sequoia Capital, Snoop Dog en Peter Thiel hebben deelgenomen.

Marketing

Google sluit sociaal netwerk Orkut

Google heeft zijn sociale netwerk Orkut dinsdag begraven, zoals al eerder was aangekondigd. Het besluit daarover werd al in juni genomen.

Marketing

Sociale media minder belangrijk in klantreis

Sociale media spelen een kleinere rol in de klantreis van klanten dan twee jaar geleden. Die conclusie trekt Capgemini in een onderzoek naar het online winkelgedrag van consumenten waaraan wereldwijd ruim 18.000 respondenten hebben meegewerkt.

Customer Experience

Unibet voert automatische leeftijdscontrole in voor Twitter

Unibet heeft als eerste online kansspelaanbieder een automatische leeftijdscontrole ingevoerd voor al zijn Twitteraccounts.

Unibet voldeed naar eigen zeggen al aan richtlijnen die door de overheid en brancheorganisaties zijn opgesteld ten aanzien van deelname aan online kansspelen door minderjarigen, maar gaat met het invoeren van leeftijdscontrole nog een stap verder in het uitsluiten van minderjarigen van haar aanbod.

Unibet vraagt gebruikers om hun leeftijd te bevestigen wanneer zij een Unibet-account willen volgen.

Eerder dit jaar introduceerde Unibet het Player Safety – Early Detection System, dat proactief in staat is het speelgedrag van klanten te monitoren en opvolging te geven aan eventueel problematisch speelgedrag.

Marketing

Vijf vragen over Ello, het anti-Facebook

Facebook heeft nooit serieuze concurrentie gehad, maar het advertentievrije Ello zou daarin wel eens verandering kunnen brengen. Voor het eerst sinds tijden is er een sociaal netwerk dat nou eens niet lastig doet. Niet over het gebruik van echte namen, niet met opdringerige advertenties. En dat slaat aan: ieder uur komen er 31.000 aanmeldingen bij

Facebook

Wordt 2015 het jaar van social commerce?

De belofte van social shopping hangt al jaren in de lucht. Maar het afgelopen jaar lijken de ontwikkelingen op dit vlak ineens heel hard te gaan. Zo introduceren Twitter en Facebook buy buttons. Wordt 2015 het jaar van social commerce?

E-commerce

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Marketing

Dagan Cohen start ‘Twitter Gemist’

Dagan Cohen, oprichter van Upload Cinema, heeft een nieuwe startup SAAM gelanceerd, een online dienst die televisie en Twitter bij elkaar brengt in één scherm. Gisteren werd de nieuwe dienst getoond op het Cross Media Café in Hilversum.

Media

Infographic: Tien feiten die je moet weten voor je sociale media strategie

Een infographic met ‘sociale feiten’ die je misschien niet wist: retweets werken het beste tussen 22.00 en 23.00 uur uur, Facebook kent zijn vrijdagse happy hour, op vrijdag scoor je bij Pinterest het beste met humor, en op woensdag met citaten. O ja, en Twitter kent ten minste zes onderscheidende ‘netwerken’.

Marketing

KPN en Mindshare zetten standaard voor waardebepaling social footprint

Is de social footprint rondom een merk in euro’s uit te drukken? Moeilijk, maar KPN en Mindshare ontwikkelden samen een maatwerksysteem dat nauwgezet de financiële waarde van online verhalen en gesprekken kan bepalen. De makers vertellen hoe.

Analytics

Social media vooral populair onder kleine bedrijven

Kleine (Amerikaanse) bedrijven maken veel intensiever gebruik van sociale media dan grote ondernemingen. Dat staat in een nieuwe studie van BIA/Kelsey.

Marketing

Hoe effectief is sociaal adverteren? (infographic)

Adverteren via sociale media, hoe kansrijk is dat eigenlijk? AOL Platforms gebruikt gegevens van marketing analyse bureau Convertro om te concluderen dat sociale media veel subtieler werkt dan andere media en directe verkoop mogelijkerwijs niet meteen het belangrijkste doel is. Adveteren op Twitter is effectiever dan op Facebook en Pinterest. In het algemeen geldt als advies: ken je doelgroep.

Marketing

The Cloakroom en Philips naar Facebook Conference

Blake Cahill van Philips, Negin Mirsalehi en Maurits Stibbe van neginmirsalehi.com en online marketing manager en Sven Muts van The Cloakroom zijn als eerste sprekers aangekondigd voor The Facebook Conference, het Emerce congres exclusief gewijd aan Facebook marketing.

Facebook

Buzzfeed: ‘Zo gingen we door het dak’

Vorige maand wist BuzzFeed 50 miljoen op te halen bij durfkapitalist Andreessen Horowitz. Hoe weet het platform voor virale content zo goed sociale media te gebruiken? Executive Editor Doree Shafrir geeft een aantal praktische tips in dit interview.

Contentmarketing

Sociale media meest effectieve B2B-communicatiekanaal (infographic)

Sociale media vormen misschien wel het meest effectieve communicatiekanaal voor B2B-marketeers, volgens een studie van Omobono. Driekwart van de respondenten zien sociale media als het belangrijkste communicatiemiddel en 38 procent daarvan is van plan om daarvoor meer budget uit te trekken. Vooralsnog hebben B2B-marketeers minder belangstelling voor mobiel. Nog geen zeven procent gaat naar mobiele marketing.

B2B Digital