Fashiolista Agency wordt Influencer Marketing Agency
Fashioncommunity Fashiolista gaat zijn kennis van de modebranche en zijn contacten met bloggers daarin exploiteren vanuit een nieuw label, Influencer Marketing Agency.
Fashioncommunity Fashiolista gaat zijn kennis van de modebranche en zijn contacten met bloggers daarin exploiteren vanuit een nieuw label, Influencer Marketing Agency.
Twitter lijkt de strijd om de markt voor livestreaming voorzichtig te winnen. Zijn eigen app Periscope doet het iets beter dan Meerkat, vermoedelijk vanwege een iets betere inregratie met Twitter.
Marit Hulscher is sinds begin deze maand operationeel eindverantwoordelijke bij bureau a friend of mine.
Discovered is een wereldwijde marktplaats dat ambachtslieden uit ontwikkelingslanden helpt met het verkopen van hun producten wereldwijd. En het gaat verder dan Etsy, zegt oprichter Gijsbert van der Sleen: “Wij stellen ze in staat om ondernemer te zijn. Naast de marktplaats bieden we ook microfunding, zodat ze verder kunnen groeien.”
De consumentendivisie van L’Oréal Nederland heeft Your Social als fullservice social media partner uitgekozen. Het social media bureau, met vestigingen in Breda en Dubai, is inmiddels gestart het met ontwikkelen van Social Storybooks voor L’Oréal Paris, Maybelline NY, Garnier en Essie.
Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.
De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.
Sociaal netwerk Pinterest is vijf jaar oud en zal later dit jaar ook met een marketing- en verkoopkantoor in Amsterdam neerstrijken. Pinterest? Was dat niet de Libelle onder de sociale netwerken? Niet meer, steeds meer mannen ontdekken het platform. En zo zijn er meer weetjes die het vermelden waard zijn.
Auteur Jeroen Bertrams las 300 onderzoeken over social media en schreef daar het boek ‘Bedwing het Monster Social Media’ over. “Veel bedrijven hebben nog heel veel moeite om met social media hun doelen te realiseren”, stelt Betrams. “Dat komt omdat ze niet goed begrijpen hoe ze moeten omgaan met mensen die op social media actief zijn.”
Volgens Rupert Staines van RadiumOne omvat sociaal verkeer via Twitter en Facebook en andere publieke diensten maar 30 procent van al het sociaal verkeer. “Dark social is de term voor al het sociaal verkeer dat moeilijk te traceren of identificeren is, zoals e-mail, IM en SnapChat”, vertelt Staines.
Op het hoogtepunt werden er vanochtend driehonderd tweets per minuut verstuurd over de stroomstoring die netbeheerder Liander in Noord-Holland trof.
Komfo, overgenomen in 2013 door Sitecore, helpt bedrijven om social media volledig te omarmen in hun bedrijf. Komfo levert niet alleen de softwaretools voor social media marketing, zo legt social business specialist Zeshan Jaffari uit, maar helpt met persoonlijk advies en kennissessies bedrijven de omslag naar social business te maken.
De laatste dagen heb ik bij ons op de campus wat geëxperimenteerd met Meerkat. Het eerste wat me bij mijn experimenten opviel is dat je óf heel raar wordt aangekeken óf je hebt direct fans omdat je herkent wordt als Meerkatter. Op (internationale) blogs buitelt men over elkaar heen om hun mening te geven. Maar de app heeft me aan het denken gezet.
Tanarin Adams van T-Mobile US zette vorig jaar een social selling organisatie op als onderdeel van hun social marketing groep. “We transformeerden onze verkoopafdeling en leerden hen social in te zetten, zodat ze hun productiviteit konden verhogen en meer verkopen”, vertelt Adams.
Een fopfilmpje waarin IKEA zijn nieuwe ‘kunstcollectie’ op YouTube promoot genereerde in een week miljoenen views.