More stories

Verhoog social engagement met kiesmechanisme

Verschillende bedrijven laten zien dat je online je engagement kunt verhogen door je achterban voor een keuze te stellen. Deze keer behandelt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek Miss Etam, G-Star Raw en Lacoste. Ze laten zien hoe zij de PTAT van hun merk tot meer dan 300 procent verhogen door de interactie te zoeken met hun volgers op Facebook.

Social

Merken vergeten Instagram

Het gebruik van Instagram stijgt enorm. Tegen 2018 zal het online fotoplatform maar liefst meer dan 100 miljoen Amerikaanse gebruikers tellen. Maar merken lijken hun kans op een wereldwijd publiek aan zich voorbij te laten gaan. Slechts 23 procent van de Amerikaanse merken is actief op Instagram.

Social

Scott McNealy (Sun) nu CEO van startup

Scott McNealy, de flamboyante oprichter van Sun Microsystems, wordt CEO van een startup uit Denver genaamd Wayin. McNealy was daar al bestuursvoorzitter van.

Marketing

De etiquette voor sociale media (infographic)

Op het internet willen we de etiquette nogal eens vergeten, want lekker anoniem, maar als bedrijf moet je je toch echt houden aan een aantal al dan niet ongeschreven regels. Gebruik op Twitter bijvoorbeeld niet alle 140 tekens als je wilt dat mensen je bericht gaan retweeten, probeer op Facebook op alle berichten te reageren, van negatief tot positief, probeer bij Instagram niet te ‘overgrammen’ en wees bij alle platforms zuinig met hashtags.

Social

Tam Tam contentpartner Koninklijke Gazelle

Tam Tam wordt contentpartner van Koninklijke Gazelle voor haar social kanalen. Deze kanalen moeten dezelfde sterke uitstraling en beleving krijgen als het oerhollandse merk ook op haar website en offline heeft.

Marketing

Nederlands eerste reclamenetwerk Instagram gelanceerd

Mediabedrijf Blogmij lanceert onder de naam InstaCreators.com Nederlands eerste gespecialiseerde reclamenetwerk voor Instagram.

Marketing

Duitse webwinkels aangeklaagd vanwege Facebook-duimpje

Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.

Wordt WhatsApp het nieuwe Twitter?

Beetje bij beetje bereidt Facebook de buitenwereld voor op openstelling van WhatsApp voor bedrijven.

Customer Service

KLM: 25 miljoen omzet via social media

De socialmediamedewerkers van KLM realiseren per persoon voor circa 150.000 euro per persoon aan omzet, een totaal op jaarbasis van ruim twintig miljoen euro.

Customer Experience

De juiste beeldformaten voor sociale media (infographic)

Het zijn vragen waar maar weinig mensen stil bij staan: wat is eigenlijk de ideale breedte van een pin op Pinterest? Of een foto op Twitter? Elk platform heeft zo zijn eigen regels voor de beeldomvang. Deze infographic van SumAll geeft de ideale afmetingen weer van de belangrijkste sociale media-platforms Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.

Web-design

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative

Bereik je via Facebook de 50+’ers?

Wordt Facebook niet als kanaal over het hoofd gezien bij het vermarkten van de doelgroep 50+? Of zijn de 50+’ers daar alleen aanwezig om de foto’s en verhalen van hun kinderen en liefst kleinkinderen te zien? Samen met Prominent zijn wij op onderzoek uit gegaan!

Campagnes

Succesvolle crowdsourcing door Zeeman: vraag je volgers om hulp

In het wekelijkse Social War onderzoek van IZZT kijken ze deze keer onder andere naar de zeer succesvolle crowdsourcing activiteiten van Zeeman op Instagram. Waar andere retailers online en offline in zwaar weer verkeren ziet Zeeman haar lef beloond worden door haar achterban.

Campagnes

Isobar wint Foot Locker Europe als klant

Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.

Snapchat geeft mediapartners en marketeers meer mogelijkheden

Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.

Social