More stories

Twitter introduceert knop ‘Koop Nu’

Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort direct vanuit hun time line artikelen gaan kopen met een druk op de knop. De proeven lopen nu in Amerika. Nederland is technisch gezien gereed om snel aan te haken.

E-commerce

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook

@hansvoorn interviewt Twitters @suzanneekel

Twitter heeft sinds kort een hoofdkantoor in Nederland, en Suzanne Ekel is daar Marketing Manager. Wat doet de Nederlandse organisatie precies? En kunnen we al adverteren op Twitter en hoe dan? Wat is een praktisch voorbeeld?

Marketing

Infographic: de ideale sociale video strategie

Video genereert doorgaans drie keer zoveel bezoekersverkeer dan andere verwijzingen. En bezoekers brengen ook meer tijd door op sites met video. Kortom: het wordt hoog tijd om je sociale media strategie op orde te hebben. The Media Octopus legt het nader uit in deze infographic.

Marketing

Twitter opent reclamedienst voor Nederlands MKB

Berichtendienst Twitter heeft zojuist zijn selfservice reclamedienst Ads in Nederland en België geactiveerd. Nu kunnen ook kleine en middelgrote bedrijven reclamecampagnes gaan voeren.

Marketing

Twitter opent zelfbedieningsstation in BeneLux

Twitter heeft vandaag het zelfbedieningststaion voor kleine adverteerders geopend! Tot voor kort moest je een paar duizend euro aan budget klaar hebben liggen als je in Nederland (en België en Luxemburg) aan de slag wilde met Twitters promoted producten (de advertentievormen die Twitter aanbiedt). Maar het belangrijkste in deze zin staat vooraan: “Tot voor kort”.

Marketing

Twitters nieuwe analysetool onder de loep

Twitter heeft haar adverteerders analysetool geopend voor iedereen, ongeacht of je adverteerder bent of niet. Ik ben de tool natuurlijk direct gaan gebruiken. Wat kan dit hulpmiddel voor je betekenen?

Marketing

Infographic: tijd voor generatie Z

Wees eerlijk: we hebben het al veel te lang gehad over de Millennial (20 – 37 jaar), maar de Generatie Z staat langs de kantlijn te trappelen. Generatie Z lijkt Facebook te verlaten, maar Instagram te omarmen. Generatie Z kan op vijf schermen tegelijk werken, terwijl de Millennial er maar twee kan handelen. Meer bijzonderheden in deze infographic.

Marketing

Instagram lanceert losse video-app

Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd voor het maken van korte video’s die op hoge snelheid kunnen worden afgespeeld, tot twaalf keer de oorspronkelijke snelheid.

Social

Twitter rolt advertentienetwerk Europees uit

Twitter opent zijn advertentienetwerk in twaalf nieuwe Europese landen. Het zijn vooral adverteerders in het zuiden en oosten van het continent die nu met commerciële berichtjes aansluiting kunnen zoeken op lopende discussies en lokale actualiteiten.

Online advertising

WhatsApp groeit naar 600 miljoen gebruikers

WhatsApp heeft de grens van 600 miljoen gebruikers bereikt. Dat meldt CEO Jan Koum op Twitter. De 600 miljoen zijn ten minste een keer per maand actief op WhatsApp.

Social

Snapchat Discovery: het nieuwe verdienmodel van Snapchat

Stel, je bent de eigenaar van een van de meest populaire apps, maar van een duidelijk verdienmodel is nog altijd geen sprake. En dan weiger je ook nog een bod van 3 miljard dollar van Facebook. Evan Spiegel van Snapchat had er geen moeite mee. Maar investeerders voeren de druk op. Volgens diverse bronnen werkt de populaire foto en video messaging app aan Snapchat Discovery. Gaat Snapchat eindelijk geld verdienen?

Marketing

Snapchat wil adverteerders aantrekken met video en nieuws

Snapchat wil via zijn app in de toekomst ook video’s en nieuws tonen. Dat meldt The Wall Street Journal. De uitbreiding onder de noemer Snapchat Discovery zou al in november moeten worden gelanceerd.

Marketing

Jongste experiment Twitter wekt ergernis

Een experiment van Twitter waarbij favoriete berichten van volgers ongevraagd in de tijdlijn verschijnen, als een soort retweets, lijkt niet in goede aarde te vallen. Twitter lijkt het experiment te hebben uitgebreid, zodat meer gebruikers het opmerken.

Marketing

Politie zoekt boeven via social media

De nationale politie werkt aan een app die notificaties verstuurt over diefstallen. De nieuwe dienst moet dit jaar klaar zijn en is beschikbaar voor iPhone en Android. Dat zegt social media-coördinator van de politie Patrick de Groot in een gesprek met Emerce.

Marketing