More stories

Verdien je plek in sociale netwerken online consumenten

Merken zijn zich bewust van de mogelijkheden die sociale media bieden als communicatiekanaal voor het bouwen en het versterken van loyaliteit, retentie en – uiteindelijk – conversie optimalisatie en groei. De Nederlandse consument is echter weinig betrokken bij merken in sociale netwerken. Hoe ga je hier als merk mee om?

Social

Coca-Cola vs. Pepsi, een Facebook engagement case study

Coca-Cola en Pepsi, misschien wel de grootste rivalen ter wereld. Sinds jaar en dag nemen de twee frisdrankproducenten het tegen elkaar op. Eerst offline, tegenwoordig ook online. Hoe scoren beide partijen eigenlijk als het om engagement op Facebook gaat?

Analytics

Infographic: de gemiddelde Facebookgebruiker

Wat doet een gemiddelde Facebook gebruiker op een dag op Facebook? Deze infographic laat de gemiddelde betrokkenheid zien op het populairste sociale netwerk van dit moment.

Social

Kan Facebook verwachtingen als verkoopkanaal waarmaken?

Facebook beïnvloedt de meningen van gebruikers over waar en bij welke (online) winkels ze hun producten willen kopen. De ‘like’ knop geeft retailers een schat aan informatie over gebruikers en brengt ze in contact met vrienden van gebruikers. Toch heeft Facebook retailers tot nu toe nog niet gebracht waarop was gehoopt.

Social

Verzekeraars checken social media, mag dat?

Recent verscheen er berichtgeving in de media dat verzekeraars steeds meer werk maken van fraudebestrijding en daarbij feiten checken op sociale media sites als Twitter, Facebook en Hyves. Op diverse (sociale media) sites leidde de berichtgeving tot een golf van verontwaardiging. Is die verontwaardiging terecht?

Legal

Juridische do’s en don’ts bij reclame en marketing via social media

Het uitgangspunt van de reclameregelgeving is bescherming van de consument. Wat mag wel en niet bij reclame en marketing in social media? Een paar juridische do’s en don’ts op een rij.

Legal

Infographic: Social media strategie in 13 stappen

Een social media strategie is de basis voor het social succes van een bedrijf. Het vormt de hoe en waarom van alle activiteiten op social media. Deze infographic zet proces van het creëren van een social media strategie uiteen.

Social

Wat doen zorgverzekeraars met online consumenten?

Het vaststellen van de zorgpremie en de daarbij behorende strijd om de consument is in deze periode cruciaal voor zorgverzekeraars. Maken zij goed gebruik van online mogelijkheden?

Social

Het inzagerecht: Wie weet wat over mij?

Iedereen heeft het recht om te weten welke persoonlijke gegevens organisaties van hem of haar hebben. Dat is geregeld via het inzagerecht in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Recent stond dit recht extra in de belangstelling vanwege het beleid van sociale netwerken rond persoonsgegevens.

Legal

De ontbrekende schakel van connected tv

Televisietoestellen en bijbehorende randapparatuur raken steeds meer gedigitaliseerd. Hierdoor zullen geldstromen binnen de tvbusiness veranderen. Volgens kenners staan we aan vooravond van een kantelpunt. Welke marktspeler heeft de beste kaarten?

Social

SEO en social signalen: worden +1’s en tweets ranking factoren?

Hoe gaan nieuwe sociale signalen, zoals +1’s en tweets, de resultaten en advertenties bij zoekmachines beïnvloeden? Deze inventarisatie toont de contouren van de weg voor ons.

Search

“Met een houten kop kan je geen deal maken”

Bernd Damme (21) was vijftien toen hij een zakcentje wilde verdienen. “Ik dacht aan vakkenvullen bij een supermarkt, dat was in de buurt.” Nog geen jaar later startte hij uit persoonlijke frustratie met de online verkoop van zonnebrillen. Dat blijkt een schot in de roos. Inmiddels heeft ‘de zonnebrilkoning’ een klein imperium opgebouwd.

E-commerce

Facebook populair bij personeelswerving

Social media spelen een steeds grotere rol bij het vinden van nieuw talent voor organisaties. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers LinkedIn voornamelijk gebruiken om personeel te werven voor leidinggevende functies en Facebook om in contact te komen met studenten en afgestudeerden.

Social

EasyToBook wil niet ‘geliked’ worden om het ‘liken’

Wouter Blok, CMO bij EasyToBook, en een van de genomineerden van de LOEY Awards, ziet uiteraard ook een like-knop terug op zijn hotelvergelijkingssite. “Maar je moet de gebruiker wel een reden geven om te connecten.”

Social

eDay 2011: Get Satisfaction – betrek klanten bij bedrijf voor serendipiteit

[Video] Thor Muller, technische baas bij Get Satisfaction, is een voorstander van geplande serendipiteit. Bedrijven moeten zich in een tijd als deze niet meer enkel laten leiden door research, maar openlijk samenwerken met klanten om serendipiteit te bereiken.

Social